جی پلاس

شوک بزرگ به فوتبال جهان/ مارادونا درگذشت

دیگو مارادونا، از نوابغ دنیای فوتبال به دلیل حمله قلبی در منزل خود درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ رسانه‌ های مختلف به نقل از کلاین، یکی از رسانه های محلی آرژانتین خبر از فوت دیگو آرماندو مارادونا به علت حمله قلبی داده اند. این اسطوره فوتبال آرژانتین چندین روز قبل تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته و از بیمارستان مرخصی شده بود اما در نهایت امروز (چهارشنبه) در منزل خود درگذشت.

این اتفاق فوتبال جهان را در شوک بزرگی فرو برده است. از مارادونا به عنوان بهترین فوتبالیست جهان هم نامبرده می شود و ستاره هایی مانند مسی را با او مقایسه می کنند.

مارادونا قبلا به دلیل لخته شدن خون در مغزش در بیمارستان بستری شد و جراحی کرد، اما دو هفته پیش از بیمارستان مرخص شد.

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ با کاپیتانی مارادونا قهرمان شد.

نمایش مارادونا در آن جام جهانی یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد، به خصوص دو گلی که به تیم ملی فوتبال انگلیس زد.

مارادونا در آن مسابقه یک گل را با دست وارد دروازه حریف کرد که به "دست خدا" معروف شد. گل دوم مارادونا که پس از دریبل کردن بسیاری از بازیکنان انگلیس به ثمر رسید به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال به زیباترین گل جام جهانی است.

مارادونا در دوران بازی سابقه حضور در باشگاه‌های مختلفی مانند بارسلونا و ناپولی را در کارنامه داشت. موفق‌ترین دوران ورزشی او در باشگاه ناپولی بود که همراه با این تیم قهرمان ایتالیا و اروپا شد.

دیدگاه تان را بنویسید