در گفت و گو با جی پلاس؛

کرمانی مقدم: بی نظمی در پرسپولیس موج می زند/ مهم ترین مشکل تیم مدیریتی است/ گل محمدی باید نقاط ضعف را بپذیرد

پیشکسوت پرسپولیس می گوید با توجه به وضعیت مدیریتی پرسپولیس ممکن است گل محمدی این تیم را ترک کند اما این اتفاق به ضرر هر دو طرف است و متاسفانه بی نظمی در این تیم موج می زند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ قهرمان لیگ برتر بعد از ناکامی در داربی پایتخت که در جریان ضربات پنالتی رخ داد، وارد یک بحران خود ساخته شده است. در حالی که تیمی مانند سپاهان بدون داشتن سرمربی در تدارک حضور قدرتمند در فصل آینده لیگ برتر و همینطور ادامه لیگ قهرمانان آسیا است، سرخپوشان پایتخت وضعیت خوبی ندارند.

خبرها از درون پرسپولیس حاکی از دلخوری یحیی گل‌محمدی است که طی روزهای گذشته مورد هجمه هواداران خودی و غیرخودی قرار گرفت چون شکست تیمش را به مسائلی خارج از زمین فوتبال مرتبط دانسته بود. ادامه این جریانات با شایعه استعفای یحیی گل محمدی همراه شده که در وضعیت کنونی فوتبال ایران و عدم حضور مربیان خارجی، ضربه مهلکی به پرسپولیس خواهد بود.

جدای از ماجرای یحیی، تمدید قرارداد بازیکنان کنونی پرسپولیس با توجه به داشتن پیشنهاد از تیم‌های خارجی و حتی داخلی موضوعی است که موجب نگرانی گل‌محمدی شده و رفتن هر یک از این بازیکنان ضربه بزرگی به پرسپولیس محسوب می‌شود که اکثر آن ها جزو ارکان اصلی موفقیت این تیم در 5 سال گذشته بودند.

مرتضی کرمانی مقدم، مهاجم سال های دور پرسپولیس و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره استعفای احتمالی یحیی گل‌ محمدی به علت وجود مشکلات مدیریتی و عدم سازماندهی امور مربوط به نقل و انتقالات گفت: بی نظمی در پرسپولیس موج می زند و از زمان رفتن انصاری فرد، تیم از نظر مدیریتی با مشکلات بزرگی مواجه شده است. این موضوع در آستانه شروع فصل جدید به پرسپولیس ضربه می زند. وزارت ورزش و جوانان باید هر چه زودتر وضعیت مدیرعامل باشگاه را مشخص کند. این وضعیت برازنده پرسپولیس نیست.

او با بیان اینکه استعفای گل محمدی به ضرر پرسپولیس و این مربی تمام می شود افزود: گل محمدی بعد از سال ها فرصتی پیدا کرده که به پرسپولیس برگردد و این تیم را به قهرمانی برساند. اگر چه او در لیگ نوزدهم با پرسپولس قهرمان شده اما باید قصه خودش و پرسپولیس را از ابتدای لیگ بیستم بنویسد و برای سالیان سال در این تیم حضور داشته باشد. گل محمدی با توجه به جوانی، دانش مربیگری و تجربه خود می تواند تا مدت ها سرمربی تیم باشد. در این شرایط که او احساس می کند باشگاه دغدغه ای برای موفقیت ندارد، ممکن است دست به استعفا هم بزند. چه بسا سایر تیم ها سراغ او بیایند که امری بدیهی است اما باشگاه باید هر چه زودتر جلوی او را بگیرد و به این وضعیت سروسامان بدهد.

این پیشکسوت و کارشناس فوتبال درباره برنامه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: در حال حاضر ورود بازیکنان خارجی ممنوع شده و همه تیم ها به بازیکنان داخلی توجه دارند. در این شرایط کار تیم های بزرگ مانند پرسپولیس سخت تر است چون فقط بازیکنان در سطح بالا به کار این تیم می آیند و می توانند در آسیا هم به میدان بروند. ما نباید فقط دیدگاه داخلی داشته باشیم. اگر پرسپولیس دست نجنباند، بازار خالی از بازیکن مناسب می شود.

کرمانی مقدم درباره انتقادات از یحیی گل محمدی به خاطر اظهاراتش بعد از داربی 93 و وجود دست های پشت پرده در شکست این تیم گفت: پرسپولیس خوب نبود. حداقل در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت و در نیمه دوم هم در خلق موقعیت گل موفق عمل نکرد. شاید این بازی نقاظ ضعف تیم را مشخص کرد و از این پس یحیی بتواند با شناخت بهتری نسبت به تیمش کار کند. اتفاقا یحیی باید این نقاط ضعف را بپذیرد و در جهت رفع آن ها گام بردارد.

او با بیان اینکه گل محمدی باید شکست را بپذیرد گفت: باید واقع بینانه به مشکلات نگاه کنیم. هم بازیکنان و هم کادرفنی خوب نبودند که برای هر کسی پیش می آید. اگر این شکست را بپذیریم و در صدد رفع آن برآییم، در آینده نتایج به مراتب بهتری را کسب خواهیم کرد.

این پیشکسوت پرسپولیس با هشدار به متولیان این باشگاه اظهار کرد: بیشترین مشکل پرسپولیس مربوط به بخش مدیریتی است که در دو، سه سال گذشته به تیم ضربه زده است و ادامه این روند منجر به جدایی بازیکنان شاخص و جذب نشدن بازیکنان باکیفیت خواهد شد. باید هر چه زودتر در این زمینه کاری انجام داد.

او دلخوری بازیکنان و مربیان را از مدیریت باشگاه طبیعی دانست و گفت: با توجه به اینکه رسول پناه هنوز سرپرست است، خود او هم نمی تواند اهداف بلندمدت داشته باشد. وزارت ورزش را در رقم خوردن این شرایط برای پرسپولیس مقصر می دانم. همانطور که استقلال با سعادتمند سروسامان گرفته، پرسپولیس هم با یک مدیر پرتلاش به روزهای بهتری می رسد.

دیدگاه تان را بنویسید