سرمربی سابق تیم ملی در گفت و گو با جی پلاس؛

مهاجرانی: الان فصل جوانگرایی در تیم ملی نیست/ نمی‌توانم بگویم این ترکیب خوب است یا بد

سرمربی سابق تیم ملی برخلاف دراگان اسکوچیچ با کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه و تغییر نسل در این تیم در برهه کنونی مخالف است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سرمربی کروات تیم ملی در نخستین اردوی تیمش نشان داد که به دنبال تغییر نسل و آماده کردن این تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این سرمربی کروات برخلاف انتظارات و اظهارات خود، خیلی از بازیکنان سابق و باتجربه را به تیمش دعوت نکرده و با میدان دادن به بازیکنان جوان، قصد تغییر نسل در تیم ملی فوتبال ایران را دارد.

با این حال این موضوع انتقاداتی را به دنبال داشته چرا که تیم ملی دو بازی سرنوشت ساز با عراق و بحرین دارد که طی ماه های آینده برگزار خواهد شد و هرگونه لغزش در این مسیر به قیمت از دست رفتن جام جهانی تمام خواهد شد. در نتیجه منتقدان، جوانگرایی او در این مطقع را منطقی نمی‌ دانند.

حشمت مهاجرانی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره رویکرد دراگان اسکوچیچ برای دعوت از بازیکنان لیگ به تیم ملی و استفاده از بازیکنان جوان به جای بازیکنان باتجربه اظهار کرد: هر مربی یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد. ما در کوتاه مدت بازی با بحرین و عراق را پیش‌روی خودمان داریم که باید در این دو بازی به پیروزی برسیم و طبیعتا باید از بازی تدارکاتی با ازبکستان و مالی استفاده کنیم تا برای انتخابی جام جهانی آماده شویم.

 

او با بیان اینکه در شرایط کنونی امکان جوانگرایی در تیم ملی وجود ندارد، افزود: الان فصل جوانگرایی نیست. ما باید از این دو بازی تدارکاتی و بقیه بازی‌ها برای هماهنگی و افزایش همبستگی استفاده کنیم. نه اینکه الان جوانگرایی کنیم و فرصت خوب برای افزایش هماهنگی را از ببین ببریم. اگر کادرفنی در این بازی‌ها از جوانان استفاده کند و در بازی‌های رسمی باتجربه‌ها را به زمین بفرستد، کار مناسبی نیست. قطعا این برنامه ریزی نمی‌تواند درست باشد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اظهار کرد: یکی از دلایلی که اسکوچیچ را انتخاب کردند این است که گفتند او شش سال در ایران بوده و شناخت کافی را از فوتبال ما دارد. من در نحوه انتخاب بازیکن بحثی ندارم اما روی برنامه‌ریزی اسکوچیچ می‌توانیم صحبت کنیم. زمان قدیم نیست که بگوییم فوتبال حساب و کتاب ندارد؛، بلکه برعکس فوتبال هم حساب دارد هم کتاب.

مهاجرانی ادامه داد: بالاخره فدراسیون مدیر و کمیته فنی دارد که می‌توانند روی عملکرد سرمربی تیم نظارت کنند. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم این ترکیب برای تیم ملی خوب است یا بد اما الان وقت جوانگرایی نیست.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه هنوز معلوم نیست اسکوچیچ به بازیکنی مانند مجتبی نجاریان بیش از وریا غفوری و رامین رضاییان اعتقاد دارد یا صرفا برای جوانگرایی او را به تیمش دعوت کرده است گفت: این اردوهای کوتاه مدت برای انجام مسابقات مهمی در مرحله انتخابی جام‌جهانی مهم است چرا که باید به خوبی از بازیکنان استفاده و هماهنگی لازم را ایجاد کنیم. در ادامه باید در بازی‌های سرنوشت‌ساز مانند انتخابی جام جهانی از بازیکنان باتجربه بین‌المللی بهره ببریم نه بازیکنان جوان و کم‌تجربه.

مهاجرانی با بیان اینکه نباید همه بازیکنان باتجربه را کنار گذاشت، تصریح کرد: این استراتژی درست نیست. البته سلیقه مربی ارجح است اما اگر از من سوال می پرسید، باید بگویم که این استراتژی درست نیست. معتقدم اسکوچیچ دنبال جوانگرایی است. البته شاید الان بگوید دنبال محک زدن این بازیکنان هستم اما باید منطقی فکر کرد و همه بازیکنان را کنار نگذاشت و در موقع مسابقات به تیم ملی برگرداند. اگر قرار باشد مقابل عراق از وریا غفوری و رامین رضاییان استفاده کنیم، این برنامه ریزی درست نیست چون فرصت هماهنگی را از این نفرات گرفتیم.

دیدگاه تان را بنویسید