اصغر فرهادی؛ وقتی برای کشورم فیلم می‌سازم کارم آسان‌تر است

جشنواره فیلم «راه ابریشم» که از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ اکتبر (۲۰ تا ۲۵ مهر) در شهر شیآن چین برگزار می‌شود، روز گذشته میزبان اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده اسکار بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اصغر فرهادی کارگردان سینما که به تازگی فیلم تازه‌اش «قهرمان» را در شیراز کلید زده درباره فیلم‌سازی در ایران گفت: «در فیلم‌هایم تلاش می‌کنم تا جای ممکن زندگی در ایران را نشان دهم. ساخت فیلم به زبان فارسی و پرداختن به مشکلات جامعه خودمان آسان‌تر است، وقتی به کشور دیگری می‌روم، عادات، زبان و محیط اجتماعی متفاوت است. تاکنون دو فیلم در خارج از ایران ساخته‌ام اما هنوز احساس می کنم فیلم‌های هنری رابطه تنگاتنگی با فرهنگ و اجتماع دارند. وقتی برای کشورم و مخاطبانم فیلم می‌سازم کارم آسان‌تر است. در دیگر کشورها احتمال بروز دشواری‌های خلاقانه وجود دارد. »

خبرگزاری صداوسیما نوشت: این کارگردان و فیلم ساز همچنین درباره تاثیر شیوع کرونا روی سینما گفت:«این بیماری همه‌گیر همه جنبه‌های زندگی و نه فقط فیلم‌سازی را تحت تاثیر قرار داده است. پیش از شیوع ویروس کرونا فکر می‌کردم من و اطرافیانم بسیار سلامت هستیم اما اکنون همه در برابر این همه‌گیری آسیب‌پذیر شده‌ایم. فکر می‌کنم با پیشرفت علم و فناوری بتوانیم به شکل بهتری با شیوع ویروس کرونا مقابله کنیم.»

دیدگاه تان را بنویسید