شفر: خوشحال می‌شوم قوه قضاییه را از اتفاقات استقلال مطلع سازم/ پولی به من پرداخت نشد

سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: چند هفته پیش به من قول داده شد که مطالباتم را طی چند روز آتی پرداخت می کنند اما تاکنون پولی به حساب من پرداخت نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، وینفرد شفر در خصوص عدم دریافت مطالباتش از باشگاه استقلال تا امروز اظهار داشت: مهلت باشگاه استقلال به پایان رسیده است و به همین دلیل باشگاه قبلاً با 25000 فرانک سوئیس  هم جریمه شده است.

فارس نوشت: وی افزود: الان منتظر نامه نهایی فیفا هستم. با توجه به حجم کار در کمیته انضباطی فیفا ممکن است این کار چند روز بیشتر طول بکشد. من از وضعیت در استقلال کمی گیج شده ام چون چند هفته پیش به من قول داده شد که مطالباتم را طی چند روز آتی پرداخت می کنند اما تاکنون هیچ چیزی پرداخت نشده است.

شفر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قول داده بودند اما این پرداخت انجام نشده حدس می زنم اوضاع باشگاه کمی آشفته باشد. این موضوع ناراحت کننده است و من که خودم در آنجا همه چیز را تجربه کردم از این اتفاق تعجب نمی کنم، این واقعیتِ غم انگیز استقلال است.

وی یادآور شد: استقلال شایسته بهترین ها است و ای کاش می توانستم با مدیران اصلی استقلال و فدراسیون فوتبال صحبت کنم. این باعث افتخار من است که با آنها صحبت کنم و شاید راه حلی را پیشنهاد دهم چون این تیم یکی از بزرگ ترین تیم های آسیا است  و نباید با چنین مشکلاتی رو به رو شود.

سرمربی آلمانی در خصوص اینکه قوه قضاییه به برخی از قراردادهای مربیان خارجی و بازیکنان در فوتبال ایران ورود کرده است عنوان کرد: این اتفاق خیلی خوب است و همانطور که قبلا هم گفته ام اگر بخواهند با کمال میل با آنها صحبت می کنم و آنها را از تمام اتفاقاتی که در زمان حضورم در استقلال افتاد مطلع می کنم.

شفر تاکید کرد: انتظار دارم آنها خیلی دقیق وضعیت مالی استقلال را در سالی که در این باشگاه حضور داشتم  ببینند. پیشنهاد می کنم آنها بررسی کنند که پول حاصل از نقل و انتقالات چه شد؟ امیدوارم که شاهد شفافیت کامل و تحقیقات باز در این زمینه باشیم. در مورد قراردادها ارزش قرارداد یک مربی به راحتی مشخص می شود. ابتدا آن را با سایر قراردادهای موجود در باشگاه های مشابه مقایسه می کنید.

وی تصریح کرد: برانکو در پرسپولیس بالاترین قرارداد را داشت چون پرسپولیس بسیار موفق بود و برانکو سال ها آنجا مربیگری می کرد اما دستمزد سرمربی استقلال که باید تقریباً  و حدودا به اندازه مربی پرسپولیس باشد اینگونه نبود. از خودتان سوال کنید آیا مربی می تواند ارزش بازیکنان را بالا ببرد و موفقیت کسب کند؟ آیا او می تواند اعتبار ملی و بین المللی این باشگاه را افزایش دهد؟ من می توانم با جواب بله به تمام سوالات شما پاسخ دهم.

شفر تاکید کرد: ما جام حذفی را کسب کردیم و حتی افرادی که استقلال را دوست نداشتند درباره سبک فوتبال  تیم ما صحبت کرده و از بازیکنان و نوع فوتبال استقلال تعریف می کردند. ما در لیگ قهرمانان آنقدر خوب بودیم که مورد توجه باشگاه های بین المللی قرار گرفتیم. من به نحوه پیشرفت بازیکنانم که در استقلال بازی کردند بسیار افتخار می کنم. این موضوع همیشه یکی از تخصص های من بوده و در استقلال هم همین  اتفاق رخ داد که بازیکنان رشد کردند.

وی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که چند بازیکن استقلال در سالی که هدایت تیم را بر عهده داشتم بین المللی شدند. به یاد داشته باشید که مدیریت  باشگاه در آن زمان چقدر مشتاق فروش استعدادهایی مانند صیادمنش  بود. یا فقط کافی است به آن زمان برگردید و بررسی کنید که بازیکنان استقلال در ترانسفر مارکت چقدر ارزش بیشتری پیدا کردند. ما در مورد افزایش ارزش از بیش از دو میلیون یورو صحبت می کنیم. مسئولان باید این مکانیسم های فوتبال را درک کنند.

سرمربی اسبق استقلال ادامه داد: پندار توفیقی و مدیرعامل آن زمان استقلال زمانی با قرارداد من موافقت کردند که فهمید چه اتفاقاتی رخ داده و چه برنامه هایی را در استقلال اجرا کردم. من و مدیران آن زمان استقلال فهمیدیم که این فرصت را داریم که استقلال را به باشگاهی با درآمد پایدار از نقل و انتقالات  تبدیل کنیم و تیمی بسازیم که بتواند ستاره سوم را بدست آورد اما متأسفانه مدیریتی که  بعدا روی کار آمد فقط به دنبال منابع خودش بود و درست به همین دلایل است که هواداران استقلال اکنون در این وضعیت وحشتناک قرار دارند و دوباره نگران هستند.

دیدگاه تان را بنویسید