غلامحسین فرزامی در گفت وگو با جی پلاس؛

پیشکسوت فوتبال: شان استقلال این وضعیت نیست/ در این تیم چه خبر است؟

پیشکسوت استقلال می‌گوید شرایط کنونی در شان این تیم نیست و احتمال دارد آبی‌پوشان در آسیا در شرایط سختی قرار گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مجید نامجومطلق در نهایت بلاتکلیفی در استقلال، هدایت این تیم را به صورت موقت بر عهده گرفت تا تکلیف مذاکرات آبی‌پوشان و استراماچونی مشخص شود. بعد از شکست در جام حذفی و جدایی مجیدی، مدیران این تیم نتوانستند شرایط لازم برای بازگشت استراماچونی به ایران را فراهم کنند و از طرفی مشخص نیست استقلال برای ثبت قرارداد این مربی ایتالیایی، چطور مقابل ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی قرار خواهد گرفت. تاکنون فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و همینطور وزارت ورزش مقابل اقدام استقلالی ها ایستادگی کردند.

از سوی دیگر تنها دلیل سکوت هواداران در مواجهه با اقدامات مدیریت باشگاه و از دست رفتن فینال جام حذفی در پی اختلاف سعادتمند و مجیدی، وعده بازگرداندن استراماچونی است که در شبکه‌های مجازی هشتگ #استراماچونی_را_برگردانید تبدیل به ترند شده است. با این اوصاف و اظهارات مجیدی مبنی بر اینکه اگر استراماچونی به استقلال نیاید، خیانت بزرگی صورت گرفته، عرصه برای مدیران این تیم تنگ شده است و همه در انتظار اقدام بعدی سعادتمند و معاونانش هستند.

غلامحسین فرزامی، پیشکسوت و عضو سابق هیات مدیره استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره موافقت نامجومطلق برای قبول هدایت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: نخست اینکه کسی حاضر نمی‌شود برای این مدت زمان کوتاه قرارداد ببنند و از طرفی گزینه‌هایی که برای کوتاه مدت مطرح شده‌اند، کارنامه چندان خوبی نداشتند. به اعتقاد من نامجومطلق بهترین گزینه در شرایط کنونی است. نه اینکه با او حتما موفق می‌شویم بلکه او از تیم شناخت دارد و می‌تواند استقلال را در آسیا همراهی کند.

این پیشکسوت استقلال درباره سرنوشت آبی‌پوشان در آسیا با اتفاقات اخیر از جمله رفتن سرمربی تیم، تقویت نشدن استقلال و همینطور جدایی برخی از بازیکنان به علت اتمام قرارداد گفت: اگر بدون تعارف بگویم، امید چندان زیادی به این تیم نیست. استقلال اگر شاهکار کند، بتواند از گروهش به مرحله بعد برود. این تیم باری به هر جهت به آسیا می‌رود. امیدوارم که استقلال نتایجی بگیرد که در شان تیم باشد. اگر صعود هم نکردیم، شکست بدی نخوریم. من از سایر تیم‌ها خبر ندارم اما شان استقلال این نیست.

او با بیان اینکه مدیران استقلال بیشترین نقش را در رقم خوردن این وضعیت دارند، گفت: مدیریتی که باید با تصمیم‌ گیری‌ های درست و منطقی موجب رشد استقلال شود، در حال حاضر این تیم را به حاشیه برده است. الان بازیکنان با برنامه کدام مربی جذب می‌شوند؟ مگر کسی لیست داده است؟ فکر می کنید با این وضعیت در لیگ برتر آینده موفق می شویم؟ موفقیت که اتفاقی نیست. باید یک برنامه و فکری پشت آن وجود داشته باشد.

فرزامی با اشاره به نقل و انتقالات این تیم که مشخص نیست بر اساس برنامه های کدام مربی انجام می شود گفت: سال گذشته هم همین اتفاق تکرار شد. آیا وقت آن نرسیده که از گذشته درس بگیریم. من شاهد این هستم که پرسپولیسی ها به مدیریت این تیم هم ایراد می گیرند اما باز یحیی گل محمدی و افشین پیروانی بالای سر تیم هستند و بازیکنان براساس ذهنیت و برنامه یحیی جذب می شوند. وضعیت استقلال نگران کننده است.

عضو سابق هیات مدیره استقلال درباره مذاکره این تیم با استراماچونی برای بازگشت به ایران با وجود ممنوعیت جذب خارجی ها گفت: اگر بدانم چه در سر مدیران استقلال می‌ گذرد می توانم جواب این سوال را بدهم. از طرفی مشکلات گذشته وجود دارد؛ یعنی گشایش اقتصادی رخ نداده که الان مدیران استقلال می خواهند حقوق این مربی را بدهند. از طرفی هم قوانین سخت گیرانه برای جذب خارجی ها وضع شده و من شاهدم که هر روز یک مدیر از سازمان لیگ و فدراسیون می گوید چنین اتفاقی ممکن نیست. واقعا در استقلال چه خبر است؟ به اعتقاد من اگر استراماچونی بیاید با همین تیم هم موفق می شود اما آمدن او با شرایطی که وضع شده دشوار است و نمی دانم چه کار خواهند کرد.

این پیشکسوت استقلال درباره جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و تصمیمات اخیر او قبل از جام حذفی تصریح کرد: بالاخره به عنوان یک استقلالی انتظار داشتم مجیدی تا فینال جام حذفی صبر می کرد. اگر چه او مقصر این اتفاقات نیست اما باید به خاطر استقلالی بودنش، صبر می کرد ولی به دلایلی مختلفی این کار را نکرد. او این فرصت را برای خود ایجاد کرد که در آینده به استقلال بیاید و روزی این اتفاق می افتد.

دیدگاه تان را بنویسید