سالاری خبر داد:

قطع 433 درخت در منطقه ازگل تهران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران سه پرونده درخصوص قطع درختان در منطقه یک را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد سالاری صبح امروز در بررسی رأی کمیسیون ماده 7 باغات و قرائت رأی بدوی این کمیسیون در شورای شهر تهران گفت: پرونده اول متعلق به زمین 921 متری در منطقه یک است که موضوع آن کسر درختان است.

وی با بیان اینکه 7 اصله درخت خشک و دو اصله درخت نیز قطع شده است که رأی کمیسیون بدوی یعنی جریمه سه برابری و غرس دو برابری درختان در نظر گرفته شده است.

رأی کمیسیون ماده 7 درخصوص این پرونده با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ادامه محمد سالاری با تشریح رأی یک پرونده دیگر گفت: این قطعه زمین در منطقه یک است که موضوع آن کاهش تعداد درختان بود که رأی کمیسیون ماده 7 بدوی جریمه سه برابری و غرس دو برابری درختان بوده است.

اعضای شورای شهر با موافقت خود رأی کمیسیون ماده 7 درخصوص این پرونده را نیز تایید کردند.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در تشریح پرونده دیگر گفت: زمین ملک مذکور در منطقه یک محله ازگل 1237 متر است که 433 اصله درخت مثمر و غیرمثمر آن قطع شده و تنها 242 اصله درخت آن هم در حاشیه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در گذشته این زمین فاقد کاربری بوده اما براساس طرح جامع ملک مذکور مزروعی و باغ و در پهنه R112 قرار گرفته است گفت: جالب است که پیش از آنکه پروانه صادر شود باید شهرداری منطقه یک از کمیسیون ماده 7 استعلام می‌کردند اما این گودبرداری بدون استعلام انجام شده است.

سالاری افزود: این اتفاق در سال 94 و در زمان شهردار اسبق منطقه یک انجام شده است.

افشین حبیب زاده در واکنش به این پرونده گفت: بهتر است اقدام شهرداری منطقه یک در گینس ثبت شود چراکه 433 درخت قطع کردند و بعد اقدام به گودبرداری ملک شده و بعد پرونده را به کمیسیون ماده 7 و باغات فرستادند که این رویه نوبر است.

وی افزود: باید اسامی متخلفان اینگونه پرونده‌ها خوانده شود و آنها به دادسرای کارکنان معرفی شوند تا نهایتا مجامع قضائی برای آنها تصمیم بگیرند.

با رای اکثریت آراء رای کمیسیون بدوی ماده 7 درخصوص این پرونده یعنی جریمه سه برابری، غرس دو برابری و معرفی متخلفان به مراجع قضائی به تصویب رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید