معرفی خودرو؛

اولین ابرخودروی برقی مازاراتی را بشناسید+ فیلم و عکس

خودرو مازراتی جدید مدل MC۲۰ V۶ فراتر از یک ماشین برقی معمولی است چرا که حداکثر سرعت آن حدود ۲۰۲ مایل در ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اولین ابرخودروی برقی مازراتی MC۲۰ کاملاً جدید، یک کوپه فیبر کربنی میان موتور و مجهز به توربوشارژ V۶ است که مدل‌های کانورتیبل و تمام برقی آن را دنبال می‌کنند. مازراتی در اواخر کار خود مشغول ساخت یک خودرو شاسی بلند برای جلب مردم در معاملات PCP بود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در پشت ارقام شگفت انگیز و پیشرانه‌های شگفت آور، MC۲۰ چیزی فراتر از یک ماشین معمولی است. تولید این خودرو، یک تولد دوباره برای نام تجاری است. تولید MC۲۰ یک بازگشت غافلگیر کننده برای اتومبیلرانی با مازراتی است. شرکت اتومبیل مستقر در مودنا می‌گوید که در برخی از مسابقات اتومبیلرانی رقابت خواهد کرد، اگرچه هنوز مشخصاتی برای آن گفته نشده است.

این ابرخودرو برقی  توئین توربو (V۶ ) ۳.۰ لیتری ۶۲۱ اسب بخار تولید می‌کند که به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. حداکثر سرعت در حدود ۲۰۲ مایل در ساعت است، ۰-۶۲ مایل در ساعت در کمتر از ۳.۰ ثانیه ارسال می‌شود و سرعت آن از ۰-۱۲۴ مایل در ساعت در ۸.۸ ثانیه خواهد بود. نسخه الکتریکی حتی اگر خیلی سریع هم نباشد سریعتر از دیگر خودروهاست.

تصاویر مازراتی جدید

موتور V۶ جدید اولین موتوری است که مازراتی از سال ۲۰۰۱ ساخته است. این موتور Nettuno نامیده می‌شود و اساس آن موتور‌های مورد استفاده در خودرو‌های آینده است.

 مازراتی با تولید این خودرو، شروع شکننده‌ای را آغاز کرده است. قدرت ویژه ۲۰۷ اسب بخار در لیتر به لطف فناوری مشتق شده از F۱ است که مازراتی آن را Twin احتراق می‌نامد. تزریق سوخت برای هر سیلندر می‌تواند بین دو محفظه تقسیم شود. ECU موتور می‌داند بسته به تقاضا کدام یک را انتخاب کند؛ نتیجه این است که قدرت و کارایی بیشتری وجود دارد.

تصاویر مازراتی جدید

نسخه کاملاً برقی آن تا سال ۲۰۲۱ ارائه نخواهد شد. عملکرد این خودرو به همان اندازه V۶  هیجان انگیز است. مازراتی در حال حاضر در مورد جزئیات این خودرو صحبت نمی‌کند، اما انتظار می‌رود حداکثر سرعت در شمال ۱۹۰ مایل در ساعت، ۰-۶۲ مایل در ساعت از ثانیه ۳.۰ ثانیه و ۰-۱۲۴ مایل در ساعت در کمتر از ۸.۵ ثانیه باشد.

انتظار داریم دامنه بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ مایل باشد. مازراتی به ما می‌گوید که تغییر این خودرو به نمونه برقی، تغییر چشمگیری در ظاهر اتومبیل ایجاد نمی‌کند.

تصاویر مازراتی جدید

 از نظر فنی یک اسپویلر  در عقب وجود دارد، اما بسیار کوچک و هدفمند است. ظاهراً باعث افزایش شستشوی بالا در کف می‌شود و در عین حال نیروی رو به پایین را نیز افزایش می‌دهد. بیش از دو هزار ساعت کار در تونل باد دالارا صرف شد تا یک ماشین کاملاً خاص از نظر آیرودینامیکی ایجاد شود.

گویا آن کارهای طولانی در آزمایشگاه نتیجه داده است، زیرا این طراحی به نظر شگفت انگیز می‌رسد. از نظر مفهومی، MC ۲۰ به دو طرح تقسیم شده است. در طراحی خارجی آن، انواع دریچه‌های هوا و گرداب‌ها وجود دارد، اما به گونه‌ای طراحی شده اند که محجوب نیستند. در پشت صندلی‌های عقب فضای کافی برای دو کیسه کابین وجود دارد، در حالی که فضای صندوق عقب ۴۷ لیتر است. صندوق عقب ۱۰۱ لیتر ارزش دارد.

تصاویر مازراتی جدید

رنگ‌های MC ۲۰ کاملا جدید و منحصر به فرد برای خودرو هستند، اما در طراحی های قبلی نیز به کار برده شده است.  طراحی داخلی خودرو به اندازه بقیه ماشین ها کاملا مدرن است. مازراتی آن را اساسی، کاربردی و منطقی توصیف می‌کند.

داخل خودرو از صندلی‌های کربن الیاف و فرمان فوق العاده ضخیم ساخته شده است. ملزومات مورد نیاز برای هر ابرخودروی مانند دکمه‌های کنترل شروع و راه اندازی را دارد.

تصاویر مازراتی جدید

آینه دید عقب وجود ندارد و با آینه دیجیتال متصل به دوربین زاویه دید جایگزین شده است. MC ۲۰ داشبورد ساعت مچی آنالوگ مازراتی را روی داشبورد قرار می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید