منصوریان:‌ در حق 35 میلیون هوادار تراکتور جفا می‌شود/ خیلی خوب تیم فولاد را بستیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: خیلی خوب تیم فولاد را بستیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم و در دست بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا منصوریان بعد از دیدار با فولاد در نشست خبری، اظهار داشت: در ۹۰ دقیقه بازی فقط ۱۰ دقیقه اول شروع نیمه دوم فولاد از ما بهتر بود، بقیه بازی دفاع راست و چپ حریف بالا نمی‌آمدند و هافبک‌های دفاعی ایستا بازی می‌کردند. بازی سنگینی بود اما من از عملکرد بازیکنانش راضی هستم.

وی افزود: اینگونه بازی‌ها یک یا ۲ شانس بیشتر تفاوت بازی نیست، یعنی شما با یک یا دو گل برنده بازی می‌شوید در این مسابقه عملکرد داوری خوب بود. اما لحظاتی که باید اتفاق می‌افتاد، نیفتاد. متاسفانه دومین بازی است که در حق تراکتور جفا می‌شود‌. دوستان نگذاشتند آیپد را بیاورم، این موضوع را باید به کارشناسان فوتبال برتر واگذار کنم. 

سرمربی تراکتور گفت: عباس زاده با اختلاف در آفساید نبود، اگر برابر هم می‌شد نمی‌دانم قوانین داوری چگونه است. از لحظه پاس تا گرفتن توپ، عباس‌زاده یک متر و ۹۰ سانتی‌متر عقب بود. ما به شدت به ویدئو چک نیاز داریم. چون سیستم آی تی داریم با خط کشی کامپیوتری این موضوع را دیدیم. با توجه به احترام خاصی که برای سیستم داوری قائل هستم و اعتقاد دارم در حق این عزیزان جفا می‌شود. 

منصوریان افزود: دقیقه ۲۲ دژاگه سانتر کرد، موسوی دفع کرد، درخشان مهر تاچ و خودش بازی را شروع کرد.  قوانین هند را دقیق نمی‌دانم اما مسابقات روز دنیا را که می‌بینم، با توجه به اینکه مدافع حریف استپ کرده و ادامه داده فرض من این است که هند بوده است.

وی یادآور شد: شاید قوانین بگوید هند نبوده که این را به کارشناسان واگذار می‌کنیم اما با توجه به اینکه خودم در پیت شماره ۱۰ بازی کرده‌ام. این نوع پاس‌ها اگر داور اشتباه کند ۲ امتیاز می‌پرد. در نهایت در تلویزیون کارشناسان می‌آیند و می‌گویند آفساید نبوده، این برای ما نان و آب نمی‌شود. ۳۵ میلیون هوادار با بقیه هواداران که دوستان حساسیت به خرج می‌دهند هیچ فرقی ندارند. ما وظیفه داریم منافع پرچم تراکتور و احساسات هم وطنان ترک زبان است. 

وی گفت: اول فکر می کردم اشتباه می‌کنم اما به دوستان آنالیز گفتم دیدیم با خط کشی کامپیوتری معلوم شد فاصله هست. وقتی پرچم زده شد صدای بچه‌های نیمکت ما درآمد. تا زمانی که VAR نیاید، ما و دیگر تیم‌ها به حق واقعی مان نمی رسیم.

منصوریان گفت: هفته اول ۲ پنالتی نگرفتند، دوشنبه هم احتمالا می‌گویند برای این بازی آفساید بوده است. جالب است ادامه بازی عباس زاده، حاج صفی را تک به تک گرفت، ۲ امتیاز اینجا از سیستم ما پرید ۲ امتیاز هم جای دیگر از کیسه ما پرید. اگر این اتفاق برای تیم‌های پایتخت بیفتد، نگاه‌ها تغییر می‌کند. برای ما ۲۵ ثانیه در تلویزیون وقت می‌گذارند و بازی را جمع می‌کنند. به ما هم باید پردازش شود.

منصوریان افزود: ما هم ۳۰ میلیون هوادار داریم و آنها وقتی گل دقیقه ۸۴ ما آفساید گرفته می‌شود، هوادار به مرز سکته می‌رسد. وقتی گل بزنیم لذت سر سفره ۳۰ میلیون هوادار می‌آید. در هر حال امیدوارم اشتباه کرده باشم در غیر اینصورت دومین بار است تیم داوری ۴ امتیاز از  جدول فعلی ما کم کرده است. یعنی ما باید الان ۱۰ امتیاز داشته باشیم و در صدر جدول. نه اینکه با ۶ امتیاز وضعیت‌مان ۱۰ تا ۱۲ باشد. صدر جدول الان ۱۰ امتیاز است. ۲ امتیاز هفته اول کم شد که به آقای سیدعلی گفتم پنالتی بود، گفت نه.

سرمربی تراکتور با اشاره به قضاوت اکبریان، گفت: او امروز بهترین قضاوت خود را کرد، روی آفساید تقصیری نداشت اما روی پنالتی نمی‌دانم قوانین روزانه تغییر می‌کند، یا ماهیانه اما چیزی که در فوتبال اروپا می‌بینیم اگر بازیکن هنگام شوت زدن فیگور این را بگیرد و ترس برخورد با صورت داشته باشد هند نیست اما وقتی شما به عنوان مدافع به دست من مدافع می‌زنید و من خودم ادامه دهم فکر می‌کنم نیمه اول یک پنالتی از دست دادیم.

سرمربی تراکتور در ادامه نشست عنوان کرد: چون کیفیت فیزیکی بازی فولاد و تراکتور نزدیک است این نوع بازی یک گل دارد. در مجموع ۱۰ دقیقه شروع نیمه دوم خوب بودند. فکر می‌کنم الان شادی در اردوی فولاد است باید خیلی خوشحال باشند که یک امتیاز در تبریز گرفتند. خدا عنایت کرد حواس تیم داوری پرت شد و یک پنالتی و یک آفساید رد شد، فکر می‌کنم به خواسته شان رسیدند. برای تیمی که دفاع و ضدحمله می‌کند یک امتیاز در تبریز فوق العاده زیاد است‌.

منصوریان با اشاره به عصبانیت خود، خاطرنشان کرد: خیلی عصبانی هستم. من با احترام به داوری نگاه می‌کنم. همچنان پای حرفم هستم که داوری ما باید حرفه‌ای شود. همه این مسائل به عقب برمی‌گردد. داور اگر یک شغل داشته باشد خستگی‌اش در برود، منابع مالی‌اش تامین شود، برنامه استراحتش بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: کسی را ندیدم از حرف‌های من دفاع و حمایت کند. تیم داوری ما باید قبل از شروع نیم فصل قرارداد حرفه‌ای ببندند. داور باید یک شغل داشته باشد، وقتی منابع مالی زیاد شود داور یک شغله می‌شود. کمک داور سمت راست نیمکت فولاد آمادگی فیزیکی و روحی روانی نداشت که در لحظه خاص حق ما را بدهد. از محمد میثاقی می‌خواهم تمام وقت خود را برای مدیرعاملی نگذارد. این برنامه قرار است به مسائل فنی رسیدگی کند. این بار اگر اعلام کنند دقیقه ۸۴ آفساید نبوده و یک گل ما حرام شده حداقل دوم جدول بودیم.

وی یادآور شد: در حق فوتبال تبریز خواهش می‌کنم جفا نکنید. از دید من این جفاست.

سرمربی تراکتور در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد بازیکنان تیمش ما همدیگر را در زمینه به خوبی پیدا نمی‌کنند و دلایل ناکامی شما چیست خاطرنشان کرد: این بازی را خودشان باید ببینند و پاسخ نمی‌دهم چون حداقل ۲ ساعت بحث لازم است. نمی‌دانم این خبرنگار بازی ما را می‌دیده یا بازی دیگر!

منصوریان همچنین درباره اینکه واسعی محروم نبوده، اظهار داشت: زمانی که واسعی را می‌خواستم زمین ببرم با معاونت ورزشی صحبت کردم قبل از بازی گفته بود مشکلی ندارد. احتمالا در روزهای آینده رای او صادر می‌شود که اگر این اتفاق بیفتد چه منفی باشد می‌توانیم به استیناف شکایت کنیم اگر به نفع ما باشد که مشکلی نیست اما برای بازی امروز مشکلی نداریم. هنوز چیزی در این خصوص به ما نگفته‌اند. بازی او امروز صحیح بود.

سرمربی تراکتور درباره اینکه بازی‌های لیگ بدون حضور تماشاگران مانند بازی دوستانه است آیا این موضوع با از دست دادن ۲ امتیاز بازی امروز مرتبط است، گفت: علت اینکه جای ما تغییر کرده این است که عظمت استادیوم یادگار امام زمانی معلوم می‌شود که پر باشد. وقتی یادگار خالی باشد ترسناک و انرژی برعکس می‌شود. تیم‌ها با تمام توان مقابل ما بازی می‌کنند. شما ببینید ۳ تیم در کشور هستند که حریفان مقابل آنها با تمام ظرفیت بازی می‌کنند؛ ما، استقلال و پرسپولیس، چرا که می‌خواهند دیده شوند و به چشم بیایند. استادیوم ۸۰ هزارنفری کمکی به ما نمی‌کند. این موضوع دخلی به نتیجه ما ندارد بلکه به آفسایدی بود که گرفته شد. 

وی افزود: تمام لحظات بازی زد و خورد فیزیکی است. ما به ویدئو چک نیاز داریم که در این صورت ۱۰-۱۱ امتیاز داشتیم. تیم ما اگر جلو بیفتد گل زدن به ما سخت می‌شود و کاملا بسته و مالکیت به سمت گل دوم می‌رویم.

سرمربی تراکتور گفت: ذوب‌آهن که بودم نزدیک به ۱۴ امتیاز داوری اشتباه داشت. امروز هم داور روی آفساید دخالت نداشت اما روی گل اول گفتم که توپ با دست بازیکن حریف خورده است.

منصوریان درباره اینکه برای تعویض ها برنامه داشتید و چرا حاج صفی تعویض نشد، عنوان کرد: این سوال بعید است. حاج صفی، اشکان و ... لشگر یک نفره ما هستند به همین دلیل من بازیکن بزرگ را سخت بیرون می‌برم مثل امروز که اشکان اواخر بازی بیرون رفت. احسان در ضربات خوب بود.

سرمربی تراکتور درباره اینکه چرا تیم شما در این ۵ هفته به رقبای خود بازی را باخته، خاطرنشان کرد: ما به رقبا نباختیم. ما میانه زمین را از دست ندادیم. سعید مهری را بلاک کرده بودند به همین دلیل مجبور شدم جای او را تغییر دهم. یارگیری فشرده کرده بودند چون قابلیت او را می‌دانستند. حریف به صورت کله قندی روبه روی ما بازی می‌کند. سعی می‌کند نفرات وسط ما را تحت فشار بگذارد ما زمانی به فرم ایده‌ آل می‌رسیم که اگر ضربه پنالتی ما گل می‌شد ما بودیم که آنها را دنبال خود می‌کشاندیم. بازی‌های بزرگ یک گل دارد که تعیین می‌کند شما گل مساوی را می‌خورید یا به گل دوم تبدیل می‌کنید.

وی اظهار داشت: این تفاوت ماست وگرنه تیم‌ها نمی‌توانند هافبک ما را تحت فشار بگذارند. ما تنوع نفرات در هافبک داریم. اکبر ایمانی را داریم اما به نقطه ای می‌رسیم که وقتی توپ‌ها به گل نمی‌رود آنها انرژی بیشاری برای دفاع کردن می‌گذارند.

وی در مورد حواشی پایان بازی، تصریح کرد: من همیشه از حواشی دورم و فقط در کنفرانس حرف می‌زنم. علاقه ندارم در تیررس حواشی باشم چون زندگی طوری نیست که درگیر حواشی شویم. جواد میهمان بود و نهایت میهمان‌نوازی را سعی کردیم به جا بیاوریم. من احساس کردم یک لحظه که بحثی شد، من سریع جواد را بغل کردم، او به من گفت که یکی از بچه‌های شما به من توهین کرد.

سرمربی تراکتور ادامه داد: اگر از کادر ما کسی توهینی کرده باشد عذرخواهی می‌کنم اما من اشتباه کردم جواد را بغل کردم، باید بقیه را بغل می‌کردم. من فکر می‌کردم همه چیز تمام شده اما دیدم داور ۲ کارت قرمز داده است. برایم جالب بود که ساسان انصاری را نمی‌شد کنترل کرد. او پای سفره این تیم نشسته، هرکسی به خود اجازه می‌داد به این ماجرا هیزم اضافه کند. ما همه با هم رفیق هستیم، من فرض می‌کنم کادر من اشتباه کرد و کارت گرفت، حمید رجایی چرا کارت گرفت؟ خویشتن‌دار باشید. اصل کار جواد بود که گفت به من توهین شد. این ماجرا داخل توام کشیده سد، این ماجرا باید تمام شود. فوتبال اینقدر با ارزش نیست که به هر قیمتی چیزی را به دست بیاوریم.

منصوریان افزود: یادم نیست با کدام تیم بازی می‌کردیم، بازیکن آنها مصدوم شد، گفتم به حریف که به زمین خود بروید، بازیکنان ما هم به زمین خودمان بیایند تا حریف تعویض کند. ما قرار است همدیگر را در خیابان ببینیم. اگر داور می‌خواست درست کارت بدهد، باید ۶-۷ تا کارت قرمز می‌داد. در مجموع امیدوارم برای مامان و تیمش میزبان خوبی بوده باشیم. ضرر امتیازی را ما دادیم که اگر می‌گرفتیم ۶-۷ پره بالاتر بودیم. متاسفانه بخش جزئی مصدومیت بود و کرونا هم تاثیر خود را گذاشته است. تیکدری را بعد از ۲ هفته برگرداندیم. از کادر پزشکی تشکر می‌کنم امیدوارم تلاش کنند کرونا به تیم ما رسوخ نکند. ما باید هواداران مان در استادیوم باشتد حتی با فاصله ۲،۳ متر آن وقت می‌بینید چقدر کیفیت ما فرق می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید