مهدوی کیا از انتخابات فدراسیون فوتبال رد صلاحیت شد؟

مدارک 11 نفر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تایید نشده است که خبر رسیده یکی از این نفرات مهدی مهدوی کیا است. نایب رییس اول علی کریمی.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در زمان ثبت نام علی کریمی هم بحث هایی در مورد مهدی مهدوی کیا و مدارکش وجود داشت؛ اینکه در آلمان زندگی می کند و باید به هنگام ثبت نام در ایران حضور می داشت و مدارک را  امضاء می کرد که در نهایت مثل اینکه مشکلات رفع شده بود و علی کریمی از راه

ورزش سه نوشت: او به دلیل دو تابعیتی بودن نمی تواند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند. او هم پاسپورت ایرانی دارد و هم آلمانی و به نوعی هم شهروند ایرانی محسوب می شود و هم شهروند آلمانی. او بیش از 7 سال در آلمان زندگی کرده و چند سالی است به عنوان شهروند آلمانی در این کشور مشغول زندگی است.

موضوع اینجاست که ظاهرا بر اساس قوانین کشوری حضور افراد دو تابعیتی برای شرکت در انتخابات ممنوع است. این قانون چند ماه پیش برای انتخابات ریاست جمهوری هم به تصویب رسیده است. براساس اصلاحات صورت گرفته در جزء 2 بند الف ماده 1 این طرح "ایرانی الاصل و نداشتن تابعیت و اقامت یا مجوز آن (کارت سبز / Green Card) کشورهای دیگر در گذشته و حال" از شرایط اختصاصی داوطلبان ریاست جمهوری به شمار می آید.

در این صورت علی کریمی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید شخص دیگری را به عنوان نایب رییس اول به فدراسیون فوتبال معرفی کند. مهدی مهدوی کیا در سال 1998 برای بازی در تیم بوخوم تهران را ترک کرد و تیم های هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت تیم های بعدی او در سرزمین ژرمن ها بودند. بازی او در آلمان تا سال 2010 طول کشید و بر اساس قوانین این کشور کسی که به مدت 7 سال در آلمان اقامت داشته باشد و مالیات پرداخت کند می تواند پاسپورت آلمانی دریافت کند و هم اکنون مهدی مهدوی کیا این تسهیلات را دریافت کرده و به عنوان یک شهروند آلمانی در این کشور زندگی می کند. البته سفر او به ایران به عنوان شهروند ایرانی و با پاسپورت ایرانی صورت می گیرد و برای ورود به ایران نیاز به دریافت ویزا ندارد.

این اتفاق یک چالش جدی برای علی کریمی است. هر چند مهدی مهدوی کیا می تواند نسبت به این تصمیم به کمیته استیناف معترض شود.

 

البته ساعاتی بعد از انتشار این خبر فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه زیر این خبر را تکذیب کرد:

"به اطلاع می‌رساند اسامی مطرح شده در فضای مجازی پیرامون رد یا تایید صلاحیت برخی نامزدهای حضور در مجمع انتخاباتی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کذب بوده و بر اساس اعلام‌های مکرر قبلی ،اسامی افراد تایید صلاحیت شده در موعد مقرر منتشر خواهد شد.

لازم به یادآوری است رسانه‌های رسمی فدراسیون فوتبال تنها منابع رسمی پیرامون پیگیری معتبر در این باره محسوب می‌شوند."

دیدگاه تان را بنویسید