جی پلاس

چکش کاری تیم برانکو توسط گل محمدی/ قهرمان لیگ دگرگون می شود؟

برانکو ایوانکوویچ به تغییرات زیاد در تیمش اعتقاد نداشت؛ به طوری که بعد از پایان محرومیت دو پنجره‌ای تیمش در نقل و انتقالات هم فقط 5 بازیکن به خدمت گرفت اما گل‌محمدی در اولین فرصت از هر هفت سهمیه خود برای جذب بازیکن بهره برده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سرمربی جوان پرسپولیس خیلی سریع در بازار نقل‌ و‌ انتقالات بار خود را بست و با جذب هفت بازیکن در خطوط مختلف، تیمش را آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ بیستم کرده است.

گل‌محمدی در برخی از خطوط نیاز مبرمی به جذب بازیکن احساس می‌کرد؛ به خصوص در پست دروازه‌بانی، حمله و دفاع چپ که برخی بازیکنانش تیم را ترک کرده بودند. بازیکنانی مانند علی علیپور، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند به همراه کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس (از خریدهای گل‌محمدی در نیم‌فصل) به طور کامل از این تیم جدا شدند و همچنین هنوز تکلیف محمد نادری برای ادامه همکاری با این تیم با توجه به داشتن قرارداد با کورتریک مشخص نیست.

در نتیجه سرمربی سرخپوشان، حامد لک را برای دروازه، سعید آقایی را برای دفاع چپ، احسان پهلوان، میلاد سرلک و علی شجاعی را برای تقویت خط هافبک و آرمان رمضانی و عیسی آل کثیر را برای پر کردن جای خالی مهاجمان تیمش خریداری کرده است. از طرفی گفته می شود یحیی بازیکنانی را هم از طریق لیگ دسته یک جذب خواهد کرد تا از حیث بازیکن با کمبود مواجه نشود.

*قهرمان پوست می‌اندازد؟

بررسی ها نشان می دهد گل محمدی بیش از کالدرون و برانکو در نقل و انتقالات فعالیت داشته و از طرفی فقط دو بازیکن از تیم پرسپولیس که سابقه قهرمانی در لیگ هجدهم را دارند، جدا شده اند.

برانکو بعد از محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی که در همان دوران به نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا منجر شد، با پرسپولیس به فینال آسیا رسید و در پایان محرومیت این تیم، دست به تغییرات زیادی نزد. او فقط پنج بازیکن را به خدمت گرفت که یکی از آن‌ها یعنی احمد نوراللهی به علت داشتن قرارداد به این تیم بازگشته بود.

در نتیجه یکی از علل موفقیت برانکو و پرسپولیس در دوران حدودا چهارسال و نیمه مربیگری او در این تیم، ثبات و حفظ ترکیب تیمش بود و به ندرت پیش می‌آمد برخی از بازیکنانش آن هم فقط به علت اشتیاق برای بازی در اروپا این تیم را ترک کنند.

در دوران مربیگری کالدرون هم به جز بازیکنان مربوط به رده سنی زیر 21 سال، فقط چهار بازیکن یعنی احمدزاده، براندائو، امیری و کنعانی‌‌زادگان را (توسط برانکو خریداری شد) به خدمت گرفت.

با این حال گل‌محمدی از زمان روی کار آمدن در پرسپولیس تغییرات متعددی در تیمش داشته و در کمتر از یک سال، 9 بازیکن را به خدمت گرفته است که می‌تواند زنگ خطری برای رفتن روح برانکو از این تیم باشد.

اگر چه در حال حاضر هم بخش اعظمی از بازیکنان پرسپولیس سابقه حداقل چندین قهرمانی در لیگ برتر را دارند و چه بسا در لیگ بیستم شاکله اصلی تیم را بازیکنان سابق تشکیل دهند البته به جز خطوطی مانند حمله یا دروازه که بازیکنان در این پست ها تیم را ترک کردند.

اما استمرار حضور گل‌محمدی در پرسپولیس می‌تواند در طی چندین فصل آینده به تغییرات عدیده منجر شود؟ اتفاقی که در چندین فصل برای استقلال رخ داد و آبی‌پوشان نتیجه خوبی از نقل‌و‌‌انتقالات پرشمار کسب نکردند.

با تمام این تفاسیر باید به انتظار شروع فصل جاری نشست تا میزان کارآمدی خریدهای گل‌محمدی در لیگ بیستم عیان شود.

دیدگاه تان را بنویسید