جی پلاس

سه مانع پیش روی مهدوی‌ کیا برای حضور در انتخابات/ برنامه علی کریمی بهم می ریزد؟

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال مهدی مهدوی‌ کیا برای ثبت نام در انتخابات این فدراسیون و نامزدی برای سمت نایب رئیسی اول با محدودیت هایی قانونی مواجه است که موجب تکمیل نشدن مدارک و حذف او خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ علی کریمی همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بود، مراحل ثبت نام اینترنتی خود را انجام داد و سه نواب رئیس پیشنهادی اش را هم معرفی کرد. جذاب‌ ترین نام در این بین انتخاب مهدی مهدوی کیا، اسطوره فوتبال ایران و یکی از مربیان فعلی تیم های پایه هامبورگ برای تصدی سمت نایب رئیس اولی است.

بعد از این اتفاق، علی کریمی در پستی که در اینستاگرام منتشر کرده بود، از مهدوی کیا برای قبول پیشنهاد نایب رئیس اولی تشکر کرد و نوشت: «در اصل رئیس شمایید مهدی جان. مرسی که کنارمون هستی. ان شالله اتفاقای خوب برای فوتبال به کمک همه فوتبالیها فوتبال دوستان».

با این اتفاق، بخشی از جامعه فوتبال که تردیدهایی درباره علی کریمی و شرکت او در انتخابات داشت، بیش از پیش به حمایت از این گزینه ریاست فدراسیون فوتبال پرداخت اما موانعی بر سر راه ثبت نام مهدوی کیا وجود دارد که اگر آن ها را برطرف نکند امکان حضور در انتخابات را ندارد.

* مهدوی کیا و سه مانع قانونی برای حضور در فدراسیون فوتبال

هر دو عامل در پیش روی مهدوی کیا عدم حضور او در ایران است که باید دید چگونه این موضوع را مدیریت خواهد کرد.

طبق اطلاعیه این فدراسیون برای نام نویسی داوطلبان در انتخابات، تمام داوطلبان بعد از ثبت نام اینترنتی باید شخصا راهی دبیرخانه انتخابات شوند و اصل مدارک خود را ارائه کنند. در اطلاعیه آمده که افرادی که اصل مدارک خود را ارائه نکرده اند، حداکثر تا یکم بهمن فرصت دارند این کار را انجام و فرآیند ثبت نام را تکمیل کنند. در صورت عدم تکمیل مدارک در این مهلت نامزدی ایشان کان لم یکن تلقی می گردد.

با این حساب مهدوی کیا باید تا یکم بهمن مهیای سفر به ایران و تحویل مدارک خود به فدراسیون فوتبال شود که از امروز او حدودا 10 روز دیگر مهلت دارد تا این مهم را انجام دهد. البته این امکان وجود او تا مهلت تعیین شده از نماینده قانونی خود کمک بگیرد.

اما دومین عامل که مربوط به موارد حقوقی می شود، شرط اساسنامه برای اعضای هیات رئیسه است. طبق اساسنامه و اطلاعیه صادر شده، اعضای هیات رئیسه باید دارای تابعیت ایرانی و ساکن ایران باشند.

بدون تردید مهدوی کیا مانند هر شهروند دیگری، تابعیت ایرانی را دارد اما با توجه به سکونت او در آلمان و شهر هامبورگ، در این زمینه ابهاماتی موجود است که باید دید اسطوره فوتبال ایران این موضوع را چطور مدیریت خواهد کرد. در واقع باید دید اسناد و مدارک ارائه شده از سوی مهدوی کیا برای تفهیم کمیته بدوی به منظور سکونت در ایران کافی است یا خیر.

از سوی دیگر طبق بند 7 ماده 4، اعضای هیات رئیسه در صورت غیبت در 4 جلسه متوالی، از سمت خود برکنار خواهند شد. در نتیجه مهدوی کیا در صورت پیروزی علی کریمی در انتخابات و تایید خودش از سوی مجمع، باید فکری هم به حال این موضوع کند.!

دیدگاه تان را بنویسید