پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

پنجعلی: نباید گل محمدی را قضاوت کنیم/ وضعیت پرسپولیس و رقبای آسیایی اصلا برابر نیست

پیشکسوت پرسپولیس ناراحتی و دغدغه های گل محمدی را درک می کند و می گوید او با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که شاید جایگاه تیم را به خطر بیاندازد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس چند روز دیگر راهی قطر می‌شود تا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند اما هنوز مشکلاتی در این تیم وجود دارد که موجب سلب آرامش از یحیی گل‌محمدی شده است. سرمربی سرخپوشان طی روزهای گذشته گفته بود بعد از اتمام لیگ قهرمانان آسیا استعفا می‌دهد.

علت اصلی این اظهارات مربوط به ناتوانی باشگاه در حفظ ستاره‌های اصلی بود که در نهایت منجر به جدایی علی علیپور و مهدی ترابی شد اما بعد از صحبت‌های سرمربی تیم، ماندن بشار رسن و وحید امیری، دو تن از ستاره‌های این تیم قطعی شد تا شرایط مقداری بهبود یابد. با این وجود مشخص نیست گل‌ محمدی چه زمانی و در هنگام چه مشکلی مجددا بحث استعفا را مطرح و تیم را از آرامش دور کند.

محمد پنجعلی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره استعفای گل‌محمدی از این تیم در پایان لیگ قهرمانان اسیا اظهار کرد: ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم گل محمدی را قضاوت کنیم. او با مشکلاتی در تیم دست و پنجه نرم می کند که احساس کرده موجب به خطر افتادن جایگاه تیم می شود و شاید نتواند کارایی لازم را در این وضعیت داشته باشد. باید این را هم در نظر بگیریم که هر نتیجه ای به دست آید، به پای گل محمدی نوشته می شود.

مدافع سال های دور پرسپولیس با بیان اینکه آرامش مهم‌ترین فاکتور در موفقیت هر مجموعه ای است گفت: سرمربی تیم مسئول حفظ آرامش است. او می تواند این مسائل را در آرامش حل کند و یا راه دیگری را انتخاب کند. در نهایت ترکش این اتفاقات به تیم می رسد چرا که خود مربی هم از نظر روانی درگیر برخی اتفاقات می شود و نمی تواند تیمش را به خوبی هدایت کند. در شرایط کنونی که عازم لیگ قهرمانان خواهیم شد، آرامش از هر عاملی مهم تر است.

او درباره عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: گل محمدی سعی کرده جای بازیکنانی که جدا شدند را با خریدهای جدید پر کند. ما درون دروازه لک را داریم که با حضور رادوشویچ دو عنصر خیلی خوب هستند. در خط میانی که مشکلی وجود نداشت اما به علت مصدومیت های موجود سعید آقایی هم جذب شده که با بازگشت سایر بازیکنان مصدوم وضعیت بهتر هم می شود. حضور احسان پهلوان و آل کثیر در خط هافبک و خط حمله هم می تواند مثمر ثمر باشد. کما اینکه ما سایر بازیکنان را داریم که همین موضوع موجب حفظ قدرت پرسپولیس می شود.

پنجعلی جدایی علیپور و ترابی را در افت فنی پرسپولیس تاثیرگذار می داند وتصریح کرد: بالاخره هر دو بازیکن در پست تخصصی خود جزو بهترین های داخل کشور بودند. منکر این نیستم که جدایی آن ها می تواند تیم را با افت فنی مواجه کند اما چاره ای نیست. آن ها راه خود را انتخاب کردند و ما برایشان آرزوی موفقیت داریم. بازیکنان موجود در تیم می توانند با تفکرات جدید، تیم را به موفقیت سوق دهند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شانس پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به مراحل پایانی این رقابت ها اظهار کرد: شرایط پرسپولیس بد نیست. تیم ما در کوران مسابقات لیگ برتر بوده و از نظر بدنی در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد. این را در نظر بگیرید که لیگ سایر کشورها شاید به تازگی راه افتاده باشد. با این حال آن ها ستاره های قدرتمندی دارند که مقداری برابری را بهم می ریزد. به اعتقاد من پرسپولیس مزد تلاش خود را خواهد گرفت و اگر با آرامش و همدلی جلو بروند، می توانند از دور گروهی صعود کنند و به مراحل پایانی برسد.

او در رابطه با عملکرد مهدی رسول پناه در مدیریت پرسپولیس گفت: شرایط اقتصادی عرصه را برای همه تنگ کرده و این مشکلات ارتباط مستقیمی به مسائل مالی دارد. با این حال رسول پناه تلاش خود را کرد و به جز دو نفری که مایل به رفتن بودند، سایر بازیکنان را حفظ کرده است. به اعتقاد من همه باید در  مدیریت تیم به رسول پناه کمک کنند تا از این وضعیت خارج شویم و به شرایط آرامش و ثبات برسیم.

به گزارش جی پلاس؛ بعد از اظهارات گل‌محمدی در روزهای گذشته مبنی بر کناره گیری از هدایت این تیم بعد از اتمام لیگ قهرمانان آسیا، مهدی رسول پناه دیروز دیداری با این سرمربی داشت و خبر از حل شدن مشکلات طرفین داشت. کما اینکه ماندن بشار رسن و وحید امیری تا حدود زیادی دلخوری های گل‌محمدی را رفع کرده و در حال حاضر این تیم با آرامش به سوی لیگ قهرمانان آسیا می رود.

دیدگاه تان را بنویسید