گزارش جی پلاس از حاشیه های کاخ جشنواره فیلم فجر؛

روز نخست جشنواره ۳۹ فیلم فجر؛ از غیبت تلخ انصاریان تا آشوب پرویز پرستویی!

سی و‌نهمین جشنواره فیلم فجر از دقایقی پیش با اکران نخستین فیلم در کاخ جشنواره آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس- جشنواره فجر در حالی از لحظاتی پیش با اکران نخستین فیلم در سینمای برج میلاد (کاخ جشنواره) سی و نهمین دوره‌اش را آغاز کرد که همه چیز تحت الشعاع مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

امسال تعداد خبرنگاران، عکاسان و منتقدان دعوت شده به جشنواره به شدت کاهش یافته و مسئولان برگزاری جشنواره با اندیشیدن تدابیری از جمله کاهش صندلی‌های سینمای برج میلاد (سینمای رسانه‌ها) و کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت سینماهای مردمی به استقبال جشنواره سی و‌نهم رفتند.

جشنواره فیلم فجر

مراسم فتوکال (عکاسی از عوامل فیلم‌ها پیش از اکران)و حضور خبرنگاران و‌عکاسان با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد.

از نکات جالب توجه در نخستین سانس سینمای رسانه‌ها - که بر اساس قرعه انتخاب شده بود - اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» با هنرنمایی علی انصاریان بود. فوتبالیست پیشین تیم ملی و استقلال و پرسپولیس و هنرپیشه امروز، این روزها با بیماری کرونا دست و‌پنجه نرم می‌کند و در بیمارستان بستری است.

پس از اتمام نمایش فیلم، از تمام حاضران در سالن خواسته شد به سرعت سالن را ترک کنند تا صندلی‌ها و فضای سالن نمایش برای فیلم بعدی ضدعفونی و آماده شود.

جشنواره فیلم فجر

عوامل فیلم که در سالن حضور داشتند از در دیگری به سمت  سالن انتظار هدایت شدند تا در نشست خبری فیلم حضور یابند.

برای رعایت پروتکل‌ها و آماده‌سازی‌های لازم، برخلاف سال‌های قبل، نشست خبری فیلم اکران شده بلافاصله بعد از اتمام فیلم آغاز نشد و شروع نشست، دقایق زیادی طول کشید.

نشست خبری در همان سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد - که فیلم‌ها در آنجا اکران می‌شوند - برگزار شد.

* حضور معنوی علی انصاریان

حمیدرضا مدقق، مجری نشست‌های خبری در روز نخست جشنواره در آغاز نشست خبری فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ابتدا درباره شیوه‌ برگزاری نشست‌های خبری توضیح داد و‌گفت که قرار است نشست‌ها حداکثر با حضور ۱۰ نفر از عوامل و کمتر از ۳۰ دقیقه برگزار شود تا سالن برای اکران فیلم بعدی آماده شود.

جشنواره فیلم فجر

او همچنین برای علی انصاریان آرزوی سلامتی کرد و گفت که جای او در سالن خالی است. این موضوع در صحبت‌های تمام عوامل فیلم از جمله الناز حبیبی (بازیگر) کاوه صباغ‌زاده (کارگردان) و مهدی صباغ‌زاده ( تهیه‌کننده) هم وجود داشت.

* پرویز پرستویی شهرآشوب!

پس از نشست خبری فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» اهالی رسانه سالن اصلی سینمای برج میلاد را ترک کردند تا ضمن این که سالن برای فیلم بعدی ضدعفونی و آماده می‌شود، منتظر ورود عوامل فیلم دوم امروز (یکشنبه) باشند. 

دومن فیلمی که قرار بود امروز در کاخ جشنواره سی و نهم اکران شود، «بی همه چیز» با بازی پرویز پرستویی بود. هنگام ورود عوامل فیلم به محل فتوکال، همهمه و شلوغی زیادی رخ داد و برای دقایقی فاصله‌گذاری‌ها فراموش شد!

در این میان تقریبا بیشتر افراد حاضر ماسک به صورت داشتند اما صرف حضور پرویز پرستویی کافی بود تا اوضاع کمی به هم بریزد.

حضور پرویز پرستویی در جشنواره فیلم فجر

* استقبال از «بی همه چیز» پر ستاره

رضایت اهالی رسانه و‌منتقدان حاضر در کاخ جشنواره از فیلم «محسن قرایی» نشان داد که ازدحام آنها برای تصویربرداری و مخابره ورود عوامل فیلم به برج میلاد، بی دلیل نبوده است. فیلم «بی همه چیز» با بازیگران توانمندش توانست در روز نخست جشنواره جای پای خود را محکم کند.

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، مهتاب نصیرپور، باران کوثری و هادی حجازی‌فر از جمله بازیگران این فیلم هستند.

* جنجال، تعویض و پرسش خطرناک!

نشست خبری فیلم «بی همه چیز» تنها با حضور چهار نفر از عوامل فیلم برگزار شد که این مساله بنا بر تصمیم جواد نوروزبیگی، تهیه کننده فیلم و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق افتاد. بر همین اساس به جز تهیه کننده و کارگردان (محسن قرایی)، پرویز پرستویی و باران کوثری در جایگاه پاسخگویی قرار گرفتند. البته سایر عوامل فیلم در سالن حضور داشتند و در ردیف‌های جلوی سالن نشستند.

زمانی که از کارگردان سوالی درباره محتوای فیلمنامه و شباهتش با وضعیت کنونی جامعه ایران پرسیده شد، او به شوخی عنوان کرد که بهتر است این سوال را تهیه کننده جواب دهد! در همین حال سایر عوامل فیلم هم زیر بار پاسخ به این سوال نرفتند. پرویز پرستویی در پاسخ به درخواست کارگردان برای پاسخ به این سوال گفت: ممنون، صابونش قبلا به تنم خورده است!

در‌ میانه‌های زمان نشست، باران کوثری جای خود را به فیلمبردار فیلم داد تا او هم پاسخگوی سوالات مربوط به خود باشد.

تهیه کننده فیلم در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره کنار رفتن شهاب حسینی از فیلم، با بیان این اتهام که "بی اخلاقی کردی و به جای پرسیدن از عوامل فیلم، خبردزدی کردی" پاسخ سوال را نداد که با اعتراض سایر خبرنگاران همراه شد.

*گلایه‌های شنیدنی پرویز پرستویی

ورود عوامل فیلم «بی همه چیز» به نشست خبری

* یک مهمان عادل

اکران فیلم «بی همه چیز» در سینمای برج میلاد یک اتفاق ویژه هم داشت. عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه کننده باسابقه تلویزیون مهمان عوامل فیلم بود و همراه پرویز پرستویی و سایر عوامل، فیلم را تماشا کرد.

دیدگاه تان را بنویسید