جی پلاس

نگاهی به عملکرد "دربی اولی ها" در شهرآورد 94/ یحیی مچ محمود را خواباند

دربی 94 پایتخت با اولین تجربه برخی از بازیکنان همراه بود؛ بازیکنانی که هر چقدر هم باتجربه باشند، در دربی نخست شرایط متفاوتی را تجربه کردند و برخی تبدیل به پاشنه آشیل تیمشان شدند و برخی هم بهترین بازیکنان زمین.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دربی 94 پایتخت همانند دربی 93 با تساوی 2 بر 2 دو تیم تمام شد. در این دیدار هم استقلال گل نخست را زد اما دو گل دریافت کرد تا در لحظات پایانی کار را به زور و زحمت به تساوی بکشد.

این دیدار در مقایسه با بازی دو تیم در شهریور ماه تغییرات بسیاری داشت؛ استقلال نسبت به آن دیدار حداقل با 5 تا 6 بازیکن جدید به میدان رفت و در مقابل پرسپولیس با توجه به جدایی خیلی از بازیکنانش در ابتدای فصل و خریدهای متعدد یحیی گل محمدی، چهره متفاوتی را در دربی تهران به نمایش گذاشت.

در نتیجه شمار دربی اولی‌ها، بیش از تعداد معمول بود ولی نبود هواداران و از بین رفتن فشارهای از سکو، باعث شد بازیکنان شب آرامی را سپری کنند. تصور کنید اگر اشتباهات خط دفاعی و حمله دو تیم در حضور هواداران و سروصدای عجیب از سوی تیم خودی و حتی رقیب رخ می داد، چه بلایی به سر بازیکن می‌ آمد؟

آنطور که از بازی و آمار و ارقام بر می آید، دربی اولی ها شب خوبی را سپری نکردند . از محمدحسین مرادمند و محمد نادری در قلب خط دفاعی که روی دو گل پرسپولیس اشتباهاتی داشتند تا ناهماهنگی مهدی مهدی پور با مسعود ریگی در خط هافبک آبی ها از عوامل موثر در نمایش نه چندان خوب استقلال بود.

در مقابل پرسپولیس از بازیکنان قدیمی خود لطمه بیشتری خورد؛ به طوری که کمال کامیابی نیا با اشتباه خود باعث باز شدن دروازه تیمش شد و سیامک نعمتی در مهار مهدی قایدی کاملا ناکام بود.

در ادامه بررسی عملکرد داربی اولی‌ ها می ‌پردازیم که این چالش مهم را به سلامت و با یک تساوی پشت سر گذاشتند.

استقلال

رشید مظاهری: دروازه بان آبی ها یکی از سوپراستارهای این تیم در فصل جاری است و نقش موثری در صدرنشینی شاگردان محمود فکری ایفا کرده است. او به جز دو گلی که از پرسپولیس دریافت کرد و مقصر هم نبود، در بازی با پا و خروج کردن تیمش در لحظات پرفشار بسیار خوش درخشید و بعد از گل تساوی استقلال توسط قایدی،  اشک شوق ریخت تا به این شکل دربی نخست خود را به سلامت پشت سر بگذارد.

با توجه به اینکه پرسپولیس در ایجاد موقعیت عملکرد بهتری داشت، شوت‌های بیشتری به سمت دروازه مظاهری زده شد و او نیز عملکرد بهتری نسبت به لک داشت. ۸ شوت در چارچوب به سمت دروازه مظاهری زده شد که او ۶ شوت را مهار و ۲ گل دریافت کرد. مظاهری اگر می‌توانست روی یکی از گل‌هایی که دریافت کرد یکی از آن واکنش‌های خوبی که در بازی‌های قبل داشت را انجام دهد، تبدیل به ستاره تیم استقلال می‌شد.

محمد حسین مرادمند: او در اولین تجربه خود در دربی، روی ۲ گلی که تیمش دریافت کرد مقصر بود. روی گل نخست مرادمند نتوانست توپ را روی سر امیری بزند و باعث شد توپ به راحتی به مهدی عبدی برسد و او گل بزند. روی گل دوم هم مرادمند در یارگیری با وحید امیری به کلی ناکام بود و مهاجم پرسپولیس با یک بغل پا دروازه مظاهری را باز کرد تا مرادمند با نمره ۶.۵ یک از ضعیف‌ترین بازیکنان این دیدار نامیده شود.

دربی 94- پرسپولیس - استقلال -مهدی قایدی

احمد موسوی: مدافع راست استقلال که در این فصل نمایش های خوبی از خودش نشان داده، در دربی محو شده بود و نتوانست در دفاع و حمله موثر ظاهر شود. در نتیجه به علت مصدومیت جزئی از ترکیب تیمش خارج شد و در نهایت در نیمه دوم نتوانست به بازی ادامه دهد و دیاباته به جای او وارد زمین شد و وریا غفوری به دفاع راست رفت. موسوی نمره ۶.۵ را در این دیدار به خود اختصاص داد.

مهدی مهدی‌ پور: هافبک طراح استقلالی ها که از ابتدای فصل هنوز نتوانسته در حد و اندازه های علی کریمی، هافبک سابق استقلال ظاهر شود، در این دیدار چندان در متن بازی نبود و نتوانست در طراحی حملات و حتی نظم دادن به بازی و خروج تیمش از زیر فشار نقش کلیدی ایفا کند. مهدی‌پور نمره متوسط ۶.۷ را به خود اختصاص داد.

پرسپولیس

حامد لک: دروازه بان پرسپولیس هم یکی از عواملی است که باعث شده سرخپوشان جالی خالی علیرضا بیرانوند را به هیچ وجه احساس نکنند. او در دربی هم بیشتر روی اشتباهات تیمش گل خورد و اشتباه مهلکی نداشت. با این وجود او کار دشواری در دربی نداشت و تقریبا نتوانست برای پیروزی تیمش تعیین کننده ظاهر شود. دریافت دو گل از روی سه شوت، آمار جالبی برای حامد لک نیست و تنها مهار او هم به ضربه سر مطهری مربوط می شود که چندان قدرتمند و چالش برانگیز نبود. لک در این دیدار با امتیاز ۵.۸۴ ضعیف‌ترین بازیکن زمین بود.

سعید آقایی: مدافع چپ سرخپوشان که در بازی با سپاهان محروم بود، عملکرد خوبی در دربی داشت. او سمت چپ تیمش را به روی وریا غفوری و احمد موسوی و در ادامه به روی ارسلان مطهری بسته بود. در مقابل در بخش هجومی هم حملات بیشتری از این سمت به روی دروازه استقلال طراحی شد و نمره متوسط ۶.۸۳ را به خود اختصاص داد.

دربی 94- پرسپولیس - استقلال- وحید امیری- سیامک نعمتی

میلاد سرلک: هافبک دفاعی محبوب گل محمدی در این دیدار توانست هافبک های رقیب را از جریان بازی خارج کند. سرلک که بازی گردان این تیم بود و توپ را از خط هافبک به حمله منتقل می کرد، با امتیاز 7.59 عملکرد خوبی در ترکیب تیمش داشت و نوید روزهای بهتر را برای تیمش می دهد.

احسان پهلوان: شماره 14 پرسپولیس زیر نظر گل محمدی احیاء شده و در این دیدار هم نقش کلیدی داشت. او دو بار زمینه ساز گلزنی تیمش را فراهم کرد و حتی در انتقال توپ از ضد حملات بسیار تند و تیز ظاهر شد. پهلوان با دادن دو پاس گل و همینطور طراحی چندین حمله نمره بسیار خوب ۸.۲۶ را کسب کرد و بهترین بازیکن زمین معرفی شد. پهلوان بیشتر از هر بازیکن دیگری در این دیدار دریبل زد و ۴۲ پاس سالم داد.

آرمان رمضانی: مهاجم تعویضی پرسپولیس که به جای مهدی عبدی وارد زمین شده بود، هیچ کار خاصی انجام نداد و تقریبا در لحظات پایانی فرد بیکار میدان بود چرا که در همین لحظات استقلال میل به بازی هجومی داشت و او در بازی دیده نشد.

به گزارش جی پلاس؛ آمار و ارقام و عملکرد بازیکنان نشان می دهد، بازیکنان جدید استقلال نتوانستند در دربی نخست نقش تعیین کننده داشته باشد و در مقابل بازیکنان یحیی حسابی خوش ظاهر شدند ولی در گلزنی ناکام بودند.

دیدگاه تان را بنویسید