حاشیه نگاری لحظه به لحظه جی پلاس / گزارش کامل

جشنواره فیلم فجر سی و نهم در 14 بهمن + عکس و ویدیو / تب جشنواره بالا گرفت

اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در سومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد شدت گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه فرهنگ و هنر جی پلاس، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ بهمن آغاز شده و سینمای برج‌ میلاد به عنوان کاخ جشنواره میزبان اهالی رسانه و‌ منتقدان سینماست. در روز نخست جشنواره انتقادات زیادی مبنی بر رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کر‌ونا مطرح شد که واکنش مسئولان برگزارکننده جشنواره را به دنبال داشت.

در روز دوم محدودیت‌های بیشتری مخصوصا برای عکاسان اعمال شد و برگزارکنندگان جشنواره تاکید زیادی در اجرای فاصله‌گذاری داشتند. امروز (سه‌شنبه) که سومین روز جشنواره ۳۹ فیلم فجر است باز هم محدودیت‌ها بیشتر شد و به عنوان مثال موانعی که روز دوم در راهروی منتهی به محل فرش قرمز قرار داده شده بود جلوتر آورده شد و ورودی سالن سینما هم تغییر کرد.

همچنین پیش افراد قبل از ورود به لابی تب‌سنجی شدند.

نخستین فیلم امروز، «ابلق» ساخته نرگس آبیار است. این کارگردان سابقه درخشانی در جشنواره فیلم فجر دارد و به همین دلیل امروز تعداد افراد حاضر در سالن برج میلاد بیشتر از دو روز قبل است.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

* اگر کرونا گرفتم تقصیر خودم است نه جشنواره!

نشست خبری فیلم «ابلق» با حضور نرگس آبیار (کارگردان) و بازیگران اصلی این فیلم یعنی هوتن شکیبا، بهرام رادان، الناز شاکردوست، مهران احمدی و گیتی معینی برگزار شد.

در همان ابتدای نشست باز هم بحث پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا داغ بود تا جایی مه مجری امروز (محمود گبرلو) گفت: "رعایت مسائل بهداشتی دو طرف دارد؛ مهمان و میزبان. مسئولان جشنواره تلاش خود را می‌کنند بنابراین اگر مثلا من کرونا گرفتم تقصیر خودم است نه جشنواره."

گبرلو

هوتن شکیبا در آغاز صحبت‌هایش گفت: "نگران صدای سالن بودم و امیدوارم یک بار دیگر فیلم را با صدای بهتر ببینید." البته شکیبا تنها منتقد صدای سالن سینمای برج میلاد نبود بلکه نرگس آبیار هم از کیفیت نمایش فیلم‌ها در سالن برج میلاد انتقاد کرد و‌ گفت "این سالن به درد نمایش فیلم نمی‌خورد و ختی خودمان که فیلمنامه را نوشته‌ایم گاهی نمی‌فهمیدیم بازیگران چه می‌گویند!"

خبرنگاران حاضر در نشست از حضور گیتی معینی، بازیگر پیشکسوت و صحبت‌هایش استقبال و به شدت او را تشویق کردند.

سومین روز جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره فیلم فجر

* عطسه ترسناک و نمایش فیلم بدون تماشاگر

در روز سوم سی و‌نهمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «ابلق» برگزار شد اما در حالی که قرار بود نشست در ساعت ۱۶:۵۰ تمام شود، کمی به درازا کشید  و باعث شد برنامه نمایش فیلم بعدی هم دچار تغییر شود.

دومین سانس سینمای برج میلاد از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود اما امروز (سه‌شنبه) برگزارکنندگان جشنواه ناچار شدند کمی برنامه را تغییر دهند. با این حال، تعداد انگشت شماری از خبرنگاران که در ساعت مقرر (۱۷:۰۰) وارد سالن شدند، دیدند که فیلم «تک تیرانداز» در حال اکران است و با این حال جراغ‌های سالن هنوز روشن است و کسی وارد سالن نشده است!

بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه از فیلم، اهالی رسانه و منتقدان به مرور وارد سالن شدند و ننایش فیلم هم متوقف شد تا چند دقیقه بعد از نو آغاز شود.

در همین حال عطسه پر سر و صدای یکی از حاضران در سالن به سوژه‌ای سرگرم‌کننده برای سایرین تبدیل شد و برخی به شوخی گفتند باید سالن را ترک کنیم. البته فرد مذکور تاکید کرد که دجار حساسیت فصلی است و مورد نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

 

* یادگار زرین جشنواره

جشنواره سی و نهم فیلم فجر از فیلم‌های مربوط دفاع مقدس خالی نیست؛ فیلم «تک تیرانداز» به نقش شهید عبدالرسول زرین در دوران دفاع مقدس پرداخته است. شهید زرین که به «گردان تک نفره» معروف بود به عنوان بهترین تک تیرانداز جنگ‌های معاصر جهان شناخته می‌شود.

نشست خبری این فیلم برخلاف خودش در آرامش برگزار شد.

برای نفراتی که برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران به جایگاه مخصوص آمدند، اسپری‌های ضدعفونی‌کننده قرار داده شده تا پیش از هرچیز دستان خود را ضدعفونی کنند.

مانند چند سال اخیر، مجری امروز نشست‌های خبری در خواندن سوال‌ها و اسامی سوال‌کنندگان دچار اشتباه‌های زیاد می‌شد و این مساله انتقاد بسیاری را به دنبال داشت.

نشست خبری فیلم تک تیرانداز

نشست خبری فیلم تک تیرانداز

نشست خبری فیلم تک تیرانداز

نشست خبری فیلم تک تیرانداز

نشست خبری فیلم تک تیرانداز

WhatsApp Image 2021-02-02 at 20.00.17

 

 

دیدگاه تان را بنویسید