بنا: در اثر ابتلا به کرونا ریه‌ام 50 درصد درگیر شده بود، 10 کیلو وزن کم کردم/ درگذشت انصاریان و میناوند خیلی تلخ بود

سرمربی تیم ملی کشتی‌ فرنگی گفت: واقعا خدا آنها را بیامرزد. دو انسان خوب بودند و مرگ آنها در این شرایط خیلی سخت بود؛ هرچند مرگ نه زمان می‌شناسد نه شخص. مرگ علی انصاریان که عاشق مادرش بود و مادرش هم عاشق او؛ خیلی تلخ بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد بنا ضمن استقبال از انتصاب شاگردش به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور کشتی فرنگی اظهار داشت: فکر می‌کنم این چند ساله بعضی از ورزشکاران که حتی خود علیرضا دبیر هم جزو آنهاست، یک مدت راه را اشتباهی رفته و از ورزش دور شدند. شاید باید امتحان می‌کردند و هدف‌شان در آنجا هم کمک کردن بود ولی این قهرمانان در ورزش بیشتر می‌توانند مثمرثمر باشند تا مجلس و شورای شهر. برای همین نظر من این است که ورزشی‌ها و بزرگان‌مان خوب است در حیطه کاری و تخصصی خودشان باشند. اگر هر کسی در حیطه کاری خودش باشد بهتر می‌تواند کمک کند.

*امید نوروزی در کشتی نباشد، کجا باشد؟

تسنیم نوشت؛ وی ادامه داد: امید واقعا اگر در کشتی نباشد کجا باشد؟ چند روز پیش در محفلی بحث شد و گفتند امید نوروزی قرار است مشاور باشد، نظرت چیست. همان جا گفتم آرزو دارم تمام مشاوران دبیر فرنگی‌کار باشند. نه تنها امید نوروزی، دوست دارم باقی هم باشند. شاید بگویند این خودخواهی برای کشتی فرنگی است، اما حقیقتا آرزوی من این بود و تبریک هم می‌گویم. ان‌شاءالله برای کشتی اتفاق خوبی باشد و مشاوره‌ای که امید نوروزی به دبیر می‌دهد با دید باز باشد و بتواند به کشتی کمک کند.

*کسی نمی‌تواند در کار محمد بنا دخالت کند

بنا در مورد اینکه خیلی‌ها  به خاطر اختلافات گذشته بین بنا و نوروزی معتقدند چنین انتصابی در کار کشتی فرنگی تداخل ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: امید نوروزی مشاوره می‌دهد، مشاوره هم چیزی نیست که اختلاف به وجود آورد. همه می‌دانند کسی نمی‌تواند در کار محمد بنا دخالت کند. کاری که محمد بنا می‌کند مشاوره‌پذیر است ولی دخالت در کارش اتفاق نمی‌افتد. قرار است در کلیات کشتی‌فرنگی مشاوره گرفته شود. وزیر کشور هم مشاورانی دارد.

* تورنمنت ایتالیا به دردمان نمی‌خورد، گفتیم تمرکزمان روی اوکراین باشد

وی در مورد اینکه چرا کشتی فرنگی هم مثل آزاد برای اعزام به جام پلیکونه ایتالیا اسم نداد، تاکید کرد: رفتن به ایتالیا به دردمان نمی‌خورد. تصمیم گرفتیم بی‌جهت هزینه نکنیم و دو جا نرویم و تمرکزمان روی یک مورد جا باشد. ضمن اینکه کرونا در اروپا گسترش پیدا کرده و من این حدس را می‌زدم امکان دارد چون ایتالیا خودش صاحب کشتی نیست، وقتی از کشورهای صاحب کشتی برای حضور در این رقابت‌‌ها دعوت می‌کند استقبال از این تورنمنت به خاطر کرونا کم شود. اوکراین اما صاحب کشتی است و در رشته فرنگی چندین قهرمان بزرگ دارد، بنابراین حتی اگر خارجی‌های خوب و زیادی هم به این تورنمنت نیایند، کشتی گرفتن با اوکراینی‌ها هم برای ما فایده دارد. به همین دلیل کادرفنی تصمیم گرفت تمرکزش روی مسابقه بین‌المللی اوکراین باشد.

* هیچ چیزی صددرصدی نیست

سرمربی تیم ملی فرنگی در مورد اینکه آیا نفرات اعزامی به گزینشی اول را انتخاب کرده است، به تسنیم گفت: تقریبا بله، کلا وقتی بحث انتخاب می‌شود در مورد نفراتی که می‌خواهند به گزینشی و بعد هم المپیک بروند، مسائل زیادی را باید در نظر گرفت. کشتی ورزش سختی است، الان هم شرایط نرمال نیست. باید مراقب باشیم بچه‌ها ضربه نخورند، کرونا هم یک سال همه چیز را عقب انداخت. هیچ چیز را نمی‌شود حدس زد. در رابطه با سهمیه و المپیک تقریبا نفرات را شناختیم اما صددرصد نیست. فردا اگر تست کرونا بگیریم و مثبت شد، باید چه کار کنیم؟ اصلا نمی‌توانیم چیزی را صددرصدی بدانیم. بچه‌ها با انگیزه کار می‌کنند و بیشترشان جوان هستند.

 *ریه‌ام 50 درصد درگیر شده بود، 10 کیلو وزن کم کردم

 بنا در خصوص اینکه در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا برخی معتقد بودند ورزشکاران مبتلا به کرونای شدید بخشی از ریه خود را از دست داده و دنیای قهرمانی‌شان با مخاطره مواجه خواهد شد، در مورد وضعیت حسین نوری که ریه‌اش بیشتر از همه کشتی‌گیران درگیر کرونا شده بود، تصریح کرد: حسین مثل شیر است، نفسش چاق بوده و نفس همه را می‌بُرد، تمرین می‌کند و هیچ مشکلی از نظر تنفس ندارد. با این‌همه درگیری ریه شانس آوردم.  ریه‌ام 40-50 درصد درگیر شد و 10 کیلو وزن کم کردم اما الان روی تردمیل چنان می‌دوم که لقمان رضایی عذاب می‌کشد که چه زمانی پایین می‌آیم. خوشبختانه حسین نوری هم خوب برگشت. به جام جهانی هم رفت، اردویی برگزار نشده بود و خودش هم اشتباه کرد، اما اکنون خوب پیش می‌رود.

*درگذشت انصاریان و میناوند خیلی تلخ بود

بنا که قبل از کشتی، فوتبال بازی می‌کرد و با خیلی از فوتبالیست‌های قدیمی هم محلی بوده، در خصوص درگذشت میناوند و انصاریان دو چهره سرشناس فوتبال ایران در روزهای گذشته گفت: واقعا خدا آنها را بیامرزد. دو انسان خوب بودند و مرگ آنها در این شرایط خیلی سخت بود؛ هرچند مرگ نه زمان می‌شناسد نه شخص. مرگ علی انصاریان که عاشق مادرش بود و مادرش هم عاشق او؛ خیلی تلخ بود. طبیعت روزگار این را می‌گوید که باید پسر بعد از 120 سال، سر خاک مادر برود اما الان مادر سر خاک پسر جوانش می‌رود و این واقعا سخت است. فقط آرزوی صبر می‌کنم برای مادر علی انصاریان. خدا به خانواده و همسر میناوند و پسری که مهرداد همیشه اشتیاق دیدنش را داشت، هم صبر بدهد. امیدوارم همه رعایت کنند تا جوان‌های خوب‌مان را از دست ندهیم. 

* فرهنگ مردم عارف و غیاثی خاص هست

بنا که خودش هم شبیه به مرحوم علی انصاریان و علی پروین عِرق و وابستگی شدیدی به مادرش داشت، گفت: منطقه عارف، غیاثی، دروازه دولاب، از میدان خراسان گرفته تا شهدا، فرهنگ خاص خودش را دارد. نوع لهجه، گویش‌، فرهنگ و رفتارشان جالب است. کلا دردهایی که مادران ما کشیدند مثال زدنی است؛ البته این خاصیت، برای همه مادران است نه تنها مادران این منطقه. مادران همه جا یک شکل هستند. حالا مامان نصرتِ علی پروین، مادرِ علی انصاریان و مادر من صحبت‌شان شده، اما همه جای دنیا مادران مظهر عاطفه و عشق هستند. خداوند یک چیزی در وجود زن به عنوان مادر گذاشته که نمی‌شود هیچ رقمه آن را وصف کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید