گفت و گوی جی پلاس با سرمربی سابق تیم ملی ایران؛

مهاجرانی: روح بزرگی در رگ بازیکنان ایران است/ پرتغال بی گدار به آب نمی‌زند

سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است بازیکنان ایران مقابل پرتغال بدون دلهره، ترس و اضطراب بازی می کنند. او همچنین می گوید این بازیکنان روح بزرگی در رگ های خود دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی، دوشنبه شب ساعت 22:30 به مصاف پرتغال می‌رود و تنها در صورت کسب سه امتیاز این دیدار مقابل قهرمان اروپا، می‌تواند برای نخستین بار راهی دور یک هشتم نهایی شود.

در بازی همزمان این گروه نیز، اسپانیا و مراکش به مصاف هم می‌روند که ماتادورها در صورت کسب پیروزی، صدرنشینی خود را قطعی می‌کنند.

کی‌روش بیشترین شناخت را از پرتغال دارد

حشمت مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره آخرین مصاف تیم ملی ایران در دور گروهی جام جهانی مقابل پرتغال و شانس صعود شاگردان کی روش به دور بعد مسابقات اظهار کرد: دوشنبه شب با تیمی بازی می کنیم که کی روش بیشترین شناخت را از آن دارد. علاوه بر آن او یکی از بهترین آنالیزورهای دنیا است. او در برابر اسپانیا علیرضا جهانبخش، آقای گل لیگ هلند را روی نیمکت قرار داد. این هنر مربی است که شرایط تیم مقابل را می سنجد و بر اساس تاکتیک تیمش بازیکنان را انتخاب می‌کند.

او با اشاره به تاکتیک تیم ملی مقابل اسپانیا گفت: در برابر اسپانیا 80 درصد تاکتیک دفاعی و 20 درصد تاکتیک هجومی داشتیم. با این وجود باز هم شانس گل زیادی داشتیم. روی ضربه سر طارمی، حرکات امیری، گلی که به اسپانیا زدیم و ... خوب ظاهر شدیم.

فشاری رو بازیکنان ایران نیست

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ملی پوشان ایران فشاری را روی خودشان احساس نمی‌کنند، افزود: تیم ما برای این بازی دلهره و اضطراب ندارد. بازیکنان ما مقابل پرتغال شتاب زده عمل نمی کنند و تمام روزنه های نفوذ این تیم را می بندند چرا که فاصله خطوط کم است و اجازه مانور به بازیکنان پرتغال نمی‌دهد.

مهاجرانی با تاکید بر اینکه ایران چیزی برای از دست دادن ندارد، گفت: این آخرین شانس ما است. باید عاقلانه بازی کنیم و تصمیم بگیریم. نباید 100 دفاع و یا 100 حمله کنیم. باید بالانس بین حمله و دفاع حفظ شود. قطعا از نظر روحی خوب هستیم چرا که نشان دادیم مقابل تیم‌های بزرگ بدون استرس بازی می کنیم و مشکلی نداریم. از طرفی تیم ما از نظر فیزیکی شرایط بسیار خوبی دارد و  بازیکنان می توانستند مقابل اسپانیا 30 دقیقه دیگر هم بازی کنند.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین درباره حل مشکل بدنی بازیکنان از جام جهانی 2014 تا جام جهانی 2018 نیز اظهار کرد: الان شرایط ما نسبت به آن موقع تغییر کرده است. آن موقع چند لژیونر بیشتر نداشتیم. الان نیروی انسانی قدرتمندتری داریم. اتفاقات بازی با بوسنی در جام جهانی 2014 در جام جهانی 2018 مقابل پرتغال تکرار نمی‌شود.

باید رو به جلو برویم چون راهی برای برگشت نیست

او همچنین با اشاره به اینکه پرتغال برای صعود از گروه به یک تساوی نیاز دارد، گفت: پرتغال می‌داند ایران تیم سرسختی است و بیگدار به آب نمیزند. از طرفی ایران راه برگشت به عقب ندارد و باید به جلو برود. باید روش مناسبی را مقابل پرتغال اتخاذ کنیم.

مهاجرانی درباره تغییر ترکیب تیم ملی ایران برای مصاف با پرتغال نیز اظهار کرد: فکر می کنم ترکیب تیم ملی تغییر خواهد کرد. نباید مانند بازی با اسپانیا 80 درصد از تاکتیک تیم را به امور دفاعی اختصاص دهیم. مقابل اسپانیا یک نیمه دفاع کردیم. تا زمانی که بازیکنان اسپانیا در زمین خودشان پاسکاری می کردند، خطری دروازه ایران را تهدید نمی کرد اما به محض ورود این تیم به زمین ایران، کار بازیکنن شروع می شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: ما مقابل بزرگترین تیم بازی کردیم که از سال 2016 شکستی نداشته است. با این حال توانستیم روی دروازه این تیم حمله کنیم و اجازه ندهیم آن ها حمله ای داشته باشند. نیروی انسانی در تیم ملی ایران نقش موثری دارد.

در فوتبال اسامی بازی نمی کنند

او تاکید کرد: اگر مراکش در گروه دیگری بود می توانست صعود کند و حتی پرتغال را ببرد. ما مقابل مراکش هم خوب بازی کردیم و فرصتی به این تیم ندادیم. بازیکنان ایران روح بزرگی دارند. این روح بزرگ در بانک نیست بلکه در رگ بازیکنان است. تیم مان فاکتورهای زیادی دارد. در فوتبال اسامی بازی نمی کنند. درست مانند تیم ایران که یک تیم ایران که بازیکن بزرگی وجود ندارد اما تیم مان انسجام خوبی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید