نظر سرمربی سابق تیم ملی درباره باخت به تونس در گفت و گو با جی پلاس؛

از تیم ملی فوتبال انتقاد نکنید

سرمربی سابق تیم ملی ایران می گوید نباید به خاطر باخت در بازی دوستانه از تیم ملی انتقاد کرد و باید اهداف مهم تیم ملی مانند موفقیت در جام جهانی را در نظر گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه در سومین دیدار تدارکاتی خود بعد از قرعه کشی جام جهانی با الجزایر دیدار می کند. این تیم هم به واسطه شباهت بسیار زیاد به مراکش انتخاب شده و به اعتقاد کارشناسان از نظر فنی بهتر از تونس و چه بسا بهتر از مراکش باشد.

الجزایر یکی از شگفتی سازان دور گذشته جام جهانی بود که آلمان به سختی این تیم را در دور یک هشتم نهایی حذف کرد و از آن تیم بازیکنانی نظیر ریاض محرز راهی لستر سیتی شدند و درخشیدند.

دیدار دو تیم در گراتس اتریش برگزار می شود که محل ناشناخته ای برای تیم ملی نیست چرا که پیش از این هم تیم ملی دیداری را با پاناما در این ورزشگاه انجام داده بود.

شاگردان کی روش پیش از این بازی، هفته گذشته در تونس دیداری را با تیم ملی این کشور انجام دادند که با گل خودی غیر عمد میلاد محمدی، ایران شکست خورد ولی کی روش از انجام بازی ابراز رضایت کرد و گفت که تونس، همان تیمی بوده که ایران به دنبالش بوده است.

با این حال تیم ملی بازی خوبی مقابل تونس انجام نداد که یکی از دلایل آن غیبت تعداد زیادی از بازیکنان ثابت تیم ملی نظیر سید جلال حسینی، سردار آزمون، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی، اشکان دژاگه، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و ... در ترکیب اصلی بود.

اختلاف فوتبال تونس، الجزایر و مراکش زیاد نیست

حشمت مهاجرانی، سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در گفت و گو با خبرنگار ورزشی چی پلاس؛ با مثبت ارزیابی کردن بازی ایران مقابل تونس می گوید: برای آماده سازی نیاز به انجام چنین بازی هایی داریم. اختلاف فوتبال تونس، مراکش و الجزایر زیاد نیست و از طرفی شباهت زیادی به همدیگر دارند. با این حال من فکر می کنم مراکش الان بازیکنان لژیونر زیادی نسبت به هر دو کشور دارد و به حق در جام جهانی شرکت کرده است.

او ادامه داد: ایران برابر تونس دست به تغییر ترکیب زد که برای بازی های دوستانه اتفاق عجیبی نیست. کی روش در فاصله چند ماه تا این مسابقات تمام نفرات خود را محک می زند. در برابر تونس بعضی از بازیکنان مانند بیرانوند خیلی خوب بودند و عده ای در حد و اندازه خود ظاهر نشدند که به شناخت کم آن ها از بازیکنان و کم تجربگی بر می گردد. بارش باران هم کار را برای تیم ملی سخت کرده بود.

باید تحمل شکست داشته باشیم

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: به نظرم نباید به خاطر شکست در بازی دوستانه از تیم ملی انتقاد کرد. باید تحمل شکست را داشته باشیم. همیشه نمی توان برد. باخت در بازی دوستانه هم اهمیتی ندارد. باید اهداف اصلی خودمان را ببینیم و در چنین بازی هایی تمرین کنیم. هنوز هم به این تیم امیدوار هستم و می دانم با آماده شدن بازیکنان مصدوم و افزایش سطح فنی بازیکنانی مانند رضاییان و محمدی که مدتی مصدوم بودند، تیم ملی به اوج می رسد.

روی نیمکت بازیکنان با کیفیتی حضور دارند

مهاجرانی خاطرنشان کرد: روی نیمکت ایران بازیکنان سرشناسی وجود دارند و ترکیب اصلی تیم ملی هنوز به میدان نرفته است. احتمالا در برابر الجزایر ترکیب این بازیکنان به میدان می روند و شاهد بازی بهتری از تیم ملی خواهیم بود چرا که این بازیکنان بیشتر در کنار هم بودند. نکته مهم این است که تیم ملی بعد از این دو بازی دوستانه نقاط ضعف خود را بهتر می داند. این قبیل بازی های همیشه به تیم ملی کمک خواهد کرد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره ترافیک زیاد بازیکنان در خطوط محتلف گفت: باید این موضوع را به فال نیک بگیریم که بازیکنان زیادی در همه خطوط داریم. این وضعیت منجر به رقابتی تر شدن فضا می شود و همه برای پیشرفت بیشتر تلاش می کنند. برای خود من هم جالب است بدانم کدام بازیکنان خط حمله تیم ملی را در جام جهانی تشکیل می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید