جی پلاس

دیدار دوباره حذف شدگان بعد از 6 سال/ ایران و بوسنی این بار در سارایوو

از دیدار ایران و بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل، فقط پنج بازیکن همچنان در دو تیم به میدان می‌روند و فرصت رویارویی مجدد در بازی دوستانه در پایتخت بوسنی را خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم‌های ملی ایران و بوسنی پنج شنبه ساعت 22:30 در ورزشگاه 34 هزار و 500 نفری اسیم فرهاتوویچ در شهر سارایوو، پایتخت بوسنی به میدان می‌روند. این دیدار دوستانه پیش از بازی‌های رسمی بوسنی برابر هلند و ایتالیا برگزار می‌شود و سهم بالایی در افزایش آمادگی بوسنی خواهد داشت.

با این حال سرمربی تیم بوسنی ملقب به "اژدها" اعلام کرده از بازی با ایران برای افزایش تجربه و آمادگی بازیکنانی بهره خواهد برد که کمتر فرصت بازی به آن‌ها می‌رسد و ترکیب اصلی خود را برای دو دیدار سرنوشت‌ساز برابر غول‌های اروپا در مرحله گروهی لیگ ملت‌های نگه خواهد داشت.

سرشناس‌ترین بازیکن بوسنی یعنی ادین ژکو به علت ابتلا به کرونا در این دیدار غایب است اما همچنان بازیکنان سرشناسی مانند میرالم پیانیچ، سئاد کولاشیناچ، کرونیچ، دمیروویچ و ... برای این دیدار دعوت شده‌اند که احتمال بازی کردن آن‌ها مقابل ایران طبق گفت‌های سرمربی تیم بسیار پایین است.

 

ایران و بوسنی

*بازیکنانی که همچنان در دو تیم بازی می‌کنند

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که دو تیم حدود 6 سال قبل در جام جهانی برزیل در گروه F رقابت‌ها حضور داشتند و در بازی پایانی مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که نتیجه بازی با حساب 3 بر یک به سود بوسنی تمام شد. در آن سال ها بوسنی بهترین نسل از فوتبالیست‌های خود را در اختیار داشت و تیم ملی ایران هم با برخلاف امروز، بازیکنان باتجربه‌ای مانند جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و ... را در ترکیب خود می‌دید.

رضا قوچان نژاد برای ایران و ژکو، پیانیچ و ورسایویچ برای بوسنی گل زدند تا دو تیم با حذف از گردونه مسابقات، شانس حضور بیشتر در برزیل را به دست نیاورند اما ایران چهار سال بعد در سال 2018 به جام جهانی روسیه رسید ولی بوسنی از این مهم بازماند و دچار یک افت در فوتبال کشورش شده است.

با گذشت بیش از 6 سال از آن بازی، بازیکنانی اندکی در ترکیب دو تیم دیده می‌شوند که در جام جهانی برزیل هم حضور داشتند. از ترکیب 23 نفره بوسنی فقط  سه بازیکن به نام ادین ویشکا، میرالم پیانیچ و سئاد کولاشیناچ همچنان در این تیم بازی می‌کنند که البته باید ادین ژکو را هم اضافه کرد که به علت کرونا در این دیدار غایب است.

در حالی که بوسنی همچنان چهار بازیکن از جام جهانی برزیل را در ترکیب خود می‌بیند، در ترکیب تیم ملی ایران فقط احسان حاج‌صفی و کریم انصاری فرد در برزیل حضور داشتند و می‌توانند روز پنج شنبه هم به میدان بروند. البته می‌توان به این اسامی علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را هم اضافه کرد که به تازگی از تیم ملی کنار گذاشته شدند اما به نظر می‌رسد جهانبخش به زودی فرصت بازگشت به تیم ملی را به دست خواهد آورد.

حضور 5 بازیکن در این دیدار دوستانه از هر دو تیم که سابقه رویارویی در جام جهانی برزیل را هم داشتند، فرصت دوباره برای تجدید دیدار و زنده کردن خاطرات جام جهانی 2014 است که برای هر دو تیم با حذف از رقابت‌ها خاتمه یافت.

ایران و بوسنی

دیدگاه تان را بنویسید