گزارش جی پلاس از تغییرات مدیریتی و اعتراض بازیکنان به وزیر؛

خانه تکانی استقلالی ها به زلزله ختم شد/ برهم خوردن معادلات مجیدی-سعادتمند

تغییرات و اتفاقات اخیر در استقلال به دستور مدیرعامل این باشگاه، به زلزله در این تیم تشبیه شده است. با این وجود این تغییرات تبعاتی را برای مدیرعامل استقلال به دنبال داشته و پای وزیر ورزش را هم وسط کشیده و شاید منجر به بحرانی تر شدن وضعیت این باشگاه شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بدون شک استقلال در وضعیت خوبی به سر نمی برد؛ این موضوع نیاز به تحقیقات زیادی ندارد و از زلزله در این تیم و کناررفتن چهره های قدیمی می توان به این موضوع پی برد. در واقع بدهکاری باشگاه به بازیکنان کنونی و ضرب العجل فیفا برای پرداخت مطالبات خارجی های این تیم با اعتراض هماهنگ بازیکنان در فضای مجازی همراه شده که پای وزیر ورزش و جوانان را هم به این مسائل باز کرده است.

در پی این اتفاقات، هیات مدیره استقلال نیز خودش را از همکاری با مدیرعامل باشگاه کنار کشیده و خبری از برگزاری جلسات و تصمیمات گروهی نیست و سعادتمند به تنهایی امور این تیم را پیش می برد و تغییرات را کلید می زند.

*آغاز خانه تکانی با ورود سعادتمند به باشگاه

فصل اخیر برای استقلال بسیار عجیب و بی مانند بوده است. درب ورودی این باشگاه به روی افراد مختلف باز و بسته شده و میانگین ثبات در این تیم بسیار کاهش یافته است. این وضعیت شامل صندلی مدیرعاملی و نیمکت مربیگری در استقلال شده و فعلا قرار نیست این تیم روی آرامش را به خود ببیند و کماکان زلزله در استقلال ادامه دارد.

 آخرین تغییرات مهم در باشگاه استقلال مربوط به ورود احمد سعادتمند به این تیم بود. او بعد از دلخوری از برخی تصمیمات در استقلال در ابتدای فصل جاری، از ریاست هیات مدیره کناره گیری کرد و بعد از حدود شش، هفت ماه به تیم سابقش بازگشت تا این بار مدیرعامل شود.

*کناره گیری هیات مدیره استقلال

تصمیم وزیر ورزش و جوانان برای روی کار آمدن سعادتمند، با کناره گیری اعضای باقی مانده هیات مدیره همراه بود ولی به گفته علی نژاد، معاون قهرمانی وزیر ورزش این موضوع مورد پذیرش قرار نگرفته است. با این وجود چهره هایی مانند منزوی و خلیل زاده از چندین هفته قبل تاکنون از پاسخگویی طفره رفتند و خیال بازگشت به استقلال را ندارند.

در نبود این دو نفر و خودداری عبدالرضا موسوی (عضو سابق و البته متمول هیات مدیره استقلال) از بازگشت به این تیم، سعادتمند بدون اهمیت دادن به این مسائل کارهایش را با دیدار با پیشکسوتان و هنرمندان آغاز کرد که حواشی کمی هم نداشت.

*ارسال اسناد جعلی پرداخت دستمزد به دیاباته و میلیچ

مهم ترین اتفاق در روزهای گذشته مربوط به انتشار اسناد مربوط به پرداخت دستمزد دیاباته و میلیچ، دو بازیکن خارجی استقلال روی کانال رسمی این تیم بود که بعد از گذشت چندین ساعت، این دو بازیکن جعلی بودن این مدارک را تایید کردند تا استقلال وارد یک بحران جدی شود که پیش از این تکرار نشده بود.

اوایل هفته گذشته احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال در کانال رسمی این باشگاه از ایمان ابراهیمی هوادار استقلال که گفته می شود در نروژ زندگی می‌کند، به خاطر پرداخت بخشی از دستمزد شیخ دیاباته و هرویه میلیچ تشکر کرد. مسئله ای که باعث شد هر دو بازیکن خارجی بیشتر عصبی شوند. برای آن ها هم مثل هواداران این سوال مهم از سعادتمند پیش آمد که چرا قبل از استعلام بانکی و اطمینان از صحت مدارک پرداخت دستمزد این دو بازیکن، از هوادار استقلال تشکر کرد؟! سوالی که البته هنوز مدیرعامل استقلال از جواب دادن به آن در می رود.

در ادامه این اتفاقات، مشخص شد ایمان ابراهیمی دو رسید بانکی برای باشگاه استقلال ارسال کرده که حکایت از پرداخت 30 هزار دلار به شیخ دیاباته و 15 هزار دلار به میلیچ دارد که اتفاقا هر دو جعلی است. در رسیدهای بانکی اثری از نام فرد موردنظر نیست بلکه او به ادعای خود، پول را از حساب یک فرد خارجی که نامش در رسیدهها دیده می‌شود، پول را منتقل کرده است. نکته جالب‌تر اینجاست که باشگاه استقلال هنوز اقدام قضایی برای رسیدگی به این موضوع نکرده است. آن ها تازه بعد از گاف بزرگی که دادند استعلام کردند و متوجه شدند این فرد در ترکیه زندگی می کند و یک رستوران دارد!

*اعتراض هافبک استقلال به گاف مدیرعامل و احضار به کمیته انضباطی

این گاف بزرگ حتی تبدیل به سوژه بازیکنان هم شد. فرشید اسماعیلی هافبک معترض این تیم هم در آخرین مصاحبه خود به انتقاد از باشگاه پرداخت و گفت: متاسفانه خبرهای خود باشگاه هم اشتباه است، اولا در گفت و گو با سایت باشگاه از یک نفر تشکر می کنند و بعد کاشف به عمل می آیند که این فرد پولی پرداخت نکرده و میلیچ و دیاباته اصلا پولی نگرفته اند!

در پی این اظهارات اسماعیلی به کمیته انضباطی فراخوانده شد و حتی مورد انتقاد پیشکسوتان هم قرار گرفت.  با این وجود فرهاد مجیدی با انتشار تصاویری از اسماعیلی در صفحه شخصی خود از او تقدیر کرد و بازیکنان هم او را مورد حمایت خود قرار دادند تا زلزله در استقلال وارد فاز جدیدی شود.

دیاباته/ میلیچ/ استقلال

*اعتراض بازیکنان به وزیر ورزش

گاف های مدیریتی و دیدارهای مدیرعامل استقلال با پیشکسوتان باشگاه و هنرمندان در شرایطی که این تیم در گیرودار پرداخت مطالبات بازیکنان کنونی و سابق خود به سر می برد، به یارکشی برای روزهای سخت تعبیر شد و در مواردی هم تحقق یافت چرا که اعتراض بازیکنان به اقدامات باشگاه با انتقاد همین پیشکسوتان همراه بود که نباید آرامش تیم را بهم بریزند.

در واقع اعتراض بازیکنان استقلال به بی توجهی مدیرعامل جدید تیم به اتفاقات مهم و ضروری در این تیم است که اکنون وزیر ورزش را خطاب قرار داده و او را عامل اصلی اتفاقات ناخوشایند در تیمشان دانستند. این اتفاق در شرایطی که سعادتمند به تازگی راهی تیم شده، می تواند زمینه ساز اختلاف عمیق میان بازیکنان و مدیرعامل آبی ها و همینطور یک زلزله دیگر در ادامه فصل شود.

*آغاز تغییرات مدیرعامل آبی و کنار گذاشتن مهره های سابق

از زمان رفتن امیرحسین فتحی در ابتدای فصل جاری، استقلال ها تقریبا با کادرمدیریتی او پیش رفتند و به علت مشکلات متعدد، زمانی برای تغییرات نبود. با آمدن سعادتمند به این تیم، تاکنون معاون ورزشی، مدیر روابط عمومی و مدیررسانه این تیم تغییر کرده است که بخشی از این تغییرات می تواند موجبات اعتراض فرهاد مجیدی، مربی محبوب تیم را فراهم کند.

*بهم ریختن معادلات مجیدی

به طور مشخص، فرهاد مجیدی تاکنون در برابر کنار گذاشتن مدیر رسانه ای تیمش مخالفت کرده بود و اجازه نداد در ماه های اخیر فرد دیگری را جایگزین او کنند اما در آخرین اطلاعیه استقلال، نوری فر با دستور مدیرعامل باشگاه برکنار شده است که هشداری برای بروز اختافات میان مجیدی و سعادتمند خواهد بود.

ولی نکته مثبت این تغییرات، انتصاب سعید رمضانی، دوست صمیمی مجیدی و سرپرست کنونی تیم به عنوان معاون ورزشی باشگاه است. رمضانی ارتباط نزدیکی با مجیدی دارد و به همین دلایل او که سابقه بازی در این تیم را هم ندارد، سرپرست تیم شد اما در مقطعی از فصل به علت برخی اختلافات، کناره گیری کرد اما با اصرار مجیدی سمت خود را پس گرفت.

اکنون که نوری فر، یکی دیگر از نزدیکان سرمربی این تیم در باشگاه کنار رفته، ارتقا رمضانی در سیستم مدیریتی استقلال معادله را بهم ریخته است.

*مجیدی مخالف سعادتمند است؟

مساله‌ای که هواداران آبی را هم‌چنان نگران می‌کند، انتشار اخبار مختلفی مبنی بر اختلاف فرهاد مجیدی با کادر مدیریتی جدید استقلال است. سعادتمند در این رابطه در ابتدای حضور خود به عنوان مدیرعامل استقلال گفت:  فرهاد دغدغه های مربوط به امور پشتیبانی تیمش را دارد. این دغدغه ها قابل حل است. شاید از این به بعد بازیکنان و کادرفنی با فراغ بال و آرامش بیشتری کار کنند و به موفقیت و کسب قهرمانی برسند.

باوجود گذشت چندین هفته از حضور سعادتمند در استقلال هنوز ارتباط رسمی میان مدیرعامل جدید استقلال و سرمربی آبی پوشان پایتخت برقرار نشده و این مساله به شایعات و اختلاف‌ها بیشتر دامن می‌زند که البته سعادتمند درباره این هم گفته بود که در آینده جلسه ای میان او و مجیدی برگزار خواهد شد.

با این وجود باید دید چه اتفاقی میان سرمربی استقلال و مدیرعامل آبی پوشان پایتخت می‌افتد. درباره این اختلافات برخی از پیشکسوتان و کارشناسان صحبت‌هایی را به میان آورده‌اند و حدس می‌زنند که این مسائل گذرا و قابل حل است اما اگر این سکوت میان مجیدی و سعادتمند ادامه دار باشد، ممکن است دردسرهایی را به وجود بیاورد که استقلال را دوباره در شرایط نامساعدی قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید