تقاضای انبوه بورس را دوباره سبزپوش کرد/ وضعیت معاملات 12 مهر 99

بازار بورس امروز12 مهرماه 1399با رشد قابل توجه شاخص مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و ر درآمد جی پلاس: شاخص بورس امروز شنبه 12 مهرماه، با حدود 72 هزار و هفتصد واحد افزایش نسبت به روز قبل به رقم 1.546.147 واحد رسید که می تواند نشان گر پالس بازار برای آغاز دوره رشد خود باشد.

وضع قوانین حمایتی برای بهبود شاخص بازار بورس و  اعتماد فعالان بازار و همچنین خبر اجرایی شدن تزریق منابع مالی صندوق توسعه ملی برای بازارگردانی در بورس از جمله دلایل روز سبز شاخص بود که حمایت خوب سهام داران حقوقی در معاملات هفته گذشته هم نویددهنده عبور از روزهای اصلاح شاخص بورس بود. 

نمادهایی همچون فولاد، فملی، فارس، کگل و تاپیکو بیشترین سهم را در رشد شاخص امروز داشتند که همین موضوع نویددهنده افزایش ارزش پرتفوی سهام عدالت است چراکه تاثیرگذارترین نمادهای این سبد از همین شرکت ها تشکیل می شود.

شاخص بازار فرابورس نیز با 278 واحد افزایش، به رقم 17954 واحد رسید که بیشترین تاثیر مثبت را از نمادهایی از جمله میدکو، وپارس و وسپهر پذیرفت. 

از سوی دیگر یکی از مهم ترین نماد های این روزها یعنی صندوق های etf  دولتی زیر ذره بین کارشناسان بازار قرار دارند.

دارایکم که روز گذشته به کمترین میزان ممکن در روزهای اخیر رسید با رشد 9.27 درصدی توانست خود را به قیمت پایانی  هر واحد  21749 تومان در معاملات برساند.

صندوق etf دوم موسوم به «پالایش یکم» نیز عملا سوددهی خاصی برای خریداران خود نداشته و تقریبا اغلب نمادهای آن به پایین تر ازمقداری که دولت فروخته رسیده اند، پس از حمایت کئهای حقوقی در هفته گذشته امروز توانست  ارزش خود را در رنج صعودی ببیند.

وضعیت بازار که در روزهای گذشته به نگران کننده ترین حالت خود رسیده بود براساس نظر اغلب کارشناسان که  بورس در گذشته هم شاهد چنین روزهایی بوده است، اماده آغاز دوره رشد شده است.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که روند اخیر بازار بورس به دلیل هیجانات افراد تازه وارد در بورس و رشد بازارهای موازی بوده است و آغاز دوره رشد جدید بازار بورس از روزهای آینده رقم خواهد خورد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید