حاشیه نگاری لحظه به لحظه جی پلاس / گزارش کامل

جشنواره فیلم فجر سی و نهم در ۱۵ بهمن + عکس و ویدیو / هدیه خاص جشنواره به بانوان خبرنگار

چهارمین روز سی و‌نهمین جشنواره فیلم فجر با روز بزرگداشت مقام زن و مادر مقارن بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه فرهنگ و هنر جی پلاس، جشنواره سی و نهم فیلم فجر در حالی چهارمین روز خود را آغاز کرد که امروز (چهارشنبه) مقارن با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر است. به همین مناسبت مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر در بدو ورود به لابی سینمای برج میلاد، به بانوان خبرنگار یک شاخه گل اهدا کردند. 

عوامل فیلم نخست امر‌وز (۱۵ بهمن) با نام «زالاوا» با تعداد زیاد در سینمای برج میلاد حاضر شده‌اند و به همین دلیل برای اجرای مراسم فتوکال (عکسبرداری از عوامل پیش از اکران فیلم) به چند دسته تقسیم شدند و به نوبت مقابل دوربین عکاسان قرار گرفتند تا مساله فاصله‌گذاری ایمن برای پیشگیری از کرونا رعایت شود.

امروز حدود یک ساعت پیش از اکران فیلم زالاوا، کارگردان این فیلم (ارسلان امیری) به سالن سینمای برج میلاد رفت تا صدای سالن را بررسی کند. کیفیت صدای این سال در روزهای گذشته انتقاد برخی از کارگردان‌ها و بازیگران از جمله نرگس آبیار و هوتن شکیبا را به دنبال داشت.

امروز مبلمان نزدیک به یکی از ورودی های سالن سینما برداشته شده بود که بعد از مدتی یکی از آنها را بازگرداندند. به نظر می‌رسد به مسئولان سینمای برج میلاد گفته شده باید میز و صندلی‌های اطراف لابی جمع آوری شود.

 

 

جشنواره فیلم فجر

* جن‌گیری در جشنواره فیلم فجر

جشنواره سی و نهم فیلم فجر هم مانند سال‌ گذشته شاهد نمایش فیلمی در ژانر ترسناک بود. داستان فیلم «زالاوا» در یکی از روستاهای کردستان می‌گذرد و از اعتقادات و افسانه‌های آن منطقه درباره «جن‌گیری» الهام گرفته است هرچند سازندگان فیلم در تیتراژ ابتدایی عنوان کرده‌اند که قسمت‌های ترسناک فیلم برگرفته از واقعیت است.

سال قبل و در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر هم فیلم «پوست» ساخته برادران ارگ به نمایش درآمد که موضوع آن فیلم هم افسانه‌های محلی خطه آذربایجان درباره «جن» و «جن‌گیری» بود.

پس از اکران فیلم «زالاوا» اهالی رسانه و ‌منتقدان در لابی سینمای برج میلاد درباره آن به گفت‌وگو نشستند و نظرات ضد و نقیضی داشتند. برخی معنقد بودند فیلم قابل توجه بوده و برخی دیگر اعتقاد داشتند نباید خرافات و مسائل غیرواقعی در فیلم‌های جشنواره به نمایش درآید؛ این انتقاد پارسال هم به برادران ارگ وارد شده بود.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

 

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

مسئولان برگزارکننده جشنواره سی و نهم فیلم فجر برای ادای احترام به علی انصاریان قاب عکسی از او را در لابی سینمای برج میلاد قرار دادند و جلوی آن چند شاخه گل قرار دادند و شمع روشن کردند.

از آنجا که خبر درگذشت انصاریان هنگام پخش فیلم «مصلحت» منتشر شد بسیاری از افراد حاضر در سینما تنها زمانی که نمایش فیلم به پایان رسید و از سالن خارج شدند از این اتفاق تلخ با خبر شدند. ناراحتی و گریه برخی از حاضران در برج میلاد هم مزید بر علت شد تا فضا بسیار اندوهگین شود.

در آغاز نشست خبری فیلم «مصلحت» ابتدا مجری نشست (علیرضا غفاری) فاتحه‌ای قرائت کرد و از حاضران در سالن خواست که یک دقیقه ایستاده سکوت کنند. سپس کلیپ ویژه‌ای از علی انصاریان که چند هفته قبل برای جشنواره سی و نهم فیلم فجر ضبط شده بود پخش شد.

زنده یاد علی انصاریان در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم در جشنواره سی و نهم فیلم فجر در حال اکران است.

 

 

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

 

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

 

یادبود علی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

مصلحتِ «مصلحت نظام»

نشست خبری دومین فیلم اکران شده در روز‌ چهارم جشنواره سی و‌نهم فیلم فجر علاوه بر فضای ناراحت‌کننده ابتدایش که تحت تاثیر درگذشت علی انصاریان بود، نکات جالبی هم داشت.

ابتدا قرار بود نام این فیلم «مصلحت نظام» باشد که طبق گفته کارگردان فیلم (حسین دارابی)، این نام مجوز نگرفت و در نهایت مصلحت شد که تنها «مصلحت» باشد.

وحید رهبانی، بازیگر فیلم هنگام صحبت، نام فیلم را «مصلحتِ...» عنوان کرد و بعد با کنایه گفت: فکر می‌کنم میکروفونم خراب است!"

در ادامه هم عوامل فیلم «مصلحت» چه از طرف خود و چه در پاسخ به سوالات، بارها به وضعیت روز کشور اشاره کردند و تاکید کردند که «مطالبه عدالت» را - که مضمون فیلم مصلحت است - نباید سیاسی تلقی کرد.

16

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

دیدگاه تان را بنویسید