وضعیت بازار بورس و فرابورس امروز/ 18 شهریور 99

امروز دوشنبه بازار بورس با افت شاخص کل بورس در شروع معاملات روبه رو بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز سه شنبه ۱۸ شهریور شاخص کل بورس در شروع معاملات با اُفت ۲۱ هزار واحدی رو به رو بود.

بازار امروز نیز سرتاسر منفی آغاز به کار کرده است.

 

پیش گشاش

صفوف خرید و فروش بورس

صف خرید و فروش

صفوف خرید و فروش فرابورس

شستا متوقف می ماند

سازمان بورس طی اطلاعیه ای اعلام کرد:به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت ۲ روز کاری متوقف می‌شود.

شاخص کل بورس با اُفت ۲۴ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحدی شد.

فارس، فولاد، فملی، وغدیر، کگل، کچاد و وبصادر تاثیرگذارترین نماد‌ها در شاخص کل هستند.

شاخص هم وزن نیز با افت نزدیک به ۲ هزار واحد در محدوده ۴۳۴ هزار واحد قرار گرفته است.

در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۴ هزار و ۵۸۵ واحدی (۱.۵ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شد.

 آخرین قیمت ۱۸ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های فملی، فولاد و خساپا در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

 ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

گروه هتل داری معاملاتی نوسانی را تجربه میکنند نماد‌های گدنا و گپارس با افزایش قیمت داد و ستد می‌شوند. گکوثر و سمگا پر عرضه‌های گروه اند.

در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید حدود ۵۸۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۱۴ هزار و ۹۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش آریان، وملی و ثشاهد به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان ۵۳۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید بپیوند و ثبهساز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۲۰ میلیارد تومان (۹۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر سه هزار میلیارد تومان (۲۱ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۵۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) به ۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۸۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "بانک‌ها و موسسات اعتباری" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "فلزات اساسی" با تقاضای خرید ۳۳۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۱۸ درصد از ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۲۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن هزار و ۱۶۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

در بازار امروز شاخص کل متاثر از افت نماد‌های فارس٬ فولاد٬ فملی٬کگل٬ وغدیر٬ پارسان و کچاد با افت ۳۵۷۴۲ واحدی همراه شد. بازار همچنان با فشار عرضه بدون تقاضا همراه است و رمزگشایی از تصمیمات اخیر در رابطه توقف برخی از نماد‌های پرعرضه، بازار را بیش از پیش در ابهام فرو برده است.

دیدگاه تان را بنویسید