کفاشیان: در فوتبال نمی‌مانم/ تا اواخر دی انتخابات را برگزار می‌کنیم

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: با تایید فیفا مقرر شد تا انتخابات فدراسیون برگزار و پس از آن اساسنامه تصحیح شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از آنکه فدراسیون فوتبال آسیا در اصلاح یک بند از اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران چند ماهی بلاتکلیف بود، حالا با نظر فیفا قرار بر برگزاری انتخابات و سپس پیگیری تغییر قانون در مجلس شده و از این رو مجمع هیئت رییسه فدراسیون تصمیم گرفت تا سریعا برای برگزاری جلسه و انجام مقدمات انتخابات دست به کار شود.

علی کفاشیان در گفت و گو با رادیو ایران درباره این موضوعات صحبت کرد.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال درباره انتخابات فدراسیون و اساسنامه گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال با پافشاری ای اف سی در اصلاح بند یک، چند ماهی بلاتکلیف بود و حالا با نظر فیفا قرار بر برگزاری انتخابات و سپس پیگیری تغییر قانون در مجلس است، نظر ما هم از ابتدا همین بود، اصلاح بند یک اساسنامه در صورت داشتن اشکال قانونی نیز باید به بعد از انتخابات موکول می‌شد. چون تغییر این قانون زمان‌بر خواهد برد و از آنجایی که فدراسیون رئیس ندارد و در بلاتکلیفی است، بهتر بود انتخابات برگزار شود و فیفا هم اجازه داد انتخابات برگزار شود و هیئت رییسه جدید یک سال فرصت دارد تا با مذاکره با دولت و مجلس این بند اساسنامه را هم درست کند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: الان هم با توجه به این قضیه هیئت رییسه سریعا تشکیل جلسه دادند و اولین کاری که باید بشود این است که اساسنامه و صورتحساب‌های مالی را باید مجمع تایید کند. مجمع هم با توجه به وضعیت کرونا قرار شد روز 8 آذر به صورت مجازی تشکیل جلسه بدهد و اگر این تاییدیه‌ها انجام شود فورا انتخابات را برگزار می کنیم. البته بعید می دانم انتخابات تا انتهای 2020 به سرانجام برسد. اما امیدواریم تا اواخر دی‌ماه انتخابات برگزار شود و فدراسیون رییس و هیئت رییسه خود را بشناسد.

کفاشیان درباره شرایط جدید کاندیداتوری انتخابات فدراسیون نیز گفت: شرایط قبل تغییر کرده است، قبلا می بایست فرد 10 سال سابقه مدیریت ورزشی داشته باشد و 10 نفر از اعضای مجمع هم او رامعرفی میکردند. اما الان این سابقه ورزشی به 4 سال تقلیل پیدا کرده و از همه رشته‌های ورزشی هم می توانند بیایند. ما پیشتر محدودیت سنی هم داشتیم و آن نیز برداشته شده است. فقط بحث بازنشستگی می‌ماند که چون تا قبل از انتخابات فدراسیون نهاد عمومی غیر دولتی است لذا هم‌چنان مشمول قانون مجلس می شود و رییس فدراسیون و دبیرکل و خزانه‌دار نمی‌توانند بازنشسته باشند. اما اعضا هیئت رییسه و سازمان لیگ می توانند از بازنشسته ها باشند.

کفاشیان که مدت‌هاست در فدراسیون فوتبال حضور دارد، درباره اینکه آیا همچنان قصد ادامه حضور در فوتبال را دارد گفت: من فکر نمی‌کنم دیگر در فوتبال بمانم. 12 سال است در فوتبال بوده ام و بهتر است جوان‌ترها بیایند.

وی در پایان درباره پرونده ویلموتس هم گفت: درباره پرونده ویلموتس اطلاعی ندارم و نمی‌دانم در چه مرحله‌ای است.

دیدگاه تان را بنویسید