هیات مدیره جدید پرسپولیس چه سابقه ای دارند؟ / ردپای بدهی 15 میلیاردی در انتصاب های امروز

مدیرعامل سابق مخابرات ایران و عضو فعلی هیات مدیره همراه اول به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس انتخاب شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ بالاخره بعد از ماه ها انتظار، مهدی رسول پناه که به علت از دست دادن چندین ستاره پرسپولیس و انتشار ویدیویی های حاوی الفاظ رکیک و توهین به سرمربی و بازیکنان این تیم، از عضویت هیات مدیره این باشگاه کنار رفت.

در مجمع عمومی این باشگاه، استعفای رسول پناه و رغبتی مورد پذیرش قرار گرفت و به جای این دو، جعفر سمیعی (سرپرست باشگاه) و مجید صدری به عنوان اعضای جدید معرفی شدند.

با انتصاب‌های جدید، غلامعلی محمد علیپور، محمد فیاض، جعفر سمیعی و مجید صدری اعضای هیات مدیره این باشگاه را تشکیل می دهند. همچنان مشخص نیست با رفتن رسول پناه چه کسی ریاست هیات مدیره را بر عهده دارد.

*عضو جدید هیات مدیره کیست؟

جعفر سیمعی که از چندین ماه قبل به این سمت سرپرستی این باشگاه را بر عهده دارد، همزمان به عضویت هیات مدیره در آمده است. سمیعی پیش از این مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان بود. او که جایگزین مثل مهدی رسول پناه در پرسپولیس شده مانند ایرج عرب پیش از حضور در باشگاه پرسپولیس مدیرکل حراست ورزش و جوانان بوده است. سمیعی، زمانی به عنوان مشاور شهردار و رئیس کل حراست شهرداری تهران منصوب شده بود و سابقه فعالیت در شهرداری پایتخت را نیز دارد.

اما نکته جالب توجه درباره مجید صدری است که اخیرا عضو هیات مدیره شرکت همراه اول شده است. او این سمت را به‌ نمایندگی از سمت سهامداری دولت، در هیأت‌مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران به دست آورده است.

مجید صدری

وی که دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی است، سوابقی همچون مدیرعاملی «شرکت‌ مخابرات ایران»، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعاملی «شرکت خدمات ارتباطی رایتل»، مدیر عاملی «شرکت پایانه‌های داده‌های نوین»، عضویت در اتاق بازرگانی تهران، عضویت در هیأت‌مدیره و مدیرعاملی «شرکت نداگسترصبا»، ریاست هیأت‌مدیره «شرکت انتقال داده‌های رهام داتک» و عضویت در هیأت‌مدیره «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران» را در کارنامه عملکردی خود دارد.

انتخاب صدری به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس در شرایطی است که اخیرا این باشگاه مبلغ 15 میلیارد تومان بابت بدهی های خود از شرکت همراه اول قرض کرده است و این اتفاق، شایعه عضویت در هیات مدیره به واسطه تزریق منابع مالی را تقویت می کند.

سیدمحمد فیاض، دیگر عضو هیات مدیره این باشگاه شهردار منطقه 18 تهران است که در سوابق کاری او مدیرکلی دفتر طرح و برنامه و بودجه وزارت ورزش و جوانان نیز دیده می‌شود. از دیگر سوابق فیاض می‌توان مدیریت سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری، مدیریت شرکت توسعه ایستگاه های مترو تهران، مدیریت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اشاره کرد.

غلامعلی محمد علیپور در فدراسیون انجمن های ورزشی حضور داشت و سه دوره مختلف تصدی بر این عنوان را تجربه کرد. وی همچنین در فدراسیون بسکتبال حضور داشت و حالا در مدیریت پرسپولیس قرار گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید