اُفت ۵۰۰ هزار واحدی شاخص بورس طی یکماه

شاخص کل بورس طی یک ماه گذشته شاهد اُفت بیش از ۵۰۰ هزار واحدی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عملکرد بازار سهام در یک ماه اخیر، اُفت بیش از ۵۰۰ هزار واحدی شاخص‌کل بورس را نشان می‌دهد؛ تا جایی که شاخص‌کل بورس در نیمه دوم مرداد در کانال دو میلیون واحد قرار داشت و امروز به کانال یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد سقوط کرده است. آخرین بار بورس در تاریخ ۱۶ فرودین امسال بود که روی شاخص یک و نیم میلیون واحدی ایستاده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ روز ۱۶ فرودین ماه امسال شاخص کل بورس رقم یک میلیون و ۷۶۵ هزار واحد را تجربه کرد و تا دو میلیون و ۸۰ هزار واحد در روز ۲۰ مرداد ماه پیش رفت.

 علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود یازده میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی در بازار سرمایه صادر شده بود در صورتی که از ابتدای سال ۹۹ تا امروز که حدود شش ماه از سال می‌گذرد افزایش سه برابری را در میزان کد‌های صادر شده شاهد هستیم.

او افزود: تعداد افرادی که در سال ۹۸ فقط یک معامله داشتند دومیلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده، اما این رقم در سال ۹۹ به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

از ۲۰ مرداد ماه با انتشار خبر‌های ضد و نقض درباره عرضه نشده صندوق پالایش یکم و تایید و تکذیب‌های مسئولان، اُفت شاخص کل بورس شروع شد. با وجود اینکه طی روز‌های گذشته مسئولان اقتصادی کشور با انتشار اخبار مثبت در خصوص حمایت از بازار سرمایه سعی داشتند جلوی اُفت بیشتر بازار سرمایه را بگیرند، اما به نظر می‌رسد انتشار این اخبار هم موثر نبوده و طی یک ماه گذشته شاخص کل بورس اُفت بیش از ۵۰۰ هزار واحدی را نشان می‌دهد.

تلاش برای انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بورس

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حمایت از بازار از طریق صندوق توسعه ملی بیان کرد: سازمان بورس و همچنین شخص وزیر اقتصاد به طور جد پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هستیم.

وی در این خصوص متذکر شد: مسئولان به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستند ، فقط هنوز ابلاغیه ای در این خصوص به سازمان بورس ارسال نشده است. در روزهای آتی در انتظار ابلاغیه هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید