جی پلاس

ظهور گل های مارادونایی در فوتبال ایران+فیلم

مقایسه ظهور گل های مارادونایی در فوتبال ایران طی هفته های اخیر بعد از درگذشت اسطوره دنیای فوتبال، در فوتبال ایران هم دو گل با شباهت هایی به گل قرن به ثمر رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ اگر چه فوتبال ایران کم گل دنبال می شود اما به همین اندازه گل های عجیب و غریب زیاد در آن زیاد است. از پرتاب‌ های اوت نادر محمدی که با برخورد به دروازه بان گل گهر وارد دروازه شد تا گل دوم پیکان به تیم قلعه نویی، همگی عجیب و روی نبوغ و خلاقیت فوتبالیست ها است.

در ادامه همین کارهای فنی، در هفته پنجم و ششم لیگ برتر دو گل زیبا و تقریبا شبیه به گل مارادونا به انگلیس به ثمر رسیده است که البته نه به آن کیفیت اما تاحدودی یادآور گل قرن هستند.

نخستین گل در هفته پنجم و در بازی نفت مسجدسلیمان و سپاهان رقم خورد و به تور دروازه نیازمند و تیم نویدکیا دوخته شد. سجاد جعفری، هافبک نفت زمانی که بازی یک، یک بود و سپاهان تلاش کرد تا گل بعدی را به نفت مسجد سلیمان بزند، توپ را از وسط زمین گرفت و از لا به لای هافبک ها و مدافعان سپاهان رد شد و با یک نوک پا توپ را از کنار دست نیازمند که مقابلش زانو زده بود ، رد کرد و به تور دروازه دوخت.

یک هفته بعد از این اتفاق و تجربه تلخ سپاهان، سجاد شهباززاده، گل سوم سپاهان به نساجی را به شکل زیباتری و با شباهت بیشتر به گل مارادونا به ثمر رساند. او تقریبا از میانه های زمین توپ را در اختیار گرفت و بعد از عبور از میان دو بازیکن، به مقابل محوطه جریمه رسید و با سرعت از کنار سه مدافع نساجی عبور کرد و در مقابل دروازه بان توپ را به تور دروازه چسباند تا یکی از زیبا ترین گل های انفرادی فصل جاری به ثمر برسد.

این دو گل در هفته های اخیر در لیگ برتر ایران با گل مارادونا به انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 مقایسه می شود که مارادونا را تبدیل به اسطوره ای بی بدیل برای آرژانتینی ها کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید