بازیگر معروف «اشک‌ها و لبخندها» درگذشت

کریستوفر پلامر، اسطوره کانادایی صحنه تئاتر و پرده سینما که به لطف بازی در فیلم «تازه‌کارها» به پیرترین بازیگری تبدیل شد که در سال ۲۰۱۲ اسکار گرفت، در ۹۱ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هالیوود ریپورتر، کریستوفر پلامر، ستاره فیلم «اشک‌ها و لبخندها» در ۹۱ سالگی درگذشت.

تسنیم نوشت؛ «کریستوفر پلامر»، ستاره کارکشته هنرپیشگی که در سال ۲۰۱۲ به پیرترین بازیگری تبدیل شد که موفق به کسب اسکار رقابتی شد و نتیجه هفت دهه درخشش بر صحنه نمایش و پرده سینما را گرفت، امروز جمعه درگذشت.

او در خانه خود در کانکتیکات درگذشت. الین تیلور، همسر و بهترین دوستش، ۵۳ سال در کنار این بازیگر بود.

لو پیت، که ۴۶ سال مدیر برنامه پلامر بوده در بیانیه‌ای گفت: «کریس مرد خارق العاده‌ای بود که عاشقانه و با احترام زیادی با حرفه خود برخورد می‌کرد، با آداب و رسوم محترمانه قدیمی با آن حس شوخ‌طبعی خود و موسیقی واژه‌هایش، او یک گنجینه ملی بود.»

پلامر دو جایزه تونی به دست آورد؛ در سال ۱۹۷۴ برای بازی در نقش سیرانو دو برگارک شمشیرباز و شاعر در نمایش موزیکال «سیرانو» و در سال ۱۹۹۷ برای بازی در نقش اسطوره هالیوود جان باریمور، در تور یک نفره باریمور. او یکی از تنها چهار هنرپیشه‌ای است که موفق به کسب دو جایزه برتر تونی شده است.

او در سال ۲۰۱۲ نیز جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم «تازه‌کارها» کسب کرد.

او با سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال، نقش آفرینی‌های ماندگاری در سینما، تئاتر و تلویزیون از خود به جای گذاشت. او را بیشتر به خاطر ایفای نقش کاپیتان جورج فون تراپ در فیلم «اشک‌ها و لبخندها» می‌شناسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید