جی پلاس

رکورد منحصر به فرد مجیدی در استقلال/ وعده های قهرمانی نافرجام فرهاد با آبی ها!

فرهاد مجیدی در سومین تجربه مربیگری خود در استقلال یک رکورد و اتفاق جالب را رقم زده که به نظر منحصر به فرد است و کمتر چنین اتفاقی رخ می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فرهاد مجیدی دیشب برای سومین بار در سه مقطع زمانی مختلف به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست. او در لیگ هجدهم، نوزدهم و بیستم هدایت استقلال را بر عهده گرفته و هر بار در پایان فصل از جمع آبی‌ پوشان پایتخت جدا شده است.

فرهاد در نخستین تجربه خود به عنوان سرمربی در لیگ بیستم، مقابل فولاد خوزستان و جواد نکونام قرار گرفته که در چند فصل گذشته به عنوان گربه سیاه استقلال نام گرفته اند که یکی پس از دیگری مربیان استقلال را شکست داده اند.

با این حال دیشب خبری از پیروزی مجدد فولاد نبود و فرهاد مجیدی به رسم عادت خود در چند فصل گذشته توانست در نخستین حضورش روی نیمکت استقلال، به پیروزی دست یابد.

فرهاد در لیگ هجدهم در اولین تجربه سرمربیگری خود مقابل استقلال خوزستان با حساب 4 بر 2 پیروز شد. او در لیگ نوزدهم که به جای استراماچونی سرمربی استقلال شده بود، در اولین بازی خود نفت مسجد سلیمان را با نتیجه دو بر یک شکست داد و کارش را با پیروزی شروع کرد. سومین تجربه مربیگری فرهاد در استقلال هم با پیروزی همراه بود؛ جایی که تیم او توانست فولاد خوزستان را در تهران با یک گل از روی نقطه پنالتی شکست دهد و به طلسم جواد نکونام پایان دهد.

فولاد خوزستان - استقلال- لیگ برتر فوتبال

نکته جالب توجه اینجاست که مجیدی هر بار کارش را به عنوان سرمربی در استقلال شروع کرده، در اولین بازی با تیم‌ های خوزستانی مواجه شده و هر سه بار هم پیروز شده است.

البته تکرار عملکرد مجیدی در استقلال در سه فصل مختلف، دلیلی بر آینده خوب برای این مربی نیست چرا که تیم او برخلاف پیروزی در اولین بازی خود در لیگ هجدهم و نوزدهم، در ادامه فصل روند بی ثباتی را در پیش گرفت و تیمش نشانی از قهرمانی نداشت.

هر چند او در این فصل تیمش را کامل ترین تیم ایران می داند و معتقد است با استقلال قادر به قهرمانی است. مجیدی در حالی وعده قهرمانی داده که در گذشته هم از این قبیل کارها کرده بود. او در هنگام مربیگری تیم ملی امید قول داده بود که این تیم را به المپیک ببرد اما بعد از دو باخت به ازبکستان در دیدارهای تدارکاتی و پس از اختلاف با مدیران خود، از سمتش استعفاء داد.

در استقلال هم او قول قهرمانی در لیگ و جام حذفی را داده بود که این اتفاق رخ نداد و مجیدی در پایان فصل از سمتش استعفاء داد یا به نوعی به علت وعده مدیران استقلال برای آوردن استراماچونی، برکنار شد.

در زبان فارسی می‌ گویند "تا سه نشه، بازی نشه" که مصداق بارزی برای فرهاد مجیدی است. باید دید او در سومین مرتبه مربیگری خود در استقلال متفاوت از گذشته عمل خواهد کرد و تا پایان قرارداد دو و نیم ساله خود در این تیم می ماند یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید