جی پلاس/به مناسبت سالروز ولادت؛

امام خمینی: حضرت امیر موجود هزار بعدی است/ما باید تابع یک‌‎ ‎‌همچو فردی باشیم

امام خمینی در دیدار با پرسنل نیروی هوایی سپاه پاسداران بر هزار بعدی بودن وجود نازنین حضرت امیر سلام الله علیه تاکید کرده و فرمودند: باید تابع یک‌‎ ‎‌همچو فردی باشیم. هرچند که کسی نمی تواند حتی یک هزارم هم شبیه ایشان باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی(س) در ششم اردیبهشت ماه سال ۶۲ مطابق با دوازدهم رجب ۱۴۰۳ در جمع پرسنل نیروی هوایی سپاه پاسداران که به مناسبت میلاد فرخنده حضرت امیر مومنان علی علیه السلام، به دیدار ایشان رفته بودند، با تبریک این میلاد خجسته، بر الگو و اسوه بودن آن حضرت تاکید کردند. متن سخنان امام به شرح زیر است:

 

"‌‌بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌     ولادت با سعادت حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ را به همۀ ملت ایران و خصوصاً شما‌‎ ‎‌برادران تبریک عرض می کنم. نکته ای که در این ولادت است اینکه ما باید پیرو یک‌‎ ‎‌چنین انسان کاملی باشیم که در همۀ ابعاد متخصصین برای ایشان تواضع می کنند. در هر‌‎ ‎‌بُعدی اگر کسی بخواهد مَثَل بزند، به ایشان مَثَل می زند. در بُعد زهد و علم، و در بُعد‌‎ ‎‌رحمت به مستضعفین و مستمندان. و در بُعد جنگ و شجاعت، و خلاصه در همۀ ابعاد به‌‎ ‎‌ایشان مَثَل زده می شود. و در حقیقت یک موجود هزار بُعدی است و ما باید تابع یک‌‎ ‎‌همچو فردی باشیم. هرچند که کسی نمی تواند حتی یک هزارم هم شبیه ایشان باشد لکن‌‎ ‎‌به آن اندازه ای که می توانیم باید از ایشان تبعیت کنیم؛ از تعهدی که به اسلام داشت و از‌‎ ‎‌اینکه همه چیزش را برای اسلام داد. و شما اگر تخصصی پیدا می کنید باید آن بُعد زهد و‌‎ ‎‌تعهد را در نظر داشته باشید، زیرا متخصص بدون تعهد اگر برای رژیمی ضرر نداشته‌‎ ‎‌باشد نفعی هم ندارد.

 

مع الأسف در رژیم سابق نگذاشتند که جوان های ما استعدادهای‌‎ ‎‌خود را بروز بدهند و تا توانستند جدیت کردند که آنها را به فساد بکشانند، و بحمدالله ‌‎ ‎‌امروز از آن وضع نجات پیدا کرده ایم. و اگر مهلت پیدا کنیم این کشور را به برکت این‌‎ ‎‌جوان های عزیز به آنجایی می رسانیم که احتیاجش در هر امری از کشورهای دیگر منقطع‌‎ ‎‌گردد. و من امیدوارم که خداوند به شما توفیق دهد که به این کشور و ملتی که سال های‌‎ ‎‌طولانی عقب نگه داشته شده اند، خدمت بکنید، و دشمنان باطنی را شکست بدهید، و‌‎ ‎‌دشمنان ظاهری را هم شکست داده اید بیشتر شکست بدهید.‌

‌‌والسلام علیکم و رحمة الله" ‌

‌‎ ‎

صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۴۱۹‎

 

 

دیدگاه تان را بنویسید