فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود 100 کانکس ویژه زلزله زدگان سی سختی به این شهرستان خبر داد و افزود: کسانی می توانند در این کانکس ها مستقر شوند که یا فامیلی در منطقه نداشته یا نتوانند خانه ای اجاره کنند.

به گزارش جماران؛ فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود 100 کانکس ویژه زلزله زدگان سی سختی به این شهرستان خبر داد.

عبدالحمید پناهی از یاسوج گفت: ستاد اجرایی فرمان امام کمک‌های زیادی به زلزله زدگان سی سختی داشته و تاکنون 70 کانکس را به این شهر منتقل و تا فردا نیز  30 کانکس دیگر ارسال خواهد کرد.

وی افزود: کسانی می توانند در این کانکس ها مستقر شوند که یا فامیلی در منطقه نداشته یا نتوانند خانه ای اجاره کنند.

فرماندار دنا با بان اینکه اولویتِ دادن کانکس با افرادی است که بیشترین مشکل را در شهر زلزله زده سی‌سخت دارند، اظهار داشت: این کانکس ها بصورت امانتی در اختیار فرمانداری قرار گرفته و وقتی خانه‌های مردم ساخته شد باید به ستاد اجرایی فرمان امام پس داده شوند.

پناهی گفت: به دنبال این هستیم که یک یا دو نقطه در شهر به صورت کمپ برای استقرار این کانکس ها ایجاد شود تا کسانی که به کانکس نیاز دارند در این کمپ ها با فاصله اجتماعی حضور پیدا کنند.

گفتنی است که در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.