دست خدای مارادونا+ویدیو

یکی از جنجالی ترین گل های تاریخ فوتبال، مربوط به گلی است که دیگو آرماندو مارادونا با دست وارد دروازه انگلیس کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، دیگو آرماندو مارادونا نابعه دنیای فوتبال امروز در خانه خود به علت ایست قلبی درگذشت. او در قهرمانی تاریخی این کشور در جام جهانی 1986 به میزبانی مکزیک، در دیدار مرحله یک چهارم نهایی تیم ملی انگلیس را یک تنه شکست داد و دو گل تاریخی را در دنیای فوتبال به ثبت رساند.

گل نخست این دیدار در حالی توس مارادونا به ثمر رسید که به گل دست خدا مشهور شده است. ستاره آرژانتینی برای اولین بار اصطلاح دست خدا را برای گل خود به کار برد.

در حالی که بازی در آغاز نیمه دوم بدون گل در جریان بود، مارادونا از درون محوطه جریمه خودی خارج کرد و آن را به هم تیمی اش خورخه والدانو منتقل کرد. توپ دفع شده توسط استیو هودگ به اشتباه به سمت دروازه انگلیس حرکت کرد  که مارادونا به تنهایی درون محوطه جریمه حضور داشت و برای زدن توپ به همراه شیلتون به هوا بلند شد و با دست چپ خود توپ را به درون دروازه فرستاد و شروع به جشن گرفتن کرد و داور گل را پذیرفت.

 

این گل واکنش های زیادی را در دنیای فوتبال به دنبال داشت و همچنان محل بحث است. این اتفاقی در شرایطی رخ داد که بریتانیا و آرژانتین درگیر جنگی نظامی بودند و تنش بازیکنان دو تیم در داخل زمین مشهود بود.

حجم ویدیو: 9.05M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید