نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر؛

سکته آبی در رفسنجان!/ عبور سپاهان و محرم از گل گهر/ پرسپولیس و یک برد اقتصادی دیگر +ویدیو گل‌ها

دیدار تیم های استقلال و مس رفسنجان با تساوی یک-یک به پایان رسید و از سوی دیگر پرسپولیس در تقابل مقابل سایپا به برتری یک بر صفر دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  دیدار دو تیم پرسپولیس و سایپا در چارچوب دیدارهای هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از ساعت 17:25 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود، با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. سیدجلال حسینی در دقیقه 6 تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

پرسپولیس یک - سایپا صفر

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، احسان پهلوان (5+90 - علی شجاعی)، امید عالیشاه (73 - مهدی مهدیخانی) و وحید امیری (80 - وحید امیری).

لیگ برتر فوتبال - پرسپولیس - سایپا

ترکیب سایپا: محمدحسین اکبرمنادی، سعید محمدفرد (59 - مهیار جباری)، فریبرز گرامی، رضا علیاری، رضا جعفری (71 - مهرداد حیدری)، مجید علی‌یاری، حسین ماهینی، حسین مالکی (82 - امیرعلی صادقی)، سیدابوالفضل جلالی، مهرداد عبدی و محمدصادق بارانی.

داور: سیدرضا مهدوی

نیمه اول/ پرسپولیس 1 - سایپا صفر
دقیقه 6: ارسال امید عالیشاه روی دروازه سایپا توسط مدافعان این تیم به صورت ناقص دفع شد. در ادامه سیامک نعمتی با ورود به محوطه جریمه توپ را به سیدجلال حسینی داد تا این بازیکن دروازه اکبرمنادی را باز کند.

دقیقه 7: سایپایی‌های خیلی سریع برای جبران گل به سمت دروازه پرسپولیس حمله کردند که ضربه علی‌یاری با فاصله از مقابل دروازه پرسپولیس عبور کرد، اما در ادامه باز هم سایپایی‌ها توپ را به دهانه دروازه حامد لک فرستادند که این بار ضربه رضا جعفری در آستانه وارد شدن به دروازه توسط کنعانی‌زادگان به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 11: رضا جعفری یک بار دیگر برای باز کردن دروازه پرسپولیس اقدام کرد که این بار حامد لک او را ناکام گذاشت.

دقیقه 21: امید عالیشاه با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 35: پرسپولیسی‌ها تلاش داشتند از سمت چپ و با ارسال روی دروازه سایپا به گل دوم برسند، اما اثرگذاری اکبرمنادی روی توپ مانع از این شد که امید عالیشاه موفق به باز کردن دروازه‌اش شود.

لیگ برتر فوتبال - پرسپولیس - سایپا

دقیقه 41: پرسپولیس که عمده حملات خود را از سمت چپ طراحی می‌کرد، این بار هم توسط سعید آقایی و ارسال او از سمت چپ به موقعیتی خوب دست یافت. با این حال ضربه سر شیرجه‌ای وحید امیری به زیبایی با واکنش اکبرمنادی به کرنر رفت.

دقیقه 1+45: مهدی شیری با خطایی که روی حسین مالکی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

نیمه دوم/ پرسپولیس 1 - سایپا صفر
دقیقه 46:
 سایپایی‌ها با طراحی یک حمله از سمت چپ و ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس خطرآفرین شدند، در لحظه‌ای که حامد لک در دفع توپ دچار اشتباه شد و چیزی نمانده بود که دروازه خودش را باز کند، اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 76: ارسال خوب و تند و تیز سیامک نعمتی از سمت راست به روی دروازه سایپا، بازهم به وحید امیری در نوک حمله رسید که ضربه سر او در چارچوب نبود و راهی اوت شد.

دقیقه 79: سعید آقایی با خطایی که روی مهیار جباری انجام داد، به عنوان سومین بازیکن پرسپولیس از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 81: مهدی مهدیخانی در موقعیت خوبی پشت محوطه جریمه سایپا صاحب توپ شد که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

لیگ برتر فوتبال - پرسپولیس - سایپا - سیامک نعمتی

دقیقه 82: حمله پرسپولیسی‌ها به سمت دروازه سایپا این بار با پاس مهدیخانی در فضای خالی به احسان پهلوان همراه بود که مدافعان سایپا در دفع توپ موفق عمل کردند و اجازه ندادند هافبک پرسپولیس دروازه اکبرمنادی را باز کند.

دقیقه 83: مهیار جباری با خطایی که روی احمد نوراللهی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 85: پاس در عرض کوتاه در محوطه جریمه سایپا به مهدی عبدی رسید که این بازیکن نتوانست به توپ ضربه‌ای بزند که در ادامه مهدیخانی صاحب موقعیت شد، اما ضربه او هم برای باز شدن دروازه سایپا شدت کافی را نداشت و اکبرمنادی توپ را مهار کرد.

دقیقه 88: درخشش اکبرمنادی روی موقعیت‌های پرسپولیس ادامه‌دار بود که این بار در یک صحنه ابتدا مانع از گلزنی احسان پهلوان شد و در ادامه به مهدی عبدی اجازه نداد دروازه‌اش را باز کند.

دقیقه 89: پاس پشت مدافعان پرسپولیس در اختیار امیرعلی صادقی قرار گرفت که حامد لک مانع از گلزنی او شد.

 

مس رفسنجان 1- استقلال 1

تیم فوتبال استقلال در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر و در هفته شانزدهم از ساعت 15 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه شهدای مس به مصاف مس رفسنجان رفت و با تساوی یک - یک متوقف شد. 

شاگردان محمود فکری که همچنان روی نوار ناکامی هستند، با این تساوی 27 امتیازی شده و بدون احتساب دیگر مسابقات در رده سوم حدول رده‌بندی باقی ماندند. شاگردان محمد ربیعی نیز 23 امتیازی شدند. 

پس از بازی با سپاهان حرف‌وحدیث‌هایی در رابطه با ادامه حضور محمود فکری در استقلال مطرح شده بود و با این تساوی وی همچنان روی لبه تیغ قرار دارد.

ترکیب مس: داود نوشی صوفیانی، عقیل کعبی، مسیح زاهدی، حامد نورمحمدی (90- علیرضا ارجمندیان)، محسن طرحانی، سجاد آشوری، محسن آذرباد، قائم اسلامی‌خواه، مهرداد رضایی، فراز امامعلی(78 - علیرضا نقی‌زاده) و محمد قاضی (78 - علیرضا سلیمانی).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، وریا غفوری، محمد نادری (81- متین کریم‌زاده)، فرشید باقری، مسعود ریگی(71 - آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (71 - احمد موسوی)، بابک مرادی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته (81 - ارسلان مطهری).

داور: سعید رحیمی‌مقدم

نیمه اول/ مس رفسنجان 1 - استقلال 0
دقیقه 2: استقلال در اولین حرکت به سمت دروازه موقعیت خلق کرد و فرشید اسماعیلی روی پاس مهدی قایدی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه او را دروازه‌بان مس دفع کرد. 

دقیقه 4: اسماعیلی در محوطه جریمه مس سرنگون شد، اما سعید رحیمی‌مقدم، داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. 

دقیقه 15: مس از روی اشتباه فرشید باقری صاحب ضربه ایستگاهی شد. ضربه ایستگاهی قائم اسلامی‌خواه را سیدحسین حسینی دفع کرد اما در ادامه پاس عرضی بازیکن مس به مسیح زاهدی رسید و این بازیکن موفق به باز کردن دروازه استقلال شد. 

دقیقه 38: محسن طرحانی به دلیل تکل روی اسماعیلی اولین بازیکنی بود که از داور کارت زرد گرفت. 

دقیقه 40: ضربه سر محسن آذرباد را حسینی در آغوش گرفت. 

دقیقه 43: شوت از راه دور مهرداد رضایی را حسینی به کرنر فرستاد. 

دقیقه 45: استقلال توسط فرشید باقری می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه او به مدافعان خورد، در ادامه بابک مرادی به زمین افتاد که باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

نیمه دوم/ مس رفسنجان 1_ استقلال1
دقیقه 52: قایدی در حالی که می‌توانست دروازه مس را باز کند، تعلل کرد تا مدافعان توپ را به کرنر بفرستند. ضربه کرنر را قایدی زد و فرشید باقری با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. 

دقیقه 55: شوت محمد نادری از بالای دروازه مس راهی اوت شد.

دقیقه 56: قائم اسلامی‌خواه، مهاجم مس به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت. 

دقیقه 64: شوت عقیل کعبی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 68: شیخ دیاباته روی ارسال وریا غفوری می‌توانست استقلال را به دومین گل برساند، اما توپ روی پای او جفت‌وجور نشد.

دقیقه 80: حسینی در موقعیت تک به تک با مسیح زاهدی، توپ او را به خوبی راهی کرنر کرد. 

دقیقه 88: ضربه محکم قایدی را صوفیانی، دروازه‌بان مس گرفت.

دقیقه 4+90: پاس خوبی به ارسلان مطهری رسید که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان مس دفع کرد.

90+5: آرش رضاوند با خطا در میانه میدان کارت زرد گرفت.

پیکان تهران 2 - صنعت نفت آبادان صفر
گل‌ها: سامان فلاح (8) و ابراهیم صالحی (89)
اخطار: علیرضا رضایی و حسین پورامینی از پیکان

 نفت مسجدسلیمان 1 - تراکتور تبریز 1
گل‌ها: سجاد جعفری (76) برای نفت و محمد عباس‌زاده (3+90)
اخطار: محمد بلبلی از نفت و محمد عباس‌زاده از تراکتور
اخراج: مجتبی مقتدایی از نفت (24)

ماشین‌سازی تبریز 1 - شهر خودرو 1
گل‌ها: سینا عبداللهی (24) برای ماشین‌سازی و معراج پورتقی (90) برای شهر خودرو
اخطار: عرفان معصومی و محمد محمدزاده از شهر خودرو

نساجی مازندران 1 - آلومینیوم اراک 1
گل‌ها: حسین زامهران (17) برای نساجی و مهدی حسینی (56) برای آلومینیوم
اخطار: حسن نجفی از نساجی و میثم آقایی از آلومینیوم

سپاهان 1 - گل گهر صفر

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

سجاد شهباززاده در دقیقه 68 تنها گل شاگردان محرم نویدکیا را به ثمر رساند. 

داوری این دیدار برعهده محمدرضا اکبریان بود که سروش رفیعی و کی‌روش استنلی از سپاهان را با کارت زرد جریمه کرد.  

سپاهان با پیروزی مقابل گل‌گهر موقتا با 31 امتیاز به صدر جدول رفت. شاگردان قلعه‌نویی هم پس از شکست سنگین هفته پانزدهم‌ مقابل پرسپولیس، ششمین شکست فصل را این بار در اصفهان کسب کردند و همچنان با همان 22 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند. 

فولاد خوزستان 1 - ذوب آهن صفر

در آخرین بازی هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 17:35 امروز (دوشنبه) به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله شاگردان جواد نکونام به پایان رسید تا تغییرات بازهم در ذوب‌آهن جواب ندهد. ذوبی‌ها بعد از جدایی رحمان رضایی، بازی قبلی را با هدایت میلیچ و این بازی را با هدایت سرمربی جدید خود مجتبی حسینی واگذار کرده‌اند.

تک گل این بازی را آیاند پاتوسی در دقیقه 15 به ثمر رساند و زمینه‌ساز پیروزی تیمش شد.

جدول رده بندی تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر

جدول رده بندی تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر

دیدگاه تان را بنویسید