آخرین جزییات درباره تاکسی های هوایی در ایران

کارشناس هوانوردی عمومی با بیان اینکه تاکسی های هوایی مشابه هواپیماهای تجاری هستند، بیان کرد: این هواپیماها از لحاظ ایمنی قابل استفاده در کشور نیز هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آرمان بیات عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در واقع خطوط هوایی و یا شرکت‌های هواپیمایی که می‌شناسید در بحث ایرلاین ها، هواپیماهای بزرگ مسافربری هستند که برحسب برنامه بین دو مسیر رفت‌وآمد می‌کنند؛ اما در بحث تاکسی هوایی به‌صورت غیر برنامه‌ای و دربستی پرواز بین دونقطه هم انجام می‌شود که عمدتاً با هواپیماهای کوچک است.

وی افزود: این فرایند بخش مهمی از حمل‌ونقل هواپیماهای کوچک و هوانوردی عمومی است که در مسیرهای کوتاه انجام می‌شود و در مسیرهای بلند هم ‌اسم ایرچارتر می‌گیرد که بحث استراتژیک در توسعه حمل‌ونقل هوایی در تمام دنیاست و در اصل پشتوانه تمام خطوط هواپیمایی کشورهاست.

بیات عنوان کرد: در مورد زیرساخت لازم است بگویم اگر در حمل‌ونقل جاده‌ای، وسایل نقلیه را بین اتوبوس، وانت و غیره مثل ماشین‌های سنگین و سبک تقسیم کنیم، در ساختار هوایی هم از جهت ساخت و کاربری بسیار شبیه به حمل‌ونقل جاده‌ای است. درواقع ایر لاینها همان اتوبوس‌ها هستند که برای خدمت‌رسانی به کار گرفته‌شده‌اند و ما متأسفانه در طی چهاردهه گذشته اصلاً به هواپیماهای کوچک و سبک نرسیدیم، مثل‌اینکه جاده داشته باشید و فقط از اتوبوس استفاده کنید.

عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی گفت: این پروژه به‌صورت زیرساختی در حال طراحی و بهینه‌سازی است و در کنار آن امیدواریم این طرح بعداً بتواند باعث ایجاد شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک شود.

بیات در خصوص کاربری تاکسی های هوایی گفت: ازلحاظ ایمنی هم سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس اسناد قابلیت پروازی که صادر می‌کند، قابل‌استفاده است و مشابه هواپیماهای تجاری است.

وی گفت: در بحث استفاده از هواپیماهای خصوصی، شما این حق را دارید هر زمان به هرکجا و طبق برنامه خودتان و به شکل دربستی حرکت کنید اما در ایرلاین ها باید سفر را مطابق با برنامه از پیش تعیین‌شده و همراه با مابقی مسافران انجام دهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید