گل قرن مارادونا+ ویدیو

دیگو آرماندو مارادونا چهار دقیقه بعد از گل دست خدا، گل قرن را در شرایطی وارد دروازه انگلیس کرد که تمام بازیکنان پیش روی خود را دریبل کرده بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دیگو مارادونا ۴ دقیقه پس از زدن گل معروف به «دست خدا» در دیدار آرژانتین و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶، «گل قرن» را در دقیقه ۵۵ به زیبایی به ثمر رساند!

در شرایطی که انگلیس چهار دقیقه قبل با خطای آشکار مارادونا و استفاده از دست برای گلزنی نقره داغ شده بود، مارادونا یکی از ماندگار ترین گل های تاریخ را به ثمر رساند.

در دقیقه ۵۵ مارادونا در زمین خودی صاحب توپ شد، توانست بیردزلی و پیتر رید را کنار بگذارد و وارد زمین حریف شود. ۱۱۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزتکا بهت زده نظاره گر بازی بودند در حالی که مارادونا همان طور به سمت دروازه پیش می‌رفت. او ابتدا بوچر را دریبل کرد و سپس فنویک را پشت سر گذاشت. مارادونا در نهایت از شیلتون عبور و توپ را وارد دروازه حریف کرد. بازی ۲ بر صفر شد. این حرکت تنها از یک نابغه بر می‌آمد.

این گل به حدی زیبا بود که بابی رابسون، سرمربی وقت تیم ملی انگلیس البته گفته بود که گل دوم مارادونا به اندازه ای خوب بود که ارزش دو گل را داشت.

آرژانتین در آن رقابتها با شکست ۳-۲ آلمان غربی در فینال به عنوان قهرمانی دست یافت.

این فوق ستاره دنیای فوتبال امروز در 60 سالگی و در شرایطی که در روزهای اخیر در بیمارستان مورد جراحی مغز قرار گرفته بود، به علت ایست قلبی درکذشت.

دیدگاه تان را بنویسید