پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

نصرتی: بازی قائمشهر فقط برای مسئولان خوب بود!/ پرسپولیس بهترین تیم آسیا است

یک کارشناس فوتبال می‌ گوید زمین ورزشگاه وطنی قائمشهر شرایط لازم برای ارسال پاس و انجام کارهای تاکتیکی را نداشت و نه تنها پرسپولیس بلکه بایرن مونیخ هم نمی توانست روی این زمین کاری از پیش ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با اتمام لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت پرسپولیس با عنوان نایب قهرمانی به ایران، بازی‌های معوقه این تیم در دستور کار سازمان لیگ قرار گرفت و شاگردان گل‌ محمدی در اولین بازی عقب افتاده خود در زمین مملو از آب باران ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف نساجی رفتند و با تساوی یک- یک متوقف شدند.

در حالی که زمین مسابقه به هیچ وجه شرایط لازم برای برگزاری یک دیدار در سطح لیگ برتر را نداشت، مسئولان سازمان لیگ حاضر به لغو این دیدار نشدند و دو تیم پای به زمین مسابقه گذاشتند و پرسپولیس در دقایق پایانی بازی توانست نتیجه را به تساوی بکشاند و از شکست در بازگشت به لیگ برتر، فرار کند.

در حال حاضر شاگردان گل محمدی با سه بازی کمتر و 9 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند و با کسب 6 امتیاز از سه بازی معوقه خود، می‌تواند به تنهایی به صدر جدول راه پیدا کند.

محمد نصرتی، کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره کیفیت دیدار پرسپولیس و نساجی قائمشهر می‌گوید: طبیعتا نمی توان کیفیت زیادی از این بازی انتظار داشت. بازی صرفا برای مسئولان سازمان لیگ خوب بود که توانستند طبق تقویم کارشان را پیش ببرند. حداقل برای پرسپولیس خوب نبود چون دنبال سه امتیاز بود ولی زمین بازی و آب باران اجازه حرکت توپ در زمین را نمی داد. به نظرم برای نساجی هم کسب یک امتیاز مقابل نایب قهرمان آسیا و قهرمان چندین دوره لیگ برتر خوب بود.

این کارشناس فوتبال درباره نمایش شاگردان یحیی در این دیدار و صحبت‌های سرمربی نساجی مبنی بر این که فینالیست آسیا حرفی برای گفتن نداشت خاطرنشان کرد: بالاخره نساجی از کسب یک امتیاز خوشحال است اما واقعیت این است که بازی در شرایط مساعدی برگزار نشد و نه تنها پرسپولیس بلکه بایرن مونیخ هم روی این زمین کاری از پیش نمی برد. زمین مناسب پاس دادن و کارهای تاکتیکی نبود که انتظار داشته باشیم پرسپولیس حریف را اذیت کند. کما اینکه باز هم بازیکنان پرسپولیس خوب کار کردند و از حیث خلق موقعیت و تعداد پاس ها در شرایط خوبی بودند. به نظرم فشار زیادی به بازیکنان هر دو تیم وارد شد چون خیلی سخت بود که در این زمین توپ را پیش ببرند.

این مربی فوتبال در واکنش به اینکه آیا نایب قهرمانی در آسیا می تواند موجب افت روحی پرسپولیس شود تاکید کرد: قطعا این قبیل اتفاقات هر تیمی را از نظر روحی در وضعیت بدی قرار می دهد اما همین نمایش از پرسپولیس در بازی با نساجی هم امیدوارکننده بود. تیم کم نگذاشت و برای رسیدن به سه امتیاز بازی تلاش خود را کرد. به نظرم یحیی در حال بازیابی و افزایش روحیه و انگیزه تیمش است تا در بازی های معوقه عملکرد خوبی ارائه دهند و کماکان مدعی قهرمانی باشند.

نصرتی همچنین درباره وضعیت سرخپوشان در فصل جاری برای تصاحب قهرمانی می گوید: بدون هیچ جانبداری، پرسپولیس کماکان بهترین تیم لیگ است. در فینال آسیا هم این موضوع اثبات شد ولی دو اشتباه باعث شد جام قهرمانی از دست پرسپولیس برود. به نظرم پرسپولیس در صورتی که همه بازیکنان فعلی خود را داشته باشد بهترین تیم آسیا است. تصور کنید اگر این تیم در فینال با آل کثیر، امیری و پهلوان بازی می کرد آیا بازی را واگذار می‌کرد؟ مطمئنم که قهرمان می شدیم. در حال حاضر فقط آل کثیر در کنار این تیم نیست که او هم به مرور اضافه خواهد شد و پرسپولیس تبدیل به همان تیم قدرتمند می شود و رقبا کار سختی برای تصاحب جام قهرمانی خواهند داشت.

وی درباره عملکرد خط حمله سرخپوشان در بازی های برگزار شده از فصل جاری می گوید: من رگه هایی از علی علیپور و مهدی طارمی را در مهدی عبدی می بینم. او بازیکن جوان اما کم تجربه ای است که نیاز دارد کنار یک بازیکن باکیفیت قرار بگیرد. مطمئنا حضور آل کثیر در کنار عبدی فرصت خوبی است تا او را تبدیل به یک مهاجم درجه یک کند. عبدی آینده پرسپولیس است و نباید او را مانند سایر ستاره های چند سال اخیر از دست بدهند. عبدی می تواند بار گلزنی این تیم را به دوش بکشد.

این کارشناس فوتبال درباره کم و کاستی‌های پرسپولیس گفت: مطمئنا هیچ تیمی بی نقص نیست اما پرسپولیس نواقص کمتری روی نیمکت و در زمین دارد. کادرفنی به پختگی و تجربه لازم رسیده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در داخل زمین هم چندین بازیکن ملی‌پوش و باتجربه حضور دارند که این تیم را نسبت به سایر تیم‌ها در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. در عین حال پرسپولیس باید نیمکت خود را تقویت کند تا در بخش تهاجمی از بازیکنان متنوعی استفاده ببرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید