جی پلاس، این روزها بازار خرید و فروش خودرو بسیار داغ است؛ آن‌قدر داغ که هر کس پای خود را در آن بگذارد و حواس خود را جمع نکند، جزغاله می‌شود! خرید خودرو فقط پیدا کردن و انتخاب یک خودرو مناسب نیست، بلکه سه پایه‌ی مهمی دارد که اگر هرکدام را در زمان مناسب و به‌درستی انجام ندهید، دچار دردسر خواهید شد. در این مقاله که با اقتباس از مجله همراه مکانیک نوشته شده، به نکات مهم در مورد این سه پایه‌ی حیاتی خرید خودرو اشاره خواهد شد.

پایه اول: تعویض پلاک

«تعویض پلاک؛ یکی از مهم‌ترین مراحل نقل و انتقال خودرو است که خریدارن و فروشندگان را درگیر می‌کند. یکی از اهداف اصلی تغییر پلاک خودرو، دسترسی سریع به هویت و نشانی مالک وسیله نقلیه است. بدین منظور طرفین معامله باید مستندات و مدارک تعویض پلاک خودرو را آماده کنند و با مراجعه به مراکز مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.»

پس از تنظیم قرارداد معامله بین فروشنده و خریدار، این دو نفر به مراکز معتبر تعویض پلاک در کشور مراجعه می‌کنند تا فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید خودرو انجام شود.مدارک مختلفی لازم است که بتوانید تعویض پلاک خودرو خود را با موفقیت انجام دهید. فروشنده خودرو باید اصل سند فروش، اصل کارت شناسایی خودرو، اصل سند مالکیت، اصل بیمه شخص ثالث، برگه عدم خلافی، اصل فیش پرداخت بهای پلاک و اصل کارت معاینه فنی معتبر را به همراه داشته باشد. اما برای خریدار، شناسنامه و کارت ملی وی به همراه مدارک احراز سکونت کافی است. حضور هر دو نفر خریدار و فروشنده برای انجام فرآیند تعویض پلاک الزامی است؛ مگر اینکه هرکدام از آن‌ها برای خود نماینده قانونی تعیین کرده و به فرد دیگری وکالت داده باشند.

222222222222222222222

پایه دوم: خلافی خودرو

«خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های بیشتر افراد به‌خصوص رانندگان متخلف است. جالب است بدانید که 4 نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصد گرفتن خلافی ماشین خود را دارید این سوال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه از خلافی خودرو خود مطلع شویم؟یا این‌که چه راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی نرم‌افزاری وجود دارد؟ نگران نباشید، در رابطه با تمامی سوالات خلافی، شما را راهنمایی خواهیم کرد.» پاسخ این سوالات را در ادامه متن می‌بینید:

ابزارهای مختلفی برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن وجود دارند. یکی از این ابزارها، ابزار خلافی خودرو همراه مکانیک است. برای استعلام خلافی خودرو خود بهhamrah-mechanic.com/mag/traffic-infringement-history/مراجعه کنید.کافی‌ است کد 8 رقمی خودرو را در این صفحه وارد کنید تا بتوانید خلافی خودرو خود را ببینید.

جهت اعتراض به جریمه خودرو ثبت شده، دو راه پیش روی شما است؛ اول اینکه به قبض جریمه اعتراض کنید، به‌این‌صورت که مرکز اجراییات محل سکونت خود مراجعه کنید و شکایت خود را مطرح کنید. دوم اینکه با مراجعه به پلیس 10+ به وضعیت تخلفات خود اعتراض کنید تا پس از یک روز به درخواست شما رسیدگی کنند.

333333333333333333333

پایه سوم: کارت خودرو

«پیگیری کارت خودرو یکی از مواردی است که در خرید خودرو با آن مواجه می‌شوید؛ کارت خودرو به محل سکونت مالک خودرو ارسال خواهد شد. گاهی ممکن است کارت ماشین به دستتان نرسد در این صورت کارت خودرو برگشتی محسوب می‌شود. برای پیگیری کارت ماشین روش‎های متعددی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید به سایت اداره پست مراجعه و یا از کد دستوریUSSD استفاده کنید.»

کارت ماشین اهمیت زیادی دارد، زیرا یکی از مهم‌ترین مدارک برای احراز هویت خودرو و مالک آن است و در صورت به‌همراه‌ نداشتن آن ممکن است دچار دردسر شوید. کارت خودرو معمولا ده روزه صادر می‌شود اما گاهی دیرتر از این مدت به دست مالک می‌رسد.

اگر پس از خرید خودرو جدیدتان، کارت خودرو به‌موقع به‌دستتان نرسید می‌توانید از چند روش صدور آن را پیگیری کنید. اول اینکه وارد سایت اداره پست شوید و با وارد کردن شماره پلاک، کارت خودرو خود را رهگیری کنید. کد *110#نیز می‌تواند در پیگیری کارت خودرو از پلیس +10 به شما کمک کند.

این اطلاعات با کمک مجله همراه مکانیک جمع‌آوری شده‌اند؛ اگر دوست دارید در مورد تعویض پلاک، خلافی خودرو و پیگیری کارت خودرو بیشتر بدانید، کافی است به وبسایت رسمی همراه مکانیک hamrah-mechanic.comمراجعه کنید. از طریق مجله خودرو این سایت می‌توانید به این اطلاعات و هر آنچه که دوست دارید در مورد خودروهای مختلف بدانید، دست پیدا کنید.

44444444444444444444444444

 

این‌ها فقط سه مرحله‌ی مهم پایانی خرید خودرو بود؛ اما خرید خودرو مراحل دیگری نیز دارد که نباید از آن‌ها غافل شد. یکی از این مراحل، کارشناسی خودرو مورد نظر پیش از خرید است.از آن‌جایی که 72% خودروهای دست‌دوم حداقل یک مشکل فنی یا بدنه دارند، هرگز نباید ریسک کنید و بدون کارشناسی کامل، خودرو بخرید. همراه مکانیک طرحی به نام خرید سفارشی خودرو دارد که خودرو مورد نظر شما را پیدا کرده، آن را کارشناسی می‌کند و به همراه تضمین پرداخت خسارت به شما تحویل می‌دهد.

همراه مکانیک، اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور، کار خود را در سال 92 با ارائه خدمت کارشناسی خودرو در محل آغاز کرد. امروز که 7 سال از تاسیس اولین سرویس همراه مکانیک گذشته است، این شرکت دارای 300 کارمند مستقیم است و در بیش از 150هزار معامله خودروییشرکت داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرح‌های مختلف خرید و فروش سفارشی این شرکت لطفا به وبسایت رسمی همراه مکانیک hamrah-mechanic.comمراجعه کنید.

دفتر مرکزی همراه مکانیک: تهران، شهرک غرب، خیابان دادمان، خیابان درختی، خیابان نورانی، پلاک 116

تلفن تماس: 02145612000 – 02147785 – 02191070700

ایمیل: info@hamrah-mechanic.com

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

دیدگاه تان را بنویسید