سعید آذری مطرح کرد؛

علت کم بازی دادن فولاد به پاتوسی چیست؟

سعید آذری گفت:‌.پس از شرایطی که برای بازگشت پاتوسی رقم خورد و زمان زیادی را برای بازگرداندن وی از دست دادیم، پاتوسی با اضافه وزن به تیم اضافه شد اما با تلاش و استفاده از برنامه های آمادگی جسمانی وزن خود را کم کرد. سپس در تمرینات از ناحیه مچ پا آسیب دید. این مسائل سبب شد مربیان ما با احتیاط بیشتری عمل کنند. وی بازیکن ارزشمندی است و دیدارهای سخت مان مانده است. نمی خواهیم این بازیکن که قابلیت های فوق العاده ای دارد و نکونام هم رویش حساب کرده است را به دلیل آسیب دیدگی مزمن از دست بدهیم. دلیل کم بازی کردن پاتوسی همین است در غیر این صورت حضوی وی در هر باشگاهی آرزوی هر مربی است زیرا تاثیرگذار است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سعید آذری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال فولاد خوزستان اظهار داشت: امسال مسابقات لیگ برتر تفاوت های ویژه ای داشته و مربیان به سه دسته تقسیم شده اند. مربیانی تیم های شان در یک سوم بالای جدول، میانی و یک سوم پایین هستند. تیم‌های رده بالای جدول به شیوه هجومی بازی کرده و در بازی های خانگی و خارج از خانه دنبال کسب سه امتیاز هستند. تیم های میانی جدول هم مسابقات داخل و خارج از خانه شان را با دو استراتژی متفاوت تنظیم می‌کنند. 

وی ادامه داد: برخی تیم ها هم باید از سرمایه گذاری‌شان مراقبت کنند و حق هم دارند. این تیم ها در داخل و خارج از خانه با روش های دفاعی نوین که امروزه خیلی از تیم های بزرگ دنیا هم برای باقی ماندن در جدول لیگ های‌شان از آن استفاده می کنند، دنبال کسب امتیاز هستند. اتخاذ این شیوه کار دو دسته دیگر را خیلی سخت می‌کند. امروزه تیم ها تاکتیک های دفاعی را خیلی خوب یاد گرفته اند و آن را تمرین می‌کنند. به همین دلیل در لیگ امسال منهای هفته آخر که در دو بازی اش هفت گل رد و بدل شد، دیدارهای کم گلی را می بینیم و تیم ها با حداقل گل برنده می شوند.

مدیرعامل باشگاه فولاد تصریح کرد: این موضوع کار را سخت کرده و شاهد هستیم مسابقات تیم‌های پایین جدول کیفیت لازم را ندارد. این تیم ها دنبال تک امتیاز هستند اما بحثی که ما را خوشحال می‌کند این است با توجه به شیوه‌هایی که جواد نکونام به آن اعتقاد دارد و تیمش هم  با آن در سال گذشته جزو بهترین تیم‌های لیگ بود و توانست سوم شود ابتدا دنبال هستیم جایگاه سال قبل را تثبیت کرده و سپس نیم نگاهی به رتبه های بالاتر و قهرمانی جام حذفی داشته باشیم. 

آذری افزود: بردی که مقابل سایپا به دست آوردیم ما را به این نتیجه می رساند ان شالله در مسابقات بعدی مان هم اتفاق های بهتری بیفتد و با تمام وجود بازی کنیم. همانگونه که پیش از این هم همینگونه بوده است. مقابل استقلال هم در بازی‌ای که کیفیت بالایی داشت پیروز شدیم و سایر دیدارهای خود را هم با همین شیوه بازی کردیم. اتخاذ شیوه های دفاعی از سوی حریفان ما را از رسیدن به فرصت های گلزنی تا حدی محروم کرده بود. از شش بازی 10 امتیاز داریم که با توجه به صحبت هایم راضی کننده است. نگاه مان ارتقای رتبه فصل گذشته فولاد است که با تمام وجود برای آن تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره برنامه ریزی این باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: معضلی که با آن مواجه هستیم این است که سه کشور امارات، قطر و عربستان برای برگزاری مسابقات در ماه آوریل(اوایل فروردین و اواخر اردیبهشت) رایزنی می‌کنند. با وجود دریافت پیشنهاد از فدراسیون‌های عضو مانند ایران که چهار نماینده در این مسابقات دارد، برگزاری رقابت ها در این ماه ما را با مشکل مواجه می‌کند. این موضوع برای تیم‌هایی که می‌خواهند در پلی آف یا مرحله گروهی شرکت کنند حاشیه ساز می‌شود.

آذری ادامه داد: آوریل ماهی است که لیگ ما تمام شده و قرارداد بیشتر بازیکنان مان هم به اتمام می‌رسد. دو بار با ذوب آهن در پلی آف شرکت کرده ام و می دانم فوق العاده سخت است زیرا قطعا نمایندگان قطر، عربستان و امارات هم در این مرحله حاضر می‌شوند. قبلا این اتفاق رخ نمی‌داد زیرا سهمیه این کشورها و حتی ایران بیشتر بود و تیم‌هایی که به مرحله پلی آف می آمدند در حد و اندازه ای بودند که بتوانیم برای بردن شان برنامه ریزی کنیم اما الان در این مرحله شانس برای همه یکسان است. با اراده بچه‌ها و برنامه ریزی نکونام امیدوارم جزو تیم های صعود کننده به مرحله گروهی باشیم.

وی درباره دلیل بازی نکردن محسن فروزان مقابل سایپا گفت: وی آسیب دیدگی جزئی در ناحیه همسترینگ داشت و حتی قبل بازی با تراکتور هم این مصدومیت را تحمل می‌کرد. مرتب در تمرینات حاضر می‌شوم. گزارش های هفتگی از پزشک تیم دریافت کرده و جلساتی را با نکونام درباره بررسی نحوه و تمرینات و مسابقات دارم. در هر باشگاهی که بوده ام سعی می کنم یکی دو روز در هفته به تمرینات بروم و می‌خواهم انرژی درون باشگاه را به تیم انتقال بدهم. بعد از هر بازی و در طول تمرینات جلسات مختلفی برگزار می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد افزود: فروزان در عضله همسترینگش کشیدگی داشت و در دیدار با تراکتور در صحنه ای که می‌خواست بازیکن حریف را از پیش رو بردارد، این مصدومیت تشدید شد. سرمربی و مربی دروازه بان‌های تیم به این نتیجه رسیدند مقابل سایپا بازی نکند. می دانید در هر باشگاهی باشم اولویت اول و آخر با باشگاه است و هیچ بازیکنی نمی تواند فراتر از وظایف خود قدم بردارد. وطیفه بازیکت فوابال بازی کردن و وظیفه باشگاه حمایت از این بچه ها و پایبندی قراردادها است. با حضور نکونام و سعه صدر وی قهرمان های ما با تمام توان در خدمت فولاد هستند.

آذری درباره دلیل کم بازی کردن آیاندا پاتوسی توضیح داد: پس از شرایطی که برای بازگشت پاتوسی رقم خورد و زمان زیادی را برای بازگرداندن وی از دست دادیم، پاتوسی با اضافه وزن به تیم اضافه شد اما با تلاش و استفاده از برنامه های آمادگی جسمانی وزن خود را کم کرد. سپس در تمرینات از ناحیه مچ پا آسیب دید. این مسائل سبب شد مربیان ما با احتیاط بیشتری عمل کنند. وی بازیکن ارزشمندی است و دیدارهای سخت مان مانده است. نمی خواهیم این بازیکن که قابلیت های فوق العاده ای دارد و نکونام هم رویش حساب کرده است را به دلیل آسیب دیدگی مزمن از دست بدهیم. دلیل کم بازی کردن پاتوسی همین است در غیر این صورت حضوی وی در هر باشگاهی آرزوی هر مربی است زیرا تاثیرگذار است. هر وقتی هم به زمین آمده با کمک هم تیمی‌هایش تاثیرگذار شده است.

وی در گفت و گو با رادیو تهران درباره بخشش محرومیت خود توضیح داد: پس از بررسی کمیته استیناف این حکم موقت لغو شد. صبر کرده ام مدتی بگذرد و پس از این حکم موقت حضورم در رسانه ها تا حدی کمرنگ شده است. پس از بازی با نفت مسجد سلیمان حکم خود را روی صفحه اینستاگرامم می گذارم.

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: درباره فدراسیون فعلا سکوت می کنم و صحبت خاصی ندارم.  تمرکزم روی باشگاه فولاد است و امیدوارم رئیس آینده فدراسیون برنامه ریز و دارای مهارت های مدیریتی باشد که تواند به فوتبال ایران کمک کند و در کنار حمایت رسانه ها بتواند فوتبال مان را به آنچه شایسته است برساند.

دیدگاه تان را بنویسید