قطع حیات 360 درخت برای اجرای یک زیرگذر!

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: متاسفانه چون قانون اجباری برای شهرداری در خصوص استعلام و اخذ نظر از محیط زیست در فرایند اجرای پروژه‌های شهری قرار نداده، شهرداری هم نسبت به این موضوع بی تفاوت است و به تبعات زیست محیط زیستی پروژه‌هایی که در شهر اجرا می‌کند توجه چندانی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فردین حکیمی  با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه زیرگذر میدان جمهوری قرار است ۳۶۰ درخت جابه جا شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ اصله از این درختان قطور و سن دار هستند، احتمال زنده ماندن آنها بسیار کم خواهد بود.

وی ادامه داد: باید این واقعیت را در نظر گرفت؛ احتمال ادامه حیات درختان با قطر متوسط که از این بلوار جابجا می‌شوند هم زیاد نیست.

 این مسئول با بیان اینکه قطع حیات ۳۶۰ درخت برای اجرای یک زیرگذر واقعا تاسف بار است، توضیح داد: مجریان این طرح باید ضمانتی دهند که جابه جایی این درختان موفقیت آمیز خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه چون قانون اجباری برای شهرداری در خصوص استعلام و اخذ نظر از محیط زیست در فرایند اجرای پروژه‌های شهری قرار نداده، شهرداری هم نسبت به این موضوع بی تفاوت است و به تبعات زیست محیط زیستی پروژه‌هایی که در شهر اجرا می‌کند توجه چندانی ندارد.

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: هر پروژه عمرانی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند چون مثلا قطع درختان با ارزشی که چندین دهه از عمر آنها می‌گذرد هزینه زیادی برای شهر دارد.

حکیمی اضافه کرد: کرج با مشکل سرانه فضای سبز مواجه است و این اقدامات از سوی مدیریت شهری جای سوال دارد که آیا راه دیگری برای اجرای این زیرگذر وجود ندارد تا محیط زیست کمتر تخریب شود؟

وی ادامه داد: مدیریت شهری باید در خصوص اجرای پروژه زیرگذر جمهوری با شفافیت توضیح دهد و افکار عمومی را در خصوص ضرورت آن اقناع کنند.

وی افزود: حذف درختان در برخی مناطق کرج شاید مشکلات زیادی به بار نیاورد ولی در محدوده میدان جمهوری که شاهد تردد تعداد بالای خودرو هستیم قطعا اثرات سویی در افزایش میزان آلودگی خواهد داشت.

وی گفت: باید بررسی کارشناسانه دقیق تری در مورد این پروژه صورت بگیرد تا تبعات منفی ناشی از حذف درختان در این محدوده کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اینکه مدیریت شهری دیدگاه‌ و خواسته‌های شهروندان و محیط زیست را در خصوص اجرای این پروژه جویا شود انتظار زیادی نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید