گزارش جی پلاس از هفته ششم لیگ برتر فوتبال

بازی ریسکی پرسپولیس در آزادی/ رحمتی با شهرخودرو به استقلال رسید +برنامه ونتایج/جدول

هفته ششم لیگ برتر روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه دنبال می شود که همچنان برگزاری بازی پرسپولیس و ذوب آهن قطعی نیست اما در حساس ترین بازی مهدی رحمتی با استقلال تقابل خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (جمعه) با برگزاری یک بازی ورق می‌خورد و در اولین دیدار سپاهان و نساجی به مصاف هم می ‌روند. در ادامه 5 بازی در روز شنبه و دو بازی هم در روز یکشنبه برگزار می‌شود. البته هنوز برگزاری دیدار پرسپولیس و ذوب آهن به علت ابتلای بازیکنان تیم اصفهانی به ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس توسط سرخپوشان، در هاله‌ ای از ابهام است.

در یکی از حساس ترین بازی های این هفته شهرخودرو و مهدی رحمتی با استقلال در مشهد دیدار خواهند کرد که تقابل دروازه بان سابق استقلال در قامت سرمربی شهرخودرو با این تیم است که به علت نمایش های نه چندان زیبا با انتقادات گسترده مواجه شده است.

در ادامه به مرور بازی ها و تقابل ها این هفته از مسابقات می پردازیم.

جمعه 21 آذر 1399

سپاهان - نساجی مازندران/ ساعت 15:00

شاگردان محرم نویدکیا هفته گذشته در زمین نفت مسجدسلیمان غافلگیر شدند و با شکست سه بر یک به اصفهان برگشتند تا کماکان با هفت امتیاز در حوالی صدرجدول قرار بگیرند.

نساجی بعد از یک هفته استراحت به علت لغو مسابقه با پرسپولیس، در این هفته آماده است به روند خوب خوب در لیگ بیستم ادامه دهد. شاگردان وحید فاضلی در چهار هفته ابتدایی، هفت امتیاز کسب کردند و در میان بالانشین‌ها قرار دارند.

چهار دیدار اخیر این دو تیم در لیگ برتر با یک پیروزی برای سپاهان و یک پیروزی برای نساجی خاتمه یافته است. آخرین بازی دو تیم سال گذشته در دیداری عجیب با برتری یک صفر به نفع نساجی تمام شد که در آن دیدار سپاهان چهار بار دیرک دروازه رقیب را مورد هدف قرار داد.

شنبه 22 آذر 1399

پرسپولیس - ذوب آهن/ ساعت 16:15

هنوز برگزاری یکی از مهم ترین بازی های هفته مشخص نیست. پرسپولیس هفته گذشته را به علت پیشگیری از کرونا از دست داد و بازی این تیم در قائمشهر لغو شد اما این موضوع باعث دور شدن سرخپوشان از شرایط مسابقه شده و بازی مقابل ذوب آهن بسیار حیاتی است.

اما در مقابل تیمی قرار دارد که هفته گذشته 18 بازیکن این تیم به علت ابتلا به کرونا در میدان حضور نداشتند و به عنوان یک تهدید بالقوه برای پرسپولیس محسوب می شود چرا که در صورت مثبت شدن تست کرونا هر یک از سرخپوشان بعد از این دیدار، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی برای شاگردان گل محمدی در مسیر حضور در فینال آسیا رخ دهد.

فعلا مسئولان، مربیان و بازیکنان ذوب آهن به صورت کلامی خواستار لغو این دیدار شده اند چرا که بازی با پرسپولیس را به نفع نماینده ایران در فینال آسیا نمی‌ دانند اما پرسپولیس نیاز به برگزاری بازی دارد تا برای بازی در فینال آماده شود. در شرایط کنونی هیچ چیزی بیشتری از برگزاری بازی به بهبود آمادگی سرخپوشان کمک نمی کند.

فعلا نمایندگانی از سازمان لیگ برای بررسی وضعیت سلامتی بازیکنان ذوب آهن راهی اصفهان شده اند تا وضعیت این تیم را برای برگزاری مسابقه ارزیابی کنند. در صورتی که تهدید بالقوه برای برگزاری این بازی برطرف نشود، یحیی مجبور است بعد از لغو دو بازی اخیر تیمش در لیگ برتر، برابر یکی از تیم های لیگ دسته دوم یا سه به میدان برود که برگزاری این قبیل بازی ها هم خطرناک است.

حال این سوال برای مسئولان پرسپولیس وهوادارانش پیش آمده که آیا پرسپولیس باید برابر ذوب آهن به میدان برود یا خیر؟

فولاد – سایپا/ ساعت 15:00

نتایج فولاد و سایپا در فصل جاری بیش از هر دو تیم دیگر به هم شبیه است. شاگردان جواد نکونام و ابراهیم صادقی در پنج هفته ابتدایی یک پیروزی و چهار تساوی را کسب کردند و هیچ شکستی نداشته‌اند. به همین دلیل هر دو تیم در این دیدار به سختی به دنبال پیروزی هستند.

فولاد در دو بازی اخیر خود هیچ گلی به ثمر نرسانده و دو تساوی بدون گل مقابل تراکتور و آلومینیوم کسب کرده است. در سوی دیگر سایپا هم هفته گذشته به تساوی بدون گل مقابل مس رفسنجان دست یافت.

این دو تیم در بازی‌ها رو در رو هم کم گل بوده‌ اند؛ به طوری که دو بازی اخیرشان با تساوی بدون گل تمام شده است اما سایپا برتری قاطعی در سال های گذشته مقابل فولاد داشته است. در 13 بازی گذشته سهم سایپا 6 پیروزی بوده اما فولاد فقط یک برد داشته که آمار ضعیفی برای این تیم است.

صنعت نفت آبادان - گل گهرسیرجان/ ساعت 15:00

دو تیم شگفتی ساز فصل جاری در هفته ششم رودرروی هم قرار می گیرند. صنعت نفت که خیلی دیر برای فصل جاری آماده شد، با هشت امتیاز در یک قدمی صدرجدول است. آن ها هفته گذشته هم استقلال را در تهران تحت فشار گذاشتند و با اشتباه داوری به تساوی یک بر یک دست یافتند.

اما رقیب آن ها گل گهر سیرجان است که بعد از گذشت پنج هفته همچنان با 10 امتیاز صدرنشین است. یاران امیر قلعه نویی هفته گذشته دو گل عجیب را از پیکان دریافت کردند و اولین شکست فصل را متحمل شدند. آن ها برای افزایش اختلاف با تیم های هشت امتیازی در جدول نیاز به پیروزی در این مسابقه دارند.

پیکان - آلومینیوم اراک/  ساعت 15:00

مهدی تارتار که در فاصله چند روز تا شروع لیگ سرمربی پیکان شد و در بازی اول هم شکست را تجربه کرد، در چهار هفته اخیر دو پیروزی و دو تساوی کسب کرده و نشان از یک تیم آماده دارد. تارتار در ادامه کارنامه قابل قبول خود در سال های گذشته، این فرصت را دارد با تیم نسبتا متمول پیکان نتایج درخور توجهی را کسب کند و آماده جهش به یک تیم بزرگتر شود. او و تیمش در صورت پیروزی در این مسابقه می توانند به صدرجدول هم صعود کنند.

اما رسول خطیبی به قول خود عمل کرده و تیمش بعد از شروع ناامید کننده در حال کسب نتایج خوبی است. این تیم هفته گذشته تیم بحران زده ماشین سازی را 4 بر یک شکست داد تا خطیبی از تیم سابقش که فصل گذشته مجاب به ترک آن شده بود، انتقام بگیرد. آلومینیوم فعلا پنج امتیازی است و برای ادامه روند موفقیت آمیز خود در این هفته ها، باید از سد تیم آماده پیکان عبور کند.

مس رفسنجان - نفت‌ مسجدسلیمان / ساعت 15:00

در جست و جوی پیروزی بهترین عنوانی است که می توان به محمد ربیعی و شاگردانش در مس داد. آن ها تاکنون هیچ گلی به ثمر نرسانده اند و در پنج بازی اخیر دو امتیاز را به دست آورده اند. البته به زعم کارشناسان مس بازی های خوبی انجام داده و ربیعی قبل از اینکه مدیران مس ناامید شوند، باید فکری به حال ناکامی تیمش در کسب پیروزی کند. او با یک پیروزی می تواند این بحران را پشت سر بگذارد.

مجتبی حسینی با نفت مسجد سلیمان مجددا به کویر بر می‌گردد. او سال گذشته سرمربی مس کرمان بود و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر موفق به صعود به لیگ برتر نشد. با این حال او در فصل جاری توانایی های خودش را نشان داد. نفت با هدایت او نتایج خوبی را مقابل تراکتور، پرسپولیس و سپاهان کسب کرده و با 6 امتیاز در میانه های جدول است.

یکشنبه 23 آذر 1399

شهر خودرو - استقلال / ساعت 15:45

یکی از مهم ترین دیدارهای هفته متعلق به تقابل مهدی رحمتی با استقلال است. سید مهدی که اولین تجربه مربیگری را در فصل جاری پشت سر می گذارد، هفته گذشته توانست مقابل تیم کرونا زده ذوب آهن به دومین پیروزی دست یابد.

او در این هفته انگیزه های زیادی برای شکست دادن استقلال دارد که سال ها در درون دوازه این تیم بود. رحمتی دو هفته قبل در تهران مقابل پرسپولیس موفق نبود و با سه گل شکست خورد.

اما رقیب رحمتی استقلالی است که نیازمند سه امتیاز مسابقه است. آبی‌ ها بعد از دو هفته تساوی مقابل پیکان و صنعت نفت نیاز به پیروزی دارند تا از زیر سایه انتقادات خارج شوند. آن ها در این دیدار برخی از بازیکنان کلیدی خود از جمله وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی را هم در اختیار دارند که با مصدومیت رو به رو شده بودند.

استقلال در صورتی که در این دیدار برابرشهرخودرو به پیروزی دست یابد، می تواند با 11 امتیاز به صدر جدول هم صعود کند. فعلا محمود فکری از پنج بازی هشت امتیاز گرفته و با وجود نتایج بهتر نسبت به همتایان سابق خود، تحت فشار است.

ماشین‌سازی‌تبریز - تراکتور/ ساعت 15:00

داربی تبریز تحت الشعاع برکناری و استعفای سرمربیان این دو تیم قرار گرفته است. علیرضا منصوریان بعد از پنج بازی و با یک پیروزی، سه تساوی و یک شکست، در مسیر حضور در تمرینات تیمش برکنار شد. بعد از این اتفاق تراکتور به سراغ سرمربیان خارجی نام آشنا از جمله استراماچونی و کی روش رفته اما ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی مانع از این اتفاق شده است. آن ها در هفته های اخیر مذاکراتی هم با مهدی تارتار داشتند که به نتیجه منجر نشد

محمدرضا زنوزی برای خروج تیمش از بحران به دنبال یک مربی موفق در فوتبال ایران است اما در شرایطی که ورود خارجی ها ممنوع شده، باید دید او چه کسی را برای این مهم سراغ دارد. فعلا مسعود شجاعی، کاپیتان تراکتور به طور موقت عهده دار این سمت شده است و احتمالا اولین تجربه مربیگری خود را هم در دربی این شهر پشت سر می گذارد.

دیگر تیم تبریز یعنی ماشین سازی در این فصل وحید بیاتلو جوان ترین مربی لیگ را در اختیار داشت ولی آن ها بعد از کسب یک امتیاز از پنج بازی مورد انتقاد مالکان و مدیران تیمشان قرار گرفتند و به نظر بیاتلو قبل از برکناری، خودش گزینه استعفا را مقابل مدیران این تیم قرار داده است. هومن افاضلی، سرمربی فصل گذشته ماشین سازی محتمل ترین گزینه برای هدایت این تیم است.

 

33212

 

هفته پنجم لیگ برتر

تیم نتیجه نتیجه تیم
نفت مسجد سلیمان 3 1 سپاهان
ذوب آهن 0 2 شهرخودرو
نساجی به تعویق افتاد پرسپولیس
آلومینیوم 4 1 ماشین سازی
تراکتور 0 0 فولاد
سایپا 0 0 مس
گل گهر سیرجان 1 2 پیکان
استقلال 1 1 صنعت نفت آبادان

 

هفته ششم لیگ برتر

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
سپاهان     نساجی جمعه 21 آذر 15
پیکان     آلومینیوم شنبه 22 آذر 15
مس     نفت مسجد سلیمان شنبه 22 آذر 15
فولاد     سایپا شنبه 22 آذر 15
صنعت نفت     گل گهر شنبه 22 آذر 15
پرسپولیس     ذوب آهن شنبه 22 آذر 16:15
ماشین سازی     تراکتور یکشنبه 23 آذر 15
شهرخودرو     استقلال یکشنبه 23 آذر 15:45

 

دیدگاه تان را بنویسید