گزارش جی پلاس؛

بهترینِ لیگ نوزدهم کیست؟/ رقابت استقلال و پرسپولیس برای توپ طلا

توپ طلا می‌تواند به یکی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس اهدا شود که نقش بارزی در جایگاه فعلی تیم های خود داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛  لیگ برتر نوزدهم با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت به ایستگاه پایانی رسید و بعد از قهرمانی زودهنگام پرسپولیس، استقلال در هفته پایانی نایب قهرمانی خود را مسجل کرد و فولاد خوزستان نیز در یک بازی 6 امتیازی توانست رتبه سوم را از چنگ تراکتور و سپاهان در آورد و به همراه استقلال راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

در انتهای جدول رده‌ بندی نیز پارس جنوبی که سال سختی را از حیث مشکلات مالی پشت سر گذاشت در نهایت در بازی پایانی هم شکست خورد و به همراه دیگر تیم بوشهری راهی لیگ دسته یک شد.

هفته‌ پایانی فصل جاری شاهد رقابت چندین بازیکن برای تصاحب عناوین انفرادی بود که در نهایت شیخ دیاباته گوی سبقت را از شهریار مغانلو و دیگر مهاجمان ربود و با 15 گل زده، صاحب کفش طلا شد.

در جدول پاسورها نیز مهدی قایدی در هفته پایانی به میلاد جهانی از صنعت نفت رسید و هر دو بازیکن توانستند عنوان بهترین پاسور لیگ نوزدهم را با 8 پاس گل به دست آورند.

×بهترین بازیکن لیگ برتر کیست؟

با بسته شدن پرونده این مسابقات، این سوال پیش می آید که بهترین بازیکن لیگ نوزدهم کیست؟ آیا بهترین مهاجم یا بهترین پاسور لایق این عنوان است؟

بازیکنان زیادی در تیم‌های مختلف توانستند تبدیل به ستاره تیشمان شوند. از طرفی نمی توان صرفا گلزنی یا پاس گل را معیار مناسبی برای انتخاب بهترین بازیکن دانست. کما اینکه در کشورهای مختلف مانند انگلیس جوردن هندرسون که نه گل زیادی زده بود و نه پاس گل های متعدد ارسال کرده بود، توانست بهترین بازیکن لیگ جزیره شود.

در لیگ برتر ایران هم اگرچه عناوین فردی در اختیار تیم قهرمان نیست اما بازیکنانی مانند مهدی ترابی از پرسپولیس توانستند نقش بالایی در زدن گل های سه امتیازی برای تیمشان ایفا کنند.

در ادامه این گزارش به بررسی عملکرد برخی از بازیکنان در جی پلاس،  می پردازیم و در نهایت تصمیم را به علاقه مندان به فوتبال واگذار می کنیم تا بهترین بازیکن را انتخاب کنند.

 شیخ دیاباته – استقلال – 15 گل و 3 پاس گل (اثرگذاری روی 18 گل)

استقلال و ماشین سازی/ دیاباته

مهاجم اهل مالی استقلال قطعا یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل جاری بود که در هر 100 دقیقه یک بار موفق به گلزنی شد تا در نهایت با وجود بازی کمتر نسبت به سایر بازیکنان بهترین گلزن فصل جاری شود. او از ارکان نایب قهرمانی استقلال در این فصل بود و غیبتش در بازی های مختلفی از جمله داربی رفت و برگشت و هفته های نخست در پسا کرونا بسیار به چشم آمد.

مهدی قایدی – استقلال – 10 گل – 8 پاس گل (اثرگذاری روی 18 گل)

استقلال و صنعت نفت آبادان/ مهدی قائدی

دیگر بازیکنی که در این فصل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت، مهدی قایدی است که بعد از دو فصل ناموفق در لیگ هفدهم و هجدهم، با حضور استراماچونی احیاء شد و توانست در این فصل تبدیل به مهره تاثیرگذار تیمش شود. قایدی برای رسیدن به نهمین گلش بسیار خوب عمل کرد اما دهمین گل او با وفقه ای 10 هفته‌ای به ثمر رسید. او با ارسال 8 پاس گل نقش مهمی در موفقیت آبی‌ها داشت و از حیث تاثیرگذاری با دیاباته برابری می‌ کند. کما اینکه او در این فصل چند بار موفق به گرفتن پنالتی شد که ضربات نهایی را دیاباته تبدیل به گل کرد.

مهدی ترابی – پرسپولیس – 11 گل – 6 پاس گل (اثرگذاری روی 17 گل)

مهدی ترابی

بدون شک ترابی بهترین بازیکن سرخپوشان در این فصل بود که گل‌ های سه امتیازی به نام او گره خورده است. بازیکن تیزهوش و هجومی پرسپولیس علاوه بر تکنیک بالا، در زدن ضربات از راه دور هم تبحر دارد و از این طریق بارها موفق به گلزنی شده است. او جدای از گلزنی که در این فصل به عنوان یک وینگر خیلی خوب از پس آن برآمد، بهترین پاسور سرخپوشان بود و 6 بار هم تیمی‌های خود را در معرض گلزنی قرار داد.

علی علیپور – پرسپولیس – 12 گل – 5 پاس گل (اثرگذاری روی 17 گل)

علی علیپور

آقای گل سابق لیگ برتر امسال خیلی دیر شروع به گلزنی کرد اما هرچه از لیگ گذشت، موتور او هم روشن شد و توانست در هفته های پایانی و به خصوص در مسیر قهرمانی تیمش در پساکرونا مثمرثمر ظاهر شود. او در نهایت تبدیل به بهترین گلزن پرسپولیس شد و از حیث خلق پاس گل هم در جایگاه دوم قرار گرفت تا به همراه ترابی در 17 گل پرسپولیس تاثیرگذار واقع شود.

عیسی آل کثیر – صنعت نفت – 12 گل – 2 پاس گل (اثیرگذاری روی 14 گل)

عیسی آل کثیر

مهاجم صنعت نفت آبادان پنجمین بازیکن تاثیرگذار فصل جاری است که علی رغم حضور تیمش در میانه جدول توانست نقش زیادی در گلزنی ایفا کند و اگر اسکوچیچ هدایت طلایی‌پوشان را رها نکرده بود، آن ها می توانستند جایی در بین صدرنشین های فصل جاری داشته باشند و همزمان آل کثیر گل‌ های بیشتری به ثمر برساند.

 

به گزارش جی پلاس؛ البته در فصل جاری بازیکنانی هم بودند که در پست‌هایی غیر از خط حمله درخشش زیادی داشتند. پیام نیازمند توانست رکورد بیشترین کلین شیت در یک فصل را جا به جا کند. در تراکتور احسان حاج صفی به عنوان یک هافبک 10 بار روی گل‌ های تیمش تاثیرگذار شد. در فولاد خوزستان به عنوان تیم سوم جدول رده بندی، لوسیانو پریرا  تاثیرگذاری لازم را داشت. در پرسپولیس بازیکنان دیگری مانند شجاع خلیل زاده و بوژیدار رادوشوویچ هم بودند که عملکرد درخشانی را نشان دادند اما هیچ یک نقش محوری و غیرقابل جایگزین نداشتند و نتوانستند به اندازه این 5 بازیکن نقش کلیدی در تیم‌ های خود ایفا کنند.

دیدگاه تان را بنویسید