ادعای یکی از مدیران استقلال؛ دیگر هیچ پنجره ای بسته نخواهد شد

یکی از مدیران استقلال گفت: نه این پنجره و نه پنجره زمستانی و نه دیگر هیچ پنجره استقلال در آینده بسته نخواهد شد. ما فرصت کافی برای حل مشکل استراماچونی داریم و جای نگرانی برای هواداران وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بعد از اینکه پرونده وینفرد شفر آلمانی بسته شده و پنجره‌ استقلالی‌ها باز شد، بلافاصله یک پرونده بزرگ‌تر گریبان این تیم را گرفت و پنجشنبه‌شب حکم استراماچونی نیز از فیفا به باشگاه ابلاغ شد. پنجشنبه البته به تفصیل درباره آثار حکم استرا نوشتیم و اذعان کردیم برخلاف برخی اخبار این‌بار استقلال از ناحیه پرونده استراماچونی دچار دردسر نشده و راهکار برای خرید زمان تا زمانی که تسویه‌حساب صورت بگیرد، زیاد است؛ از اعتراض به همین رای در فیفا تا گرندز رای و کشاندن کار به دادگاه‌عالی ورزش که می‌تواند تاحدود خرداد سال ۱۴۰۰ کار را به درازا بکشاند تا به این ترتیب نه‌تنها پنجره فعلی بلکه پنجره زمستانی نیز مصون از هرگونه خطر مانده و مشکل جدی دیگری در این بازه زمانی استقلال را تهدید نکند. با این‌حال آبی‌ها هرچقدر که زمان بخرند باید از حالا به فکر تامین منابع مالی لازم برای پرداخت پول به استراماچونی و رهایی از خطرهایی که در آینده می‌تواند گریبان باشگاه را بگیرد، باشند. حالا این سوال مطرح است که برنامه استقلال برای بستن این پرونده چیست؟

 فروش بازیکن در دستورکار نیست

روزنامه فرهیختگان نوشت؛ بزرگ‌ترین نگرانی و دغدغه‌ هواداران استقلال در این اوضاع که حکم استرا آمده، به فروش احتمالی یکی از ستاره‌های این تیم مربوط می‌شود و آنها واهمه دارند از روزی که قافیه به‌قدری بر مسئولان این باشگاه تنگ شود که مجبور شوند یکی از ستاره‌های استقلال به‌منظور درآمدزایی برای تسویه‌حساب با استراماچونی را به فروش برسانند؛ بازیکنانی مانند قایدی یا مطهری یا حتی سایر بازیکنان جوان و جویای نام دیگر برای عدم تهدید استقلال درخصوص پرونده استراماچونی قربانی شوند و این درحالی‌ است که بازیکنی مانند قایدی که این روزها درخشش وی در تیم ملی نیز مشهود است، بیشتر از هر فرد دیگری موردتوجه و نگرانی استقلالی‌ها قرار داشته و آنها اعتقاد دارند درصورت جدایی مهاجم ریزنقش بوشهری بازهم این تیم برای موفقیت احتمالی در فصل جدید نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

این درحالی است که صراحتا روز گذشته حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال در گفت‌وگویی اعلام کرد برای این منظور هیچ بازیکنی را نخواهند فروخت و شاکله استقلال برای موفقیت در فصل جدید حفظ خواهد شد، اما خبر قابل‌توجه که از طرف مسئولان این باشگاه رسید این بود که تمامی اقدامات در زمان مدیریت سعادتمند که از حکم پیش‌رو خبر داشت، برای فروش قایدی برای درآمدزایی هرچه بیشتر انجام شده و فقط نظر اعضای هیات‌مدیره باقی مانده بود که درنهایت با دخالت مستقیم یکی از اعضا این امر منتفی شد و در ادامه نیز با برکناری سعادتمند این موضوع در برهه زمانی فعلی کان‌لم‌یکن تلقی شده و قایدی ماندنی می‌شود.

 چشم به تیمدار شدن استرا برای نصف شدن مطالبات

حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال همچنین درباره برخی اقدامات برای تسویه‌حساب با استرا روز گذشته به ورزش و مردم گفت: «ما اقداماتی انجام خواهیم داد تا این مبلغ کم شود. تیم حقوقی ما در داخل کشور تغییر کرده، اما نماینده ما در فیفا همان فرد قبلی است. فکر می‌کنم ۶-۷ ماه طول بکشد تا این پرونده به نتیجه نهایی برسد و با این شرایط پنجره نقل‌وانتقالاتی بعدی ما هم تحت‌تاثیر قرار نخواهد گرفت. فکر می‌کنم تا پایان فصل فرصت برای پرداخت داشته باشیم. بدون شک ازطرف استراماچونی پنجره‌های استقلال تهدید نمی‌شود.»

این درحالی است که طبق اخبار رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» باتوجه به شناخت از روحیات استراماچونی که بر سر حرف خود مانده و تخفیفی در این خصوص نخواهد داد، هیچ‌گونه چانه‌زنی با وی در دستورکار استقلالی‌ها قرار ندارد و آنها فقط به این روزنه امید چشم خواهند دوخت که استرا نیز مثل شفر در فصل جدید رقابت‌های فوتبالی در هر کشوری از اروپا گرفته تا حاشیه خلیج‌فارس تیمدار شود تا حداقل این رقم بریده‌شده برای وی توسط فیفا نصف شود؛ دقیقا مشابه شرایطی که برای سرمربی سابق آلمانی استقلال رخ داد و باوجود قرارداد این سرمربی با ابن‌یاس امارات استقلالی‌ها مجبور به پرداخت حدود ۶۵۰ هزار دلار دیگر از باقی‌مانده مطالبات شفر به وی شدند.

 مربی ایتالیایی دنبال پول دستیارانش است؟

اخیرا نقل‌قولی منتسب به استراماچونی به گوش مدیران استقلال رسیده که طبق آن از فیفا حکم دستیارانش را گرفته و می‌خواهد با آنها تسویه‌حساب کند و بخش کمی از این پول تعلق به خودش خواهد داشت که البته باتوجه به روحیات این سرمربی ایتالیایی این ادعا چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و درباره صحت آن بیشتر باید تامل کرد!

 تمام راه‌ها برای تسویه‌حساب با استرا

استقلالی‌ها در این مدت بالاخره با یک کارگزار برای رسیدن به اهداف مالی ممکن و ازسوی دیگر بازارهای جدید اقتصادی قرارداد بستند و کمی ازلحاظ مالی اوضاع‌شان بهتر شد. البته کسی نیست که نداند این تیم با این تورم اقتصادی و ارقام قرارداد‌های جدید باید برای فصل جدید حسابی دست‌به جیب شود که بر همین اساس قرار است قسط اول بازیکنان نیز طی هفته آینده به آنها پرداخت شود، اما همین کارگزار و پول پرداختی وی به آبی‌ها کورسو‌ها برای گشایش مالی را ایجاد کرده و آبی‌ها معتقدند اگر برنامه‌‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای درآمدزایی هرچه بهتر کارگزار به بهترین شکل ممکن پیش برود، این باشگاه با درآمدزایی از طریق کارگزار فعلی با کمترین دردسر و مشکل برای تسویه‌حساب با استراماچونی مواجه خواهد شد.

در این بین برخی حساب و کتاب‌ها برای رسیدن به درآمد‌های جانبی و پایدار دیگر روی کمپ ناصر حجازی نیز شکل گرفته تا از این طریق نیز اقدامات جزئی برداشته شود.

درنهایت با کشف قیمت سهام استقلال در بورس و اقدام لازم برای خصوصی شدن این باشگاه طی روزهای آینده قسمت عمده‌ای از مشکل مالی استقلالی‌ها برای مثبت شدن تراز این باشگاه برطرف می‌شود و درصورتی‌که تدبیر درستی برای خرید زمان جهت تسویه‌حساب با استراماچونی صورت بگیرد، مطمئنا این باشگاه درکنار خرج‌های روزمره خود با قدم‌های مناسبی برای بستن پرونده استرا اقدام خواهد کرد.

 دیگر پنجره استقلال بسته نمی‌شود!

اما نکته پایانی گزارش که می‌تواند جای امیدواری برای هواداران این تیم ایجاد کند، به اظهارنظر یکی از مدیران استقلال مربوط می‌شود. وی صراحتا گفت: «نه این پنجره و نه پنجره زمستانی و نه دیگر هیچ پنجره استقلال در آینده بسته نخواهد شد. ما فرصت کافی برای حل مشکل استراماچونی داریم و جای نگرانی برای هواداران وجود ندارد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید