آیا خبرهای خوش برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور در راه است؟/ احتمال تجدیدنظر در محاسباتِ همسان‌سازی/ خواسته‌های بازنشستگان و مستمری بگیران چیست؟

انتظار بازنشستگانِ سخت و زیان‌آور این است که تا پایان شهریور یعنی در این پانزده روز باقیمانده از شهریور، جلسات بازنگری به صورت فشرده برگزار شود و لااقل در مهرماه، این اصلاحیه‌ها اعمال و اجرایی شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نظر می‌رسد بعد از اعتراضات گسترده بازنشستگان و انتقادات بسیار به نحوه محاسبات همسان‌سازی، بالاخره مقامات و مسئولان سازمان تامین اجتماعی به این نتیجه رسیده‌اند که بایستی در فرمول‌های همسان‌سازی تجدیدنظر شود چراکه در حق برخی گروه‌های بازنشستگان ازجمله بازنشستگان سخت و زیان‌آور، «اجحاف» شده است.

ایلنا نوشت:‌ همه نشانه‌ها مبنی بر این است که مقامات سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار بعد از مدت‌ها پافشاری بر اینکه در جریان محاسبات همسان‌سازی، «عدالت بیمه‌ای» به صورت تام و کمال رعایت شده، حالا به این نتیجه رسیده‌اند که «بازنگری در محاسبات و فرمول‌ها» یک ضرورت است و به راستی باید اجرایی شود.

احتمال تجدیدنظر در فرمول‌های همسان‌سازی

 در روزهای اخیر، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اعتراض بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور گفت: فرمول افزایش با بازنشستگان محاسبه شد و بخش عمده کاری که امروز انجام دادیم بر مبنای نظرات بازنشستگان بوده است.

سالاری ادامه داد: برای نحوه محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور نظرات کارشناسی متفاوتی وجود داشت که چه‌طور میزان حق بیمه‌ای که آنها دادند را تبدیل به سابقه کنیم، بنابراین با توجه به نظرات مختلف برای حقوق این دسته از بازنشستگان تصمیم‌گیری شده است. این گروه از بازنشستگان می‌توانند فرمول جدید را به ما دهند و نظرات اصلاحی را مستقیما اعلام کنند تا تصمیم‌گیری شود.

به دنبال آن محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به طور طبیعی در صدور احکام برخی از افراد نقص‌هایی وجود دارد که در طول زمان مرتفع می‌شوند و هیچکس نگران اجرای آنچه که در مصوبات هیأت امنای تأمین اجتماعی و هیأت وزیران برای اجرای همسان‌سازی آمده، نباشد.

بعد از آن، در حاشیه جلسه هیات وزیران، شریعتمداری خبر از بازنگری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد.

وزیر کار بیان کرد: بعضی از احکام صادر شده با خواسته‌ها و شرایط برخی از بازنشستگان تطبیق نداشته باشد به همین منظور صدور احکام اصلاحی در دستور کار قرار دارد. موضوع ویژه‌ای کانون عالی بازنشستگان کشور در دست دارد، آن هم موضوع مشاغل سخت و زیان آور است که آمار این بازنشستگان نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: قرار است با همفکری کانون عالی بازنشستگان طرح جدیدی جهت بازنگری در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور ارائه شود که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

خواسته‌های بازنشستگان و چالش‌ها

اما در اینجا چند مساله وجود دارد؛ اول اینکه زمان این تجدیدنظرِ وعده داده شده، چه زمانی خواهد بود و دوم اینکه آیا در این تجدیدنظر و بازنگری، مطالبات برحق بازنشستگان در نظر گرفته خواهد شد یا باز هم گروه‌هایی از نتیجه کار ناراضی خواهند بود.

بازنشستگان برای تجدیدنظر در محاسبات همسان‌سازی به چند ضرروت اصلی اشاره می‌کنند: اول- در نظر گرفته شدن ده سال سابقه استحقاقی بازنشستگان سخت و زیان‌آور که سالها در کارهای سخت از جمله معادن پر از گرد و غبار ذغال سنگ کار کرده‌اند و امروز ریه‌هایشان از دوده سیاه ذغال سنگ، بسیار رنجور است و دوم- محاسبه دقیق آورده سایر سطوح مستمری‌بگیران که در سالهای بسیار دور بازنشست شده‌اند و به گفته مهدی ترکان (رئیس کانون کارگران بازنشسته استان اصفهان) «آورده واقعی آنها» براساس قدرت خرید حق بیمه پرداختی آنها در همان زمان در نظر گرفته نشده است.

اما زمانبندی این تجدیدنظر هم بسیار اهمیت دارد؛ آیا تا پایان شهریور ماه، جلسات وعده داده شده با حضور کانون عالی بازنشستگان برگزار خواهد شد؛ آیا بازنشستگان اصلاحیه‌های احتمالی را در مهرماه در فیش‌های حقوقی خود خواهند دید؟ آیا مابه التفاوتِ اصلاحیه‌های احتمالی را برای مرداد و شهریور دریافت خواهند کرد؟

نباید از نظر دور داشت که کارگران بازنشسته پنج ماه تمام در انتظار اجرای متناسب‌سازی ماندند و تازه در مردادماه، اضافات همسان‌سازی به دریافتی آنها افزوده شد البته بدون عطف به ماسبق شدن و پرداخت مابه‌التفاوت برای چهار ماه ابتدای سال. حالا انتظار دارند این تجدیدنظر در کمترین زمان ممکن به وقوع بپیوندد؛ چراکه کم کم وارد نیمه دوم سال می‌شویم و اگر قرار باشد کار تجدیدنظر به تاخیر بکشد، دیگر برای بازنشستگان آورده چندانی نخواهد داشت.

یک بازنشسته سخت و زیان‌آور: تا مهرماه تجدیدنظر به سرانجام برسد

انتظار ما این است که تا پایان شهریور یعنی در این پانزده روز باقیمانده از شهریور، جلسات بازنگری به صورت فشرده برگزار شود و لااقل در مهرماه، این اصلاحیه‌ها اعمال و اجرایی شود.

«محمدی» بازنشسته سخت و زیان‌آور که سالها در یک معدن شمال کشور کار کرده و امروز با بیماری آسم و تنگی نفس دست و پنجه نرم می‌کند؛ در این رابطه با مطالبه‌گری از کانون‌های بازنشستگان و به خصوص کانون عالی می‌گوید: باید کانون‌ها و اعضای ارشد آنها در این جلساتی که وزیر کار و مدیرعامل سازمان وعده برگزاری آنها را داده‌اند، کاملاً از مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان حمایت کنند؛ ما بازنشستگان سخت و زیان‌آور از کانون‌ها درخواست داریم حق و حقوق ما را به خوبی در نظر داشته باشند و نگذارند که دوباره حق بازنشستگان ضایع شود.

این بازنشسته معدن با تاکید بر اینکه باید کار تجدیدنظر در اولین فرصت و بسیار زود به سرانجام برسد؛ می‌گوید: انتظار ما این است که تا پایان شهریور یعنی در این پانزده روز باقیمانده از شهریور، جلسات بازنگری به صورت فشرده برگزار شود و لااقل در مهرماه، این اصلاحیه‌ها اعمال و اجرایی شود.

به گفته وی، اصلاحیه‌های ناشی از تجدیدنظر برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور باید لااقل از مردادماه عطف به ماسبق شود و اگر قرار است در مهرماه اجرایی شود، بازنشستگان سخت و زیان‌آور بتوانند مابه التفاوت مرداد و شهریورماه را در همان مهر دریافت کنند چراکه شروع اجرای همسان‌سازی همان مردادماه است.

یک فعال صنفی مستقل: خواسته اصلی ما رعایت قوانین بالادستی دستمزد است

یادمان نرفته که علیرغم تورم ۴۲ درصدی و سبد معاش حداقلی ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی، مزد و مستمری تنها ۲۶ درصد افزایش یافت؛ این افزایش ناچیز، تخلف آشکار از قانون بود.

در این میان، بازنشستگان که این روزها دغدغه‌ی چندوچون و نحوه‌ی اجرای همسان‌سازی یا همان متناسب‌سازی را دارند و هنوز انتظار و دلنگرانی چندماهه آنها به انتها نرسیده، به هیچ وجه از مطالبات سطح بالاتر و کلیدی‌تر غافل نیستند؛ به گفته کاظم فرج اللهی (فعال صنفی کارگران و بازنشستگان) همسان‌سازی، فرع موضوع است و اصل کار رعایت قوانین بالادستی دستمزد یعنی ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است که هرگز رعایت نشده است.

او تاکید می‌کند: یادمان نرفته که علیرغم تورم ۴۲ درصدی و سبد معاش حداقلی ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی، مزد و مستمری تنها ۲۶ درصد افزایش یافت؛ این افزایش ناچیز، تخلف آشکار از قانون بود؛ خواسته اصلی ما لغو افزایش ۲۶ درصدی مزد و مستمری است؛ بازنشسته باید بتواند با دریافتی پایه خود یک زندگی بسیار حداقلی را تامین کند؛ همان سبد ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی الان حداقل ۷ میلیون تومان است. اما در این شرایط، با اجرای همسان‌سازی، حتی مستمری به همان ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان نزدیک نشده؛ با این حال، مسئولان خوشحالند و با افتخار می‌گویند توانسته‌ایم کف مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر با ۳۰ سال سابقه را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانیم؛ تخلف از این آشکارتر؟!

انتظار بازنشستگان همچنان ادامه دارد؛ این در حالیست که در اظهارات مدیرعامل سازمان و وزیر کار، زمان مشخصی برای تجدیدنظر در فرمول‌های متناسب‌سازی اعلام نشده است؛ بازنشستگانی که بسیاری از آنها در روزهای انتهای فروردین ماه امسال به کمپین لغو مزد ۹۹ پیوسته بودند، الان منتظرند که دوباره کانونها به نمایندگی از جانب آنها با مقامات و مدیران سازمان وازد چانه‌زنی شوند تا شاید چند صد هزار تومان به دریافتی ماهانه آنها افزوده شود؛ بازنشستگان می‌گویند امسال «عدالت مزدی» به هیچ وجه رعایت نشد اما آیا این بار در این تجدیدنظرِ وعده داده شده، بالاخره «عدالت بیمه‌ای» واقعاً محقق خواهد شد؟!

 

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام بنده ۲۳و۹ ماهدرامرسمپاشی درکشتوصنعت مغان راننده تراکتور سمپاشی بودم انهای که ازمن کار کمیدارند افزایش انان ۹۰۰تومان وافزایشبنده ۴۹۰ تومان چرا اینطوری شده لطفا جواب دهید

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام متناسب سازی شده نه همسان سازی این همه دروغ نیرنگ بازی  بس دیگه اگر همسان سازی شده بود اونی که با۳۳سال سابقه کار ۳میلیون میگیره همسان سازی برای حقوق های بالاشده نه من که ۲۱۰۰میلیون میگرفتم الان شده ۳میلیون با۲۶درصد و متناسب سازی پس خواهشن اینقدر دروغ میگید کو۹۰درصد اضافه حقوق 

  • ناشناس ارسالی در

    دولت یه فکر به حال از کارافتاده ها هم بکن اونا که دست خودشون نبود از کارافتاده شدن

  • ناشناس ارسالی در

    مستمری بگیر با این حقوق ۱۶۰۰ هستم و گذران زندگی با این اندک پول واقعا کمر شکن و زیر خط فقر هست لطفا اوضاع حد اقل بگیران را در نظر بگیرید کسانی که واقعا هیچ کس ندارن به دادشون برسه

  • رضا ارسالی در

    ازکارافتاده‌های‌کلی چه‌کسی میتوانددرک‌شان بکند هزینه‌زندگی این آمارشماها که اراعه‌داده‌اینددرحقیقت یک لطیفه غم‌انگیزه‌تاواقعیت‌واقعیت ۱۰برابر‌هزینه زندگی گران‌ترشده حقوق باید ۱۰برابربشه

  • بازنشسته بدبخت ارسالی در

    اقای سالاری شما که حقوقهای نجومی دریافت میکنید چطور نمی تونید فرمول سخت وزیان اور بدست بیارید بعد از ما میخواهید که فرول اینکار به شما بدیم خوب همان جوری که حقوق خودتون رو افزایش میدید مال ما بدبختهارو زیاد کنید 6ماه از سال میگذره هنوز ما اندر خم یگ کوچه ایم واقعا که خجالت اوره که مدیر های ما توان این کارو ندارن و شاید از اصلش نمیخوان انجامش بدن و ما رو سرکار گذاشتن

  • ناشناس ارسالی در

    س لطفا ن به فکر همه ی بازنشسته ها باشین ممکن یه بازنشسته کار سخت وزیران اور داشته ولی با ۱۰ الی ۲۵ بخوان اضافه کنین بازنشسته ای که ۳۰ سال بیمه ریخته و هزار و یک سختی کشیده چرا باید بگیره دومیلیون هشتصد الی ۳ میلیون اگه قراره به مشاغل سخت نگاه کن بین باید به اون کار گر بازنشسته مستمر بگیرم نگاه کن بین این چه بی عدالتیه به خدا چه مملکتی داریم ما

  • ُسیدعلیرضاسجادی سجادی ارسالی در

    سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده است باسختی زندگی می کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    فقط کافیه مثل لشگری وکشوری همسان سازی وعمل کنند

  • شهرام مرادی ارسالی در

    باسلام...داداش من یک سوال کردم ولی متاسفانه پیگیر نبودید!من سال۱۳۸۲با۳سال ونیم ازکارافتاده شدم.نقص عضو..سازمان کارفرما را به کمک من ۴۰میلیون جریمه کرد و گرفت،..اگرآن پول بابت حق بیمه ورفاه الان من نبود و نباشه!دلیل گرفتن آن پول چه بود؟که بعدار۱۷سال از آن تاریخ مبنای همسانسازی من آن ۳سال و نیم است...؟؟؟براساس حق بیمه سال۸۲ آن جریمه خیلی بیشترازحق بیمه ۳۰سال کار من هم بود!درسته....آن جریمه وپول برای چی ازکارفرما بنفع من گرفته شد؟؟؟؟؟همین

  • رضا ارسالی در

    من یک بازنشسته سخت وزیان آورم با سابقه ۲۳ سال و ۵ ماه یک جا و۲سال سربازی و۲سال هم با مشاغل ازاد و۱۰سال هم سخت وزیان آور و چرا با این سابقه ای که دارم ۲۵ سال برای من محاسبه شده جرا عدالت بر قرار نمی شود

  • مختار ارسالی در

    همه صداشون به جایی رسید به غیر از ازکارافتادگان کلی که با هزاران خرج درمان گوشته اتاق روی تخت افتادند
    چرا من ازکار افتاده که بعد از دو سال کار حین ماموریت تصادف کردم و قطع نخاع شدم باید بر اساس سابقه بیمه همسان سازی بشم

  • ناشناس ارسالی در

    ۷ سال سابقه ارتش دارم در زمان طاغوت چطور جزو سابقه قرار بدم مستمری بگیرم با حقوق یک ملیون وصدوپنجاه

  • مریم تحویلی کوکنه ارسالی در

    باسلام .درخواست ما بازنشستگان سخت و زیان آور تامین اجتماعی این است که هر چه زودتر ،تجدید نظر در افزایش حقوق ما ،اجرایی گردد .چون واقعا دیگر توان تحمل این حجم از محرومیت را نداریم .

  • بی نام ارسالی در

    بنده بعدازسی سال پرداختی حق بیمه الان بعداز متناسب سازی شده دومیلیون وپونصد ولی اینا میگن دومیلیونو هشتصد پس اینجوری که اینا میگن نیست واقعا فقط خواستن صداهارو ساکت کنن بعدشم وقتی بحقوقمون اضافه شده ولی اینا ایتمش رو جدا زدن که هرساله جزو افزایش حقوق نشه.....این مسئولین تامین اجتماعی با سرمایه های ما چقدر خوب بازی میکنن.....اقا حق خود مارو از پول خودمون میخوان بدن انگارصدقه میدن ولی فراموش نکنید که ما کارگرها نبودیم شما مسئولین هم نبودید وباید میرفتید جای دیگه وهمینطور کارکنانش که حتما حتما نوکرای ما هستن چون حقوقشون رو ما میدیم ولی برای ما قیافه میگیرن.....بابا حضرت امام هم گفت همه خدمتگزار این ملت هستن یادتون نره شما خادمین ونکرای ما کارگرا هستیدپس با پولای ما بازی نکنید وحق ماهارو بدرستی بدید...والسلام

  • سعید ارسالی در

    سلام بنده برج ۵امسال بازنشسته شدم چرابه بنده بعداز ۳۵ سال حق بیمه برای من ۲۱۰۰حقوق بردین این چه عدالتی هست آخر بنده هم جز مشاغل سخت بودم واقعا حق ماکارگران رودارن پامال میکنند بعد به بنده میگویند به شما همسان سازی تعلق نمگیره آخه چرا مگر من کارگر نیستم

  • محمد قزوین ارسالی در

    اگر سالاری شهریور انجام ندهد ما از وعده ای اورا قبول نداریم چند هزار نفر از اول مهر از قزوین در تامین اجتماعی مهمان سالاری هستیم

  • هوشیار ارسالی در

    همیشه دروغ میگویندفقط میخواهنددرمصاحبهای خودحرفهای قشنگ قشنگ بزنن چون نمیتونن حقیقت وبگن چون اون موقع تمام مردم متوجه دروغ گفتن وزیرکاروهیت مدیره ازسالاری گرفته تاخانم حیدری دورغشوفاش میشه ولی الان تعدادی بازنشسته میدونن که اینهادورغ میگویند

  • حسن حقی ارسالی در

    من تکنسین رادیولوژی بودم با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شدم کارکردن با اشعه ایکس جزء مشاغل کار سخت وزیان اوره بنده بعداز سی کار سرطان خون گرفتم هرجا مراجعه کردم که منو باید با سی وپنج سال باید باز نشسته کنید وبه عنوان کار سخت وزیان اور سالی ۱/۵حساب کنید ولی نتیجه نگرفتم حالا بعداز چندسال که گذشته هنوز دارو مصرف میکنم وبرای اثبات گفته هایم مدرک پزشکی دارم .ایا کسی به داد من میرسد

  • حجت اله غفاری صادق ارسالی در

    سلام.من بازنشسته هستم به خدا حقوقی که میگیرم به دهم ماه نمیرس خدا گواه است که چقدر داریم سختی میکشیم .من نتوانسته ام میوه فصل را برای خانه ام بخرم.اقای شریعنمداری خدارا درنظر بگیر که با بدیختی روزگار میگذارانیم باور میکنید دراین سه ماه تابستان من یک کیلو گوشت نتونستم بخرم .به خدا کفشم ازبغل در رفته نمیتوانم کفش بخرم کفش پسر 14 ساله ام از شصت انگشت سوراخ شده نمیتوانم بخرم این شرمساری ما به خدا به عهده شما میباشد شما که وزیر زاده شده اید وبه ریش ماها میخندی بترس از خدا که اه مظلوم چوسوهان ماند گرخودنبرد برنده راه تیز کند

  • ناشناس ارسالی در

    ما این کمک به کارگاههای صنوف کفاشی ونانوایی و آلمینیوم کار وامثال اینها را نمیخواهیم که سقف حقوق دارد که در زمان بازنشستگی باید کاسه گدایی دست بگیریم با 28.5 سال پرداخت حق بیمه وسختی کار که با تمام مواد شیمیایی سروکار داشتیم باسختی کار42.5 سال سابق میشود و باداشتن یک فرزند معلول ذهنی 27 ساله آیا میشود باین حد حقوق فقط این معلول را حمایت کرد سازمان بهزیستی هم فقط ماهی 100 تومان به اینها کمک میکند ومن هم با داشتن مهارت کاری ومدرک تحصیلی طبق دفترچه وزارت کار استاد کار ماهر شناخته شدم آیا این حقوق 2800 کفاف میدهد کمی تفکر

  • محمد ارسالی در

    با سلام وعرض ادب این میان مگر نباید طبق قانون افرادی که حدود ۱۱سال پیش از کارافتاده کلی شده اند سابفه ۳۰ سال کاری برایشان محاسبه بشود این افراد موفع از کارافتاده گی کلی شدند که حداقل بگیر بودند ودرسال ۹۹ حدود ۲ملیون ۷۵ تومن میگرفتن وانتظاری جز اینکه حداقل حقوقشان طبق قانون وجدول تیرماه خودشان به ۲۸۰۰ برسد چیزی دیگر نمیخواهند که بصورت واضح اقای رییس جمهور دکتر روحانی این دستور را در رسانه ملی داد وبه عرض رهبر کبیر انقلاب حضرت ایت الله علی خامنه رساندند وما قشری بوده ایم که همیشه در خط انقلاب ورهبر انقلاب بوده وخواهیم بود خواهش میکنم فکری برای این قشر بیمار جسمی وروحی روانی بکنید ارج شما به اقا امام حسین (ع)

  • نا شناس ارسالی در

    من بازمانده هستم وهمسرم راننده پایه یک بود وسالها دور از خانه وزندگی
    موقع پرداخت حق بیمه تمام وکمال باید پرداخت می کردیم
    که اجازه تردد داده بشه ولی الان متاسفانه حقوقی کم دریافت می کنم با کرایه خونه وقسط چیزیی برامون نمی مونه
    لطفا درست رسیدگی کنید

  • ناصربهادری ارسالی در

    تخلف؟ 😅😅😁😁😃😃من با۱۷سال پرداخت بیمه تامین اجتماعی و۶۰سال سن بازنشسته شدم ۱میلیون وصدهزارحقوقمه پس این چیه؟ این پدرجد ابر اجهاف وتخلفه میدونیدبرای چی؟چون بازنشستگانی با۱۵سال پرداخت بیمه ۲میلیونو۴۱۶هزارتومن حقوقشونه اشتپ نکنیدنوشجانشون تازه کم هم هست امامن که ۱۷سال سابقه پرداخت بیمه دارم چرا ۱میلیون وصدهزار؟ خدایش کجاست عدالت تا بهش ادای احترام کنم وتعظیم درمقابلش بنمایم؟هان؟همینطورانصاف ومتناسب سازو غیره وفلان هان؟شرافتا خودتون باین پولا چندروز دوام میارین؟بعدش بایست بروین قرض کنید عصبی وخشمگین بشین چونکه گرانیهای کمرمون شکن وسرسام آورپدرمونو درآورده وبخدا مث فلان ها مثل غیرآنسانها داریم زیست میکنیم شرافتا توی‌شهریور درستش کنید حقوقهامونو خصوصا مابدبخت بیچارهای مستمری بگیران تامین اجتماعی

  • بازنشسته بیچاره تامین اجتماعی ارسالی در

    خجالت بکشید با این همه دروغ همسان سازی بدرد خودتون میخوره با او شکمهای پر از حرام .شما زره ای انسانیت ندارید فقط با دروغ وقت میکشید حقوق های نجومی میگیرید که سر مارو کلاه بزارید ۳۲هزار ملیاردو بالا کشیدید حالا با این حرفها میخواید سر مارو کلاه بزاری خدا ازتون نگذره

  • سید حسین امامی ارسالی در

    با عرض سلام در زمان جنگ نظامی با داشتن فرماندهان ذخیره و نابغه مثل سردار سلیمانی حاج احمد کاظمی شهید خرازی و بسیار فرماندهان لایق کشور ایا در جنگ اقتصادی هم فرماندهان اقتصادی لایق و ذخیره داریم ؟

  • رویا محمدی ارسالی در

    سلام همسر من از کار افتاده صددرصد هستش
    دو میلیون و دویست بعد از همسان سازی شده هستش
    خودمم سرطان دارم
    همسرم از کمر و پا مشکل شدید داره
    حتی پشت ماشین نمیتونه بشینه که حداقل اسنپ کار کنه
    ما چطوری باید گذران زندگی کنیم
    به داد ماها که اینقدر زیر فشار زندگی هستیم برسید

  • ولی زاده ارسالی در

    آیا واقعا حق مستمری بگیران مشاغل سخت و زیان آور از همسان سازی ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان بود شما مسئولین امر عملا بالای ۲۰۰ هزار نفر برای خودتون و نظام دشمن درست کردین با داشتن مسئولین مثل شما دیگه نیازی به دشمن نداریم.

  • رحم خدا کریمی نژاد ارسالی در

    ۱۶.


    ۱۶.۶.۱۳۹۹سی و هفت سال پرداخت بیمه درحراست سد و نیروگاه مسجدسلیمان گدارلندر ۳۷سال یعنی ۲۷سال دراین شغل مشغول به کار با ۱۰ده سال سختی کار و زیان آور بود م مجموعاً شده ۳۷سال سی و هفت سال عاجزانه درخواست میدارم از مسئولین محترم مربوطه هم دولت محترم و و زیر محترم کار ومسئولین محترم تاُمین اجتماعی که در بارهُ سختی وزیان آور کار این ده۱۰سال تجدید نظر بفرمایید. ممنونم متشکرم. بانهایت احترام ورعایت ادب حقیر رحم خدا کریمی نژاد خدایارونگهدارتان باشد ان شاءالله تعالی فرجه الشریف.

  • ناشناس ارسالی در

    آقای وزیر رفاه و آقای مدیر عامل تامین اجتماعی واقعا شرم نکردید با این همسان سازی دروغین تون؟پس اون همه جدول و آمار و ارقام همه کشک بود؟یه خورده از دولتیا یاد بگیرین که امسال دو بار حقوقشون همسان سازی شد ننگ بر شما

  • خوزس ارسالی در

    همش احتمال..احتمال دارد.پس چرا نمیگویید قطعا میشود.مگر ما کارگران مشاغل سخت و زیان آور برده بوریم

  • اسماعیل ارسالی در

    با سلام. به. دولت مردان نظام جمهوری اسلامی و با سلام. خسته. نباشید. به روسا و دست اندارکارکاران در بیمه تامین اجتماعی
    خواستم. بگم. خیلی خیلی در حق ما.بازنشیتگان سختی زیان. آور اجحاف و ظلم. شده. من بعد 37.سال پرداخت. بیمه. انصاف. نیست. فقط. 20.در صد. به. حقوق. اضافه. شود. امیدوارم. اینبار. عدالت. واقعی. واقعا. انجام. بشه
    خدا قوت. عادلان دولت. اسلامی. خداوند ب شما آجر خیر بدهد ومن الله. توفیق
    یاحق

  • مهرداد مقامی فر ارسالی در

    سلام.بازنشستگان محترم ۲۶ درصد مستمری پارسال رو محاسبه کنید ببینید آیا مبلغ متناسب سازی بعلاوه اضافه سالیانه همان ۲۶ درصد اضافه سالیانه نیست که در غالب متناسب سازی به ما دادن.متناسب سازی رو در بند ۳ بخشنامه یعنی تفاوت تطبیق گنجانده اند که فقط به کارمندان با شرایط بازنشستگی عادی با ۳۰ و ۳۵ سال سابقه تعلق گرفته یعنی همکاران خودشان. خودتان قضاوت کنید

  • مستمری بگیر ارسالی در

    بازنشسته ای هستم با ۳۰ سال خدمت . تعداد غائله ۵ نفر ۲/۹۰۰ حقوق میگیرم که اصلا جوابگوی زندگیم نیست . مسئولین محترم چاره ای جهت افزایش مجدد حقوق بیندیشند.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اگر سالاری وشریعت بخواهند ظرف 48 ساعت مشاغل سخت ردیف می‌کنند از ستون بخدا شکایت میکنیم چون این حقوق حق ماست سالیان زیاد درشغل سخت دربدترین شرایط جون کندیم حالا سالاری میاد برای ما قانون وسف میکنه آخه وجدانت کجاست چرا از من 4%پول بیشتر گرفتی چرا 27سال و4ماه منو 20سال حساب کردی ؟؟؟ خودتون برای داوطلبین جبهه بخشنامه کردید که اون مدتیکه در جنگ بودید جزء شغل سخت هست ومن معرفی اوردم ازسپاه دقیقا مکان‌های حضورم نوشته بودند وموقع بازنشستگی نامه را ازگرفتند پس چرا زیر بخشنامتون زدید وحقم واریز نکردید آیا این کجاش عدالت هست،،، تشکر منوچهرسمیعی از گلستان واینم شمارم 09113749383

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بااین تورم ومخارج سنگین تورا به خدا سختی کار وزیان اورما را هرچه زودتر حساب کنید ودر فیش مستمری ماه اینده پرداخت کنید دیگرمارا بیشتر ازاین شرمنده زن وبچه نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    باید فکری اساسی برای سخت زیان اورکرد من خودم با این کارازکارافتاده شدم هیچ کاری دیگه نمیتونم انجام بدم

  • عباس ارسالی در

    امروز متاسفانه تامین اجتماعی همه بازنشستگان مشاغل سخت وزیان اور سرکارگذاشته وخوب هم میدونیم اقای سالاری اگر بخواهد اقدام کنه وعدالت اجرا کنه 48ساعت اشکال پیش امده را برطرف میکنه ولی عملی درکارنیست .بنده جانباز جنگ تحمیلی بازنشسته مشاغل سخت وزیان اورهستم با توجه به اینکه دولت حق سهم بیمه ما راطبق قانون پرداخت میکرده وتامین اجتماعی حتی 4درصد ما محاسبه کرده وپرداختش صورت گرفته که نمی بایست از سوابق کم کنه متاسفانه کم کرده و10سال ما رامحاسبه ننموده پس عدالت کجاست که پیگیر.حق کارگران بدبختی بشه که تمام الاان بیمارهستن

  • حسین کاشان ارسالی در

    آقای سالاری شما حقوقت خوبه ما بازنشسته هم مردیم به جهنم چون چیزی از عدالت نمی دانی اگر هم بدانی نمیگذارن بفهمی شما یک الو لو هستی که هرچه گفتن بگ چشم که نمی دانی از دل این قشر خون دل خور چه میگزرد

  • محمود ارسالی در

    جالبه مدیران دولتی برای بازنشستگان تصمیم میگیرند اونهایی که دریافتی شون بالای ده تومن دولتی ها از جیب بیت المال هوای خودشون دارن وای به حال کارگرها و بازنشستگان تامین اجتماعی.
    عجب عدالتی

  • جعفرساوری ارسالی در

    باعرض سلام
    بنده درعجبم مگر این دو قشر ازکارافتاده و بازماندگان عضو جم این سازمان نیستن که درهیچ یک از جلسات وسخنان آقایون از اینها حرف وسخنی نمئشود مگر غیراین است که هرکارافتاده یا بازمانده مطابق قانون باید طبق سی سال حقوق دریات بکند حالا چطور شده که زمان اجرای همسانسازی ازما بیمه پردازی بیشتری مطالبه میکنید مگر کدامیک از کارافتادگان یا بازماندگان خود خواسته نخواستن حق بیمه بیشتری واریز کنند ویا اینکه چه کسی دوست داشته که با یک بیماری لاعلاج خانه نشین شود که حالا طلب حق بیمه بیشتری میطلبیدتا اینکه ازهمسانسازی حق بیشتری ببریم آقایان دوستان اعضای محترم کانونها آقای وزیر وجناب سالاری لطفا درتصمیمات خود از این دوقشرضعیف جامعه که نیازمند حمایتهای بیشتر شمارا میطلبد به امان خدا رهایمان نکنید اگر حمایت ومساعدت بیشتری تمیکنید حداقل از حق حقوق مادراجرای همسانسازی که فقط صدیا صدوپنجاه هزارتومان صدقه مرحمت فرمودید لطف کنید طبق قانون با همان سی سال محاسبه کنید

  • حسن ارسالی در

    درموردحداقل بگیرانی که سابقه بالایی دارندوبه دلیل تعطیلی محل کارشان زیرپوشش بیمه بیکاری قرارگرفتند وسپس بازنشسته شدند درموردشان اجحاف شده باید این گروه درافزایش حقوقشان تجدید نظر بشود

  • مجید ارسالی در

    من امسال مستمری بگیر شدم چرا به ما همسان سازی تعلق نگرفت لطفاآقای وزیر فکری برای مستمری بگیران امسال باشید وبه ماهم بدید مگه مابابقیه چه فرقی داریم .

  • محمد ارسالی در

    من بازنشسته هستم ا۲۷ ۱۲ ۹۷ سال ۹۸ حکم ۴۷۰۰۰۰۰ هزارتومان سال ۹۹ شده ۵۶۰۰۰۰۰۰ این هست همسان سازی اجاره خانه ۳۰۰۰۰۰۰میلیون

  • اسماعیل خانقائی عراق ارسالی در

    سلام متاسفانه همسان سازی را درست تعبیر نمی‌کنیم همه آحاد بازنشسته باید در یک سطح حقوق بگیرند و اینکه اون آقایی که ۸ میلیونی گرفته الان بر مبنای ۸ میلیون اضافه بشه حقوقش و من بدبختی که ۲ میلیون میگیرم بر مبنای ۲ میلیون و همسان سازی نیست اضافه کردن به صورت زوری ی فقط می‌خواهم بگم۲ میلیون و ۸۰۰ تومان همسان‌سازی نیست این یک بازی است �وق و مزایای عده‌ای کارگر بدبخت از کار افتاده و فلج و نمیدونم چی باید بگم فقط میتونم این حقوق کفاف ۱۰ روز زندگی دو نفر نمیده چه برسه به ماها که داریم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام‌بگویید‌بانشسته‌تامین‌اجتماعی‌جهت‌دریافت‌وام‌ضروری
    بکجاباید‌مراجعه‌کند

  • رضا کاظم پور ارسالی در

    سلام خسته نباشی بخدا من کارگر معدن هجدک و باب نبزو بودم الان ریه من پراز گرد ذغال وینگ است همیشه سینعم درد می کند واسمه هم دارم شما را بخدا کمکی به ما کنید خداوند نگهدار شما مسولان عزیز خدا حافظ

  • عباس ارسالی در

    با سلام .اقای سالاری میشه لطف کنند واعلام کنند با نظر کدامین بازنشستگان همسان سازی صورت گرفته.چه کسانی وچه افرادی از بازنشستگان حضورداشتند یامنظور اقای سالاری همان کانون تحت امر خوداست که میفرماید .دوما خانم حیدری که اینقدر بازنشستگان تمسخر میکنه وکوچک میدونه وتک تک.بازنشستگان را میگوید متناسب سازی کردم مشاغل سخت کجاست ده سال حق این قشر زیر پاگذاشته ایا ازقیامت واهمه ندارد.خانم حیدری بدانند روزقیامت باید پاسخگوی خانواده تک تک این قشر باشد چون این قشر اکثریت بیمار ومشکل حاد دارند ایا این نمیدانند به قیامت وروزهای واپسین خود اندیشه کنند وازنفرین این خانواده ها متوجه خود باشند اه این قشر شمارا نگیرد..ووجدان دینی وایمانی خود رادرنظر بگیرید وبه فکر بازنشستگان باشید الاان میلیونها حقوق وپاداش میگیرید .میدانیم اگر بازنشست بشی مشکلی نخواهید داشت ولی ازخدابترس

دیدگاه تان را بنویسید