تجدیدنظر در فرمول‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران الزامی‌ است/ درآمد بازنشستگان در نهایت هزینه‌های بیست روز از ماه را تامین می‌کند

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت:باید حتماً فرمول‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اصلاح شود؛ منتها ما خواستار این هستیم که منابع مالی اضافه برای اجرای این طرح اختصاص یابد چراکه با آن ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان اشکالات طرح موجود را برطرف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ در روزهای گذشته انتقادات بازنشستگان به خصوص بازنشستگان سخت و زیان‌آور به نحوه اجرای متناسب‌سازی، موجب شد که مقامات و مدیران سازمان تامین اجتماعی و همچنین وزیر کار از احتمال بازنگری در محاسبات همسان‌سازی خبر بدهند.

ایلنا نوشت: از قرار معلوم، قرار است جلساتی با حضور نمایندگان بازنشستگان و کانون عالی برگزار شود تا در ارتباط با تجدیدنظر در متناسب‌سازی تصمیم‌گیری شود.

 حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در رابطه با جلساتی که قرار است برگزار شود و نواقص طرح همسان‌سازی می‌گوید: یک مساله اساسی وجود دارد؛ باید دقت کنیم که «همسان‌سازی» اجرایی نشده است بلکه آنچه اجرایی شده «متناسب‌سازی» است؛ متناسب‌سازی با همسان‌سازی در فرایند و کارکرد، تفاوت‌های اساسی دارد. در همسان‌سازی، ملاک، حقوق دریافتی شاغل است و باید حقوق بازنشسته ۱۵ درصد کمتر از حقوق شاغل تعیین شود اما در متناسب‌سازی، مبنا میزان سوابق و آورده‌ی بازنشسته است و براین اساس، محاسبات انجام می‌شد. ما ابتدا با رویکرد همسان‌سازی کار را دنبال می‌کردیم که در اواسط کار به متناسب‌سازی بدل شد؛ همین امر موجب تناقض‌گویی شد و در نهایت، هم در جداول متناسب‌سازی شاهد عدم شفافیت هستیم و هم در بحث بازنشستگان سخت و زیان‌آور و تعریف ارفاق و استحقاق، دچار تناقض‌گویی شدیم. این شرایط موجب شد نتوانیم در متناسب‌سازی به گونه‌ای عمل کنیم که رضایت کامل بازنشستگان جلب شود.

اشکالات طرح متناسب‌سازی

او ادامه می‌دهد: پس از اجرای طرح، نواقص کار مشاهده شد؛ هم جدول، به‌همریختگی و نقص داشت و هم اعتراض بازنشستگان در پی آمد. اما تامین اجتماعی مدام می‌گفت ما فقط ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول داریم و باید مطالبات و خواسته‌های شما بازنشستگان در دایره‌ی توانمندی مالی سازمان، مجال جولان داشته باشد. بنابراین در فرایندی قرار گرفتیم که هر فرمول و محاسبه و ضریب و جمع جبری، باید در چارچوب ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرار می‌گرفت. من در جلسات هیات امنا هم گفتم که باید موضوع مربوط به مزایای جنبی مثل حق مسکن و خواربار را جدا از این بودجه ببینید و بودجه همسان‌سازی را صرف افزایش مزایای مزدی نکنید؛ باید منابع ریالی این مزایا از محل حق بیمه‌ها تامین می‌شد نه از بودجه همسان‌سازی؛ به‌طور ضمنی قبول کردند که این کار نباید می‌شد اما شده است دیگر.

به گفته وی، در نهایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پذیرفته که در حوزه بازنشستگان سخت و زیان‌آور، اشکالاتی وجود دارد چراکه نباید ده تا چهاردرصد در نظر گرفته می‌شد بلکه باید ۲۰ سال سابقه به اضافه‌ی ده سال استحقاقی، یعنی برای ۳۰ سال، ۴ درصد منظور می‌شد که در نهایت، ۴ روز یا ۵ روز می‌شد درحالی‌که به بازنشستگان سخت و زیان آور فقط ۱.۵ روز داده شده است.

لزوم تامین اعتبار برای اصلاحات

باید توجه داشت که خواسته بازنشستگان سخت و زیان‌آور، یک «حق قانونی» است و نباید آن ده سال سابقه استحقاقی، ارفاقی یا صدقه‌ای در نظر گرفته شود.

صادقی با تاکید بر اینکه در نهایت سازمان، اشکالات را پذیرفت و قرار شد جلسه بگذارند؛ ادامه می‌دهد: قبل از جلسه به ما اطلاع دادند که خواسته سازمان حرکت در محدوده‌ی همان ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است؛ یعنی از جاهایی که فکر می‌کنید اضافی پرداخت شده، باید کسر شود؛ درحالی‌که در طرح متناسب‌سازی هیچکس دریافتی اضافه نداشته است. به همین دلیل در هفته گذشته توافقی حاصل نشد و لاجرم جلسه هم برگزار نشد. باید برای رفع اشکالات، منابع مالی جدیدی به طرح تزریق شود تا بتوانیم موضوع بازنشستگان سخت و زیان‌آور را از بلاتکلیفی نجات دهیم. یا دولت باید علاوه بر آن ۳۲ هزار میلیارد تومان که در قالب سهام نُه شرکت به عنوان رد دیون به سازمان پرداخت کرده، باز هم پرداختی به سازمان داشته باشد و بخشی دیگر از مطالبات خود را به سازمان پرداخت کند یا مبلغی که از این ردیف بودجه برای افزایش مزایای جنبی مانند بن مصروف شده، به طرح بازگردانند. باید برای مزایای جانبی از محل حق بیمه شاغلین، تامین اعتبار صورت بگیرد.

چقدر بودجه برای حل مشکل بازنشستگان سخت و زیان‌آور لازم است؛ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: پیش‌بینی من ۳ هزار میلیارد تومان در سال بود ولی محاسبات خود سازمان متفاوت است و می‌گویند بودجه مورد نیاز زیر هزار میلیارد تومان است؛ اما باید توجه داشت که خواسته بازنشستگان سخت و زیان‌آور، یک «حق قانونی» است و نباید آن ده سال سابقه استحقاقی، ارفاقی یا صدقه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه اصل کار یعنی اجرای متناسب‌‌سازی، آنهم بعد اینهمه سال، کار بزرگی بوده؛ اضافه می‌کند: ما بازنشستگان ۱۶ سال تمام به دنبال اجرای همسان‌سازی بودیم؛ بین سال‌های ۸۶ تا ۸۸، بارها مطالبه‌گری کردیم حتی مقابل مجلس رفتیم. در نهایت اتفاقی که افتاد این بود که یک پولی را به سازمان دادند و سازمان هم در آن زمان، یک طرح ابتر و پر از نقص که نوعی صدقه دادن به بازنشستگان بود را اجرا کرد بدون اینکه هر سال مشمول افزایش شود. حسن متناسب‌سازی امسال این است که روی حقوق می‌نشیند و هر سال مشمول افزایش سالیانه بر مبنای تورم خواهد شد.

آیا واقعاً اضافات همسان‌سازی جزو مستمری محسوب خواهد شد؛ صادقی بر این باور است که اگر این اتفاق نیفتد و قرار شود متناسب‌سازی جزو لاینفک حقوق نباشد، بازنشستگان ساکت نخواهند نشست. بازنشستگان سر این موضوع شوخی ندارند چراکه اولین شرط بازنشستگان این بود که این طرح را که انطباقی با همسان‌سازی واقعی ندارد، می‌پذیریم مشروط بر اینکه جزو لاینفک حقوق باشد و افزایش حقوق سالانه مشمول حال آن بشود.

تخلفات تاریخی دولت‌ها

اگر دولت‌های قبل از انقلاب به تعهدات مندرج در قوانین بودجه سالانه عمل می‌کردند شاید امروز تامین اجتماعی دیگر نیاز نداشت که طرحی را تحت عنوان همسان‌سازی دنبال کند؛ سازمان با بودجه‌ای که در اختیار داشت، ماده ۹۶ قانون تامین اجرایی (افزایش سالیانه مستمری‌ها براساس افزایش هزینه‌های زندگی و تورم سبد معاش) را اجرا می‌کرد و امروز دیگر شاهد این فاصله عمیق بین درآمد بازنشسته و هزینه‌های زندگی نبودیم.

صادقی در ادامه به تخلفات دولت‌ها ورود می‌کند و می‌گوید: امروز طلب سازمان از دولت بیش از ۳۰۷ هزار میلیارد تومان است؛ منتها دولت فقط ۳۲ هزار میلیارد تومان را پرداخته؛ البته برای دولتی که هشتش گرو نه است، همین پرداخت هم کار بزرگی است و جای تقدیر دارد؛ به نسبت دولت‌هایی که روی دلارهای نفتی غلت می‌زدند، کار این دولت قابل تقدیر است. اما اصل و ریشه مشکلات امروز سازمان، در عدم پایبندی دولت‌ها به تعهدات خود است؛ از سال ۵۴ که سازمان تاسیس شد، فقط تا سال ۵۶ دولت‌ها به وظایف قانونی خود در قبال آن عمل کردند و دولت‌های بعد از انقلاب از انجام تعهدات قانونی خود استنکاف ورزیدند. اگر دولت‌های بعد از انقلاب به تعهدات مندرج در قوانین بودجه سالانه عمل می‌کردند شاید امروز تامین اجتماعی دیگر نیاز نداشت که طرحی را تحت عنوان همسان‌سازی دنبال کند؛ سازمان با بودجه‌ای که در اختیار داشت، ماده ۹۶ قانون تامین اجرایی (افزایش سالیانه مستمری‌ها براساس افزایش هزینه‌های زندگی و تورم سبد معاش) را اجرا می‌کرد و امروز دیگر شاهد این فاصله عمیق بین درآمد بازنشسته و هزینه‌های زندگی نبودیم.

به گفته صادقی، علیرغم همه این افزایش‌ها، دریافتی بازنشسته فقط قادر به تامین هزینه‌های ۲۰ روز در ماه است یعنی بازنشسته با ده روز کسری منابع برای چرخش هزینه‌های زندگی خانوار خود روبروست؛ درواقع یک‌سوم هزینه‌های زندگی بازنشسته باید با قرض و قوله یا رفتن سراغ شغل مجدد در دوران بازنشستگی تامین ‌شود و بسیاری از بازنشستگان هیچ امکانی برای گذران زندگی ندارند.

همسان‌سازی واقعی ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

این فعال صنفی بازنشستگان تاکید می‌کند: اجرای دقیق همسان‌سازی مستلزم ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالیانه است.  اگر همسان‌سازی براساس نیازمندی‌های واقعی اقتصاد خانوار و الزامات قانونی بخواهد اجرایی شود، باید سالیانه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یابد و بدیهی‌ست که تامین این پول، کار بسیار دشواری‌ست. آنچه امروز اجرایی شده، اصلاً کافی‌ نیست و کمترین خواسته‌ی بازنشستگان این است که لااقل نواقص این طرح را برطرف کنند. اگر اشکال موجود برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور برطرف شود، به هر بازنشسته ماهیانه بین ۵۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان، افزایش دریافتی تعلق خواهد گرفت. اگر چهار/سی‌ام حق بیمه آنها را از ابتدا حساب کنیم، مابه‌التفاوت همین ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است؛ منتها همین مبلغ که زیاد هم نیست، یک حق قانونی است.

صادقی با تاکید بر اینکه حتما باید جلساتی برای تجدیدنظر در همسان‌سازی برگزار شود؛ می‌گوید: ما به شدت پیگیر برگزاری این جلسات هستیم؛ باید حتماً فرمول‌های همسان‌سازی اصلاح شود؛ منتها ما خواستار این هستیم که منابع مالی اضافه برای اجرای این طرح اختصاص یابد چراکه با آن ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان اشکالات طرح موجود را برطرف کرد.

چرا طرح ناقص اجرا شد؟

دولت باید ۵۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌هایی که نقدشوندگی بالاتری داشتند به سازمان می‌داد، اگر این اتفاق می‌افتاد، متناسب‌سازی به گونه‌ی دیگری اجرایی می‌شد.       

این فعال صنفی بازنشستگان به تبعیض‌گذاری دولت میان صندوق‌های بازنشستگی اشاره می‌کند: از زمانی که بحث همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و لشگری مطرح شد، مدام گفتیم که دولت باید به صندوق تامین اجتماعی نیز به اندازه آن صندوق‌ها التفات داشته باشد و  همان ردیف بودجه‌ای که به آن صندوق‌ها می‌دهد، به تامین اجتماعی هم بدهد. شما ببینید صندوق فولاد، هیچ منابع درآمدی ندارد اما بازنشسته آن درمان صد می‌گیرد یعنی بهترین درمان، بهترین حقوق را می‌گیرد و مشمول بالاترین سطح همسان‌سازی است. ما نمی‌گوییم دولت بایید از منابع عمومی به ما بودجه جداگانه اختصاص دهد، می‌گوییم پول خودمان را بدهد تا با پول خودمان همسان‌سازی را اجرا کنیم. گرچه عدالت بیمه‌ای اقتصا می‌کند دولت تامین اجتماعی را هم در ردیف سایر صندوق‌ها قرار دهد و به همان میزان به آن بودجه اختصاص دهد. متاسفانه تامین اجتماعی را فرزند غیرخودی می‌بینند و سایر صندوق‌ها، فرزندان خودی هستند. دلخوری جامعه کارگری از دولت فعلی، بابت همین نگاه دوگانه است.

صادقی ادامه می‌دهد: دولت‌های بعد از انقلاب، بیشترین تعهدات مالی را به تامین اجتماعی تحمیل کردند. افرادی را ناحق سر سفره تامین اجتماعی نشاندند با این توجیه که دولت حق بیمه اینها را می پردازد در حالیکه دولت ریالی بابت اینها پرداخت نکرده. جای این افراد در سایر صندوق‌هاست یعنی بخشی از آنها باید به صندوق روستاییان بروند، برخی به صندوق کشوری و برخی به صندوق‌های تعریف شده دیگر. نه اینکه ۲۶ گروه را در قالب مصوبات مجالس هشتم، نهم و دهم به سازمان تحمیل کنند؛ آنچه باعث شده سازمان نتواند همسان سازی را صفر تا صد اجرا کند، همین تعهدگریزی دولت است؛ هم گروه‌هایی را سر سفره تامین اجتماعی نشاندند و هم دیون انباشته دولت را نپرداختند. همین امسال اگر دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۹۹ را می‌پرداخت، اینهمه اشکال در همسان‌سازی به وجود نمی‌آمد و سازمان می‌توانست با کیفیت بهتر این طرح را اجرایی کند. دولت باید ۵۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌هایی که نقدشوندگی بالاتری داشتند به سازمان می‌داد، اگر این اتفاق می‌افتاد، متناسب‌سازی حتماً به گونه‌ی دیگری اجرایی می‌شد.

 

  • ناشناس ارسالی در

    خدا پیغمبری حق ما کارگرها این نیست از خدا بترسید عدالت را رعایت کنید ...

  • ناشناس ارسالی در

    مستعمری بگیر همسرم هستم .۶ ساله همسرم فوت شده س تا بچه صغیر دارم مستاجر با هزار بدبختی .اقایون مسئولین شما بگید من با س تا بچه کوچک ۲.۴۰۰ چطور زندگی باید کرد .لطفا رسیدگی کنید .چرا باید با عذاب زندگی کنیم ..

  • بازنشسته گرسنه ارسالی در

    باسلام متناسب سازی شده نه همسان سازی این همه دروغ نیرنگ بازی  بس دیگه اگر همسان سازی شده بود اونی که با۳۳سال سابقه کار ۳میلیون میگیره همسان سازی برای حقوق های بالاشده نه من که ۲۱۰۰میلیون میگرفتم الان شده ۳میلیون با۲۶درصد و متناسب سازی پس خواهشن اینقدر دروغ میگید کو۹۰درصد اضافه حقوق 

  • ناشناس ارسالی در

    خواهشا در پرداخت حقوق تمامی مستمری بگیران تامین احتماعی تجدید نظر نکنید واقعا با اجاره نشینی و هزینه های بالا این حقوق اصلا کار ساز نیست

  • شمیم ارسالی در

    مابازنشستگان تامین اجتماعی ب هیچ وجه متناسب سازی ک انجام داده اید قبول نداریم در حق ما ظلم شده است شما فقط حقوق حداکثر بگیران را زیاد کردید وب دو گروه اول اجحاف کردید ما شعور و درک داریم باسوادیم‌ بیشتر از شما مسئولین بی کفایت میفهیم پس راه درست پیشه گیرید عدل و انصاف ب معنای واقعی انجام گیرد ن از روی بی مسبولیتی

  • اسفندیار خورشیدی ارسالی در

    سازمان تامین اجتماعی بزرگترین شرکت‌ها و هلدینگهای خاورمیانه را دارد با درآمد چند هزار میلیارد ی از درآمد همان شرکت‌ها جهت همسان سازی مستمری بگیران استفاده کنند چرا با این همه ثروت سازمان تامین اجتماعی میگه نداریم دروغ بسه

  • فریدون رشیدی ارسالی در

    چدا ددوغ میگید
    درآمد وحقوق بازنشستگان کفاف ده روز زندگی آنها را هم نمیدهد.
    لابد شمانسبت به حقوق ودریافتی خودتان قضاوت میکنید.

  • زهره زرفان ارسالی در

    واقعا چرا اینقد میان بازنشسته های کارگری ولشکری وکشوری اینقد تبعیض قائل میشید خوا لعنت کنه اونهایی که عدالت رو در مورد این قشر ضعیف رعایت ممیکنن این افزایش ناچیز مشکلی از ما حل نمیکنه خودتون میتونین با این حقوقعا زندگی کنید حقمون رو پایمال نکنید از خشم خدا بترسید دیگه نمیتونیم نفس بکشیم

  • بازنشسته ارسالی در

    باید برای بی عدالتی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری و رهبر معظم انقلاب اسلامی شکایت کرد.

  • حسن ارسالی در

    همسانسازی برای کسانی که حقوق زیاد میگرفتن بهتر شده ۱۶ سال سابقه داشتم ازکارافتاده کلی شدم ۲۸۸ هزارتومان زیادشده کلا بادوحق اولاو دومیلیون و پانصدوهشتاد میگیرم لطفا فکری هم بحال افراد ازکارافتاده بکنید

  • ناشناس ارسالی در

    من با بیشتر از۴۱سال ۹۹۰۰۰۰۰ت دریافتی دارم وقتی به بیمه مراجعه میکنم با ادبیاتی که مخصوص شخص همان کارمندی است که بامن مواجه شده مرا از بیمه بیرون میکند خماهشمندم مرا راهنمائی کنید

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه الان ششماهه دارند مارو بازی میدن حالا هم که اصلن معلوم نیست چکار میکنند چرا بازنشستگان کشوری برای تفریح و مهتل ها تا پنجاه درصد تخفیف میدن اونوقت ما تو تامین اجتماعی حتی یه درمان درست و حسابی هم نداریم

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام اون کسی که ۷ ملیون دریلفت میکرده شده ۱۰ ملیون وتا ۱۳ملیون نیز اضافه شده ولی برای کسانی که ده سال پیش از کار افتاده کلی شدند وحداقل بگیر یعنی اسفند ۹۸ مبلغ ۱۶۵۰ ودرسال۹۹مبلغدوملیون ۷۵ دریافت میکرند فقط ۱۵۰ اضافه شده که حقوقشان حدود ۲۲۵۰ شده مگر قرارنبود حداقل بگیران از ۲۸۰۰ کمتر نگیرند این چه عدالتی است یک نفر که حقوقش بالای ۹۵۰۰ است باید ۴ملیون اضافه شود وحداقل بگیر ی که ۲ ملیون دریافت میکند ۱۵۰ هزار تومن بنظر من باید شکایت به رییس قوه قضایه نوشت تا از حق وحقوق بازنشسته ها دفاع کند وسلام

  • ناشناس ارسالی در

    ما باز نشستگان تامین اجتماعی که با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده ایم نسبت به این موضوع همسانسازی حقوق معترض هستیم واعتراض خودراعملا نشان خواهیم داد مابه دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد چون وزیر قول داده که باز نگری خواهد شد منتظر شدیم که ببینیم چه کار خواهند کرد

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی
    لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا کمک کنید ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون میشم لطفا پیگیری نمایید ممنون

  • ناشناس ارسالی در

    این همسان سازی که نبودما راچی حساب کردنید..باخودتون گفتنید میشه یه کلای بزرگ گذاشت سرشون..خر خودتونین..

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی به کارگران و بازنشیتگان تامین اجتماعی می رسد توجیهات و دروغ ها شروع می شود وقتی چیزی حق است چرا اجرا نمی گردد . از طرفی می گویید این طور و از طرفی پای منتبع را به میان می کشید . تا کی سیاست دروغ و ریا کاری . چرا برای نمایندگان که هر کدام چند شغل و در آمد دارند حقوق و وام و ... هست یا برای خودشان اما به ما که می رسد فقط صحبتش را می کنیم . اگر حقوق من هم درست شود دیگر به شما ها اعتماد ندارم .

  • ناشناس ارسالی در

    با ۱۶۰۰ هیچ کس نمیتونه حتی فقیرانه زندگی کنه ما زیر خط فقریم چرا حقوق همه بیشتره ولی ماکمیم

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی
    لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا کمک کنید ممنون میشم با این همسان سازی که انجام شده فاصله حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی با شاغلین شده سه میلیون و یکصدو سی هزار تومان تا به حقوق شاغلین نزدیک سه میلیون تومان فاصله داریم لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا کمک کنید ممنون ممنون ممنون ممنون میشم لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون

  • مستمری بگیر ارسالی در

    شرم برشما باد ۲/۱۵۰ را به اجاره سرسام اور بدم یا پسر بیکارم یا به دوا درمانم یا از عروس وداماد و نوه هام پذیرایی کنم یا به پسر بیکارم کمک کنم به خواراک و پوشاک و ... بدم با این تورم جنون امیزی که خودتان باعث ان هستید نفرین میلیونها انسان به همراهتان اه ما دراخر پاییز بعمل میاد واثر می کنه

  • فتح الله باقری ارسالی در

    سلام .چه همسانسازی بود .بیشتر ساکت سازی بود تا همسان.دست بردارید.بخدا که روزی جواب این همه ظلم را میدهید ..من با۳۱ سال سابقه با هفتت نفر..دریافتیم ۳میلیون هست چطور میتوانیم زندگی کنیم

  • فاطمه ارسالی در

    اقای صادقی چرااین طرح فقط برای من بادو فرزند فقط ۱۵۰تومان اصافه شده برای حد اکثر بگیر ۵ میلیون ؟!یعنی دزدی از این بالاتر ؟؟معنی هم سان سازی را می دانید ؟؟باید با این بودجه همه ی حداقل بگیر هاکه بیشترین تورم را متحمل می شوند ۲۸۰۰ می شد مثل کشوری ها بعد هم سان سازی میشد .کار تون بد بود .جواب خدا وحق الناس که با این طرح من در اوردی چی می دید ید .چند ماه منتظریم حالا شده ۱۵۰ تومان .من که نمی بخشمتون .

  • حسین ارسالی در

    آقایان گول حقه بازهای تامین اجتماعی رانخرند کام سیزده هزار میلیاردمن با دلیل ثابت می کنم که پول بردند خردند رفت چون اگر به هر بازنشسته سه ونیم میلیون می دادند می شد سیزده هزار میلیارددرصورتی که می دانیم به هر بازنشسته از پنجاه هزار تومان اضافه شده تاپانصد تومان بنا براین حقه بازند

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا یه نظر به ما که بازماندگان مستمری بگیر هستیم بیندازید همسر من پانزده سال پیش فوت کرده دو فرزند دارم بنظر شما با۲۲۰۰ میتوانم هم زندگی کنم هم دو فرزندم را سر وسامان دهم

  • ناشناس ارسالی در

    س از اول که همسان سازی کردین همش مشکل داشت قبل از فروردین تا برج ۳ که خواستین همسان سازی کنین هزار و یک جور حرف زدین دولتی که نتونه یه همسان سازی رو درست وبا عدالت اجرا کنه باید درشو گل گرفت نمیدونم این چه دولتیه که این همه بی عدالتی در حق کار گران مستمر بگیر تامین اجتماعی شده ولی هیچ کاری نمی کنن گفتین وام رفتیم بانگ میگن به ما ابلاغ نشده به خدا دیگه موندیم وامتون نمیخوایم فقط درست همسان سازی کنین

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشسته اول مهر ۹۸ هستم اولا کلاه برداری کردین و گفتین رتبه بندی
    ولی ندادین خوب قانون رو کسایی میگن که خودشون مثل ما حقوق نمیگیرن و ژن خوب هست
    چرت به وضع ما رسیدگی نمیکنین؟
    خدا رو شما قبول داشته باشین خواهان عدالت واسه مردمه نه تبعیض

  • ناشناس ارسالی در

    چرا مسئولین این مسائل که مربوط به مستمری بگیران تامین اجتماعی است را مثل مسائل بازنشسته کشوری ولشگری حل نمی کند

  • مرتضی پ ن ارسالی در

    کاردست کاردان نیست، اگرمسولین زیربط اقتصاددان بود، اگرحقوق کارگران بخصوص بازنشستگان براساس تورم محسابه میشد، هیچوقت کسی احترازنمیکرد، حقوق ما مثال، چرخ عقب ماشین شده،که هیچوقت به چرخ جلونمیرسه،ایامسولین باسه برابرحقوق مامیتواندزندگی کند، همه ماپیروفرسوده ،بیمارهستیم،دیگرتوان شغل دوم رانداریم

  • ناشناس ارسالی در

    پس تکلیف فوتی ها و از کارافتادگان کلی حادثه دیده حین کار چطور حقوقشون معادل ۳۰ سال و ۳۰ روز کامله اما همسانشون معادل کسی که فقط ده سال بیمه آزاد داده

  • مریض ازکار افتاده ارسالی در

    آیا از کار افتادگان کلی خوشون خواستن مریضو نقص عضو بشن ک بیمه کم پرداخت کنن این چه قانون چرتیه برای این عزیزان گذاستین آخه به چند در دشون برسن مریضی گرونی دکتر دارو خانواده و... ۱۵۰ت اضافه کردین الا با این پول خروس قندی هم نمیدن عدالت علی هم آرزوست

  • ناشناس ارسالی در

    سلام مستمر بگیر همسر م هستم خدا میدونه با حقوق۲۲۰۰ نمیتونم با سه تا بجه زندگی کنم منخودم سرپرست خانه هستم ماهی نزدیک دونیلیون قصد وام میدم مک خدا شا هد وقتی حقوق میگیرم اول قسط قرضهامو میدم دیگه چیزی برام نمیمونه فقط با همان یارنه باید زندگی کنم تورو خدا هر جور صلاح میدونید حقوق من را هم ریاد کنید اخ من درم به کی بگم

  • F.E ارسالی در

    من سرپرست خانوار هستم همسرم با ۱۷ سال سابقه الان ۲۴۰۰۰۰ میگیرم پونزدهم ماه تموم میشه کرایه خونه از خانوادم میگیرم همیشه منت میزارن رو سرم خدا رو خوش میاد ؟تقصیر ما چیه که همسرم در اثر کار در پروژه عسلویه به سرطان مبتلا شدند وبه رحمت حق رفتند؟تو رو خدا حقوق را بالا ببرید با این ۲۰۰ تومن اضافه غنیمت نیست برای ما

  • ناشناس ارسالی در

    آقایانی که امضا نمی کردین طرح همسان سازی رو می گفتین این بی عدالتیه دلمون خوش بود شما هستین ای کاش امضا نمی کردین تا همسان سازی درست وبا عدالت اجرا می شد شما اصلان خرید می کن بین اجناس سه برابر شده بازنشسته بچه های مدرسه ای دارن چکار کنن قدرت خرید ندارن از رهبر عزیز و آقای رئیسی می خواهیم کرد پیدا کنن به اینقضیه

  • ناشناس ارسالی در

    اگر از بازنشستگان تامین اجتماعی همسانسازی نمیشود و بودجه ندارند از حقوقها و بازنشستگان کشوری هم نباید بشود. چون تورم که ایجاد میشود فشار بر روی بازنشستگان تامیین اجتماعی بیشر خواهد بود .چون کشوری حقوقش جوابگوست ولی تامین اجتماعی ها نه

  • ناشناس ارسالی در

    دولت جلو ول خرجی هارا بگیرد وفرقی بین کشوری لشکری وتعمین اجتماعی نگذارد وقت جنک همان کارگران بودند خالصلانه درخط مقدم جان خودش را کف دست گرفتن ازهمین خاک مراقبت کر دند ولی حالا یه عده راحت طلب این خاک رااشقال کردند حق کارگران ومستمری وبازنشستکان میخورند یه آبی

  • .. ارسالی در

    واقعا نمیدونم چی بگم مابا۲۴۰۰چی کارکنیم ی تومنش کرایه خونس میمونه ۱۴۰۰خرج بچه مدرسه روبدیم یا خرج زندگی حداقل حقوق ما ضعیفارو۳تومن میکردین فردا قسط وام جهیزیه رو باید بدیم😭😭😭

  • حسین ارسالی در

    آقا شما را بخدا حقوق که اضافه نمی کنید فقط حرف می زنید بجای اضافه شدن حقوق که دروغگه فقط ارزان سازی کنید اگر در ماه شش میلیون هم زیاد کنید برای خرید مایحتاج شش ریال است هرمسولی صبح زودتر بیدار شود اول درباره حقوق وهمسان سازی صحبت می کند و اصلا هم به عواقب صحبتش فکر نمی کند

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام این همسان سازی که شما انجام دادید اصلان کیفاف زندگی نمی کند بااین گرانی نمیشدمابا۳۳ سال بیمه ما نه سهام عدالت داریم ونه یارانه معشیتی باید به کجا شکایت کنیم

  • بیگی ارسالی در

    همین سیزده هزار میلیارد بین کل بازنشستهدها تقسیم کنیم چیزی حدودسمیلیون پانصد هزار به هر بازنشسته میزسد پس بقیش کجاست

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشسته ای که بالای ۶میلیون میگیره زیر خط فقرنیست که نسبت به اورده اش حقوقشو ۸میلیون میکنی زیر خط فقر بقول خودتان افراد زیر ۴۹۰۰تومان هستند اینهان که بسیار مشکل دارند الگو از صندوق کشوری ولشگری بگیرید به مقام معظم رهبری این تبعیضات را اطلاع دهید ایشان حتما دستور رسیدگی میدهند تا عدالت حقوق بین صندوقها انجام گردد

  • رضا ارسالی در

    سلام خسته نباشی حضرت علی دست کارگر رابوسد هرکسی به کارگر کمکی کند خداوند دراخرت واداشت می دهد خدانگهدارشماخداحافظ

  • آرمان .دد ارسالی در

    تا کی دروغ ؟ تا کی وعده و وعید ؟ تا کی حرف مفت زدن ؟ چقدر دزدی ، اختلاس و و و . حکومت اگر صد میلیارد میلیارد دلار هم برای همسان سازی اختصاص دهد ، تا زمانی که موضوع ریشه ای حل نشود ، همین آش و همین کاسه است . خوبه که توی کشوری زندگی میکنیم که پر از نعمتهای خدادادی و ثروتهای زیاده . اگر حاکمان ما و مردم در کشوری بیابانی و بی آب و علف و بدون گاز و نفت بودیم ، چی میشد ؟ بابا خون مردم توی شیشه کردید. خو اگه بلد نیستید اقتصاد سرطان زده این مملکت رو سر و سامان بدید ، برید کنار تا چهار تا آدم باسواد و مسئول بیاد . ما متخصص بیاد . خداییش کمتر وعده و وعید بدید. اصن دیگه این کارا شده مضحکه کل دنیا. بسه دیگه. مردم صبرشون اندازه داره.

  • خدابنده ارسالی در

    من وقتی پیامهای عزیزان بازنشسته تامین اجتماعی را میخونم که میگن باید حقوق آنها هم مثل کشوری ها اضافه می شد تعجب می کنم یا به من اضافه نشده چون سه سال هست بازنشسته شده ام جمعا طی این سه سال حقوقم ۷۵۰ تومان بیشتر شده که آن هم ضریب سالانه ۵درصد بوده اینکه تنها با حرفها و آمار گزارشگونه خود یکسال هست مغز بازنشسته های محترم را خورده اند ابتدا وعده همسان سازی و بعد متناسب سازی و حالا ساکت سازی را پیش گرفته اند و سفره ما اینقدر کوچک شده که پیش خانواده و حتی خودمون شرمنده شدیم طی این سه سال هیچگونه تسهیلات و کمکی جز همان حقوق اندک نگرفته ام اما وقتی صحبت کارشناسان مسئول را میخوانی هزاران دروغ و وعده تحویلت میدهند کدام عدالت که شاغل همکارم‌حقوقش با مزایا ۷ برابر من شده البته بجز بهره وری و پاداش و کمکهای نقدی و غیر نقدی که با احتساب آنها ۱۲ برابر شده تازه معنای عدالت اسلامی را می فهمم

  • ایرج ارسالی در

    من هم حقم درسخت زیان آوروکسر دودرصدازحقوق بابت بیمه که معاف می باشند بازنشسته هستیم دیوان عدالت رای به عدم کسروعودت داده ولی تامین اجتماعی امتناع می کند بارنشسته هستم واقعا ظلم تا این حد

  • س ارسالی در

    باسلاموخسته نباشیدبه زحمت کشان کانون بازنشستگی،دوستان عزیزالان چندین سال است که این قشرزحمتکش که سالیان سال عمر وجوانی خودروفدای این ملت وکشورکرده انددیگربیشترازاین تحمل دروغ ونیرنگ مسعولین وکساییکه نقشی دراین همسام سازی رادارند، ندارند.کاسه صبرشان لبریزشده،ازاینکه هرماه به امیدهمسان سازی درپیش اهل وعیال خودشرمنده وسربه زیرهستندخسته شده اند،ازاینکه توان خریدو تهیه لزومات روزمره خانواده راندارندشرمنده اند.ازاینکه نمی توانندخواسته های فرزندمحصل ودانشجوی خودراانجام ندهندشرمنده اند.اراینکه نمیتوانندنسبت به تهیه جهازدختردم بخت خودکاری کندشرمنده است،ازاینکه نمیتواندهمانندبقیه اطرافیان وهمسایگان،لوازم واسباب آسایش خانه وخانواده خودرافراهم کندهمیشه خداشرمنده وسربه زیراست،ازاینکه فرزندانش بهش طعنه میزنندوبقیه دوستان هم سن خودرابه رخ میکشندشرمنده اند.پس مرگ خیلی بهترازاین شرمندگیهاست،بیاای مرگ بیاومراازاین همه شرمندگی نجات بده،مسعولین ودستاندرکاران فقط وفقط به فکرپرکردن چیب های بیشماروبی حدوحدودخودواطرافیان خودهستند،وبه پت آنهانیست که چه کسی مردوچه کسی هست،انهاخودباشندوتمام.

  • یه بازنشسته تامین ارسالی در

    ماده 96 و 111 رو فقط اجرا کنید متاسب سازی بخوره تو فرق سرتون!!! دزی پشت دزی!!! اصلا شما بخدا اعتقاد دارید یا برای ریاکاری اسم خدارو به زبون میارید؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    ایا با این حقوق بازنشسته تامین اجتماعی پنج روز دوام میاره ؟ کارمند وقتی بازنشسته میشه یعنی باید بمیرد واقعا تو این مملکت در حال حاضر حقوق زیر ده میلیون یعنی اوج خط فقر ، انوقت نوبخت وشریعتمداری برای دو میلیون منت میزارن برید گم شید دزدان مملکت

  • ماشاالله ارسالی در

    جدول متناسب سازی مستمری تامین اجتماعی بیش از آنکه دستگیر قشر ضعیف شود بشکلی نا عادلانه مستمری بگیر سطح بالا را مورد لطف قرار داده است اولا عدد دومیلیون و هشتصد تراوشات ذهنی کدام مسول است که برای کشوری ها نود درصد را ملاک عموم مستمری بگیرانشان تجویز کرده، ثانیا استفاده از روش پلکانی منطقی برای تامین اجتماعی و با ملحوظ
    کردن افزایشات مستمری بگیران کشوری میتواند جوابگوی اعتراضات قشر کارگری باشد

  • ناشناس ارسالی در

    از طرفی مرتب شعار می هند یارانه قطع میشود از،سویی از اول سال که قرار بود همسان سازی شود فثط،۲۰۰ تومان اضافه شده که پول فقط ۴ کیلو میوه است
    واقعا شرم دارم در کشوری زندگی میکنم که اغلبشان اهل دزدی و شعار دادن هستند جیب های خودشان پر و از جیب های خالی ما خبر ندارند
    خدا وکیلی با این همه گرانی و تورم که امسال روی کلیه اجناس چندین برابر شده و درصد دیگر معنایی ندارد با مللغ روزی ۷۰ تومان
    که ۴ نفر هستیم نفری ۱۸ تومان هم نیست
    خودتون قضاوت کنید با ۱۸ تومان کدام مایحتاج زندگی تامین میشود
    فقط یک شیشه شیر و یک لقمه نان پس پول مسکن و لباس و
    دانشگاه و کرایه و تفریح که چه عرص کنم مهمانی هم که لغو شد یعنی برنامه کرونا را پیش اورند که اتحاد ملت ها را از بین ببرند و همه را از هم جدا کنند حتی مادر و فرزندحقیقتا پشت این پرده ها چه کسانی فعالیت میکنند که اگاهانه ملت را تار ومار میکنند و نمیخواهند کسی زنده بماند
    جوانان افسرده پیران نا امید و مریض

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت به این دولت که باعث فقر بازنشستگان تامین اجتماعیه،دولت باید بدهیی که به تامین اجتماعی داره پرداخت کنه و مانند بازنشستگان دولتی بودجه ای هم برای ما از کارافتادگان و بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر بگیره

  • زیر خط زجر ارسالی در

    این چه همسان سازیه که باز حقوق بالا بالاتر حداقلی باز حداقلتر یه جوری می‌بایست که فاصله بالا پایین تا حدودی نه یکسان میشد 30سال پرداخت هست12 میلیون 30وچند ماه بنده جانباز ایثار گر 2700 ای همه فاصله یعنی چی نفهم فرض کردید همسان اصلا می‌فهمید یعنی چه یعنی مساوی کردن شما یکی نون نخوره یکی بالا بیاره با با خجالت بکشید من این2700 پول داروم نیست خدا به خاک بنشوندتون مثل ما به حق این ماه دینم نداری به خدا

  • ناشناس ارسالی در

    بیشترین ظلم در همسان سازی به بازنشستگان سخت و یان آور وکارافتاده ها صورت گرفته

  • امین حاجیمرادی ارسالی در

    همسان سازی نشد متناسب سازی شد ما سخت زیان آور گناه کاریم تمام جوانی توی سخت زیان آور دادیم الان ناتوان شدیم ولی حقوق ما برق دارد با بقیه منم الان ۱ر۹۰۰ر۰۰۰ ر میگیرم‌ خودم بر اثر سخت زیان آور از کار افتاده ام بنده اعتراض دارم به این نابرابری حقوق من به علت سخت زیان آور سابقه ۳۰ سال بازنشسته شدم وقبلآ ۱ر۵ر۳۲ر۰۰۰ هزار تومان گرفتم در سال ۹۸ الان شده ۱ر۹۰۰ ر۰۰۰ تومان حق مسکن ۳۰هزار تومان دادن خواهشمندیم رسیدگی بفرمائید

  • ناشناس ارسالی در

    دوستان اینها هدف کمک و احقاق حق بازنشسته ها نبود. معامله گری بود تشویق به پرداخت بیشتر و زمان حداکثری بیمه بود یعنی تا سن با بیمه وبیشتر بپردازیم وقتی که بازنشسته شدیم دیگه عمری باقی نمونه. والله هدف احقاق حقمون نبود چراکه میلغ 200 تا 700 به حداقل حقوق بگیران که 2 تومان می‌گرفتند خنده دار است.

  • ناصردژالود ارسالی در

    سلام بنده۲۳و۹ماهراننده تراکتورسمپاشی درکشت وصعت مغان درباغاتممیوه بودم باسخت وزیان اور بازنشته شده ام ۴۹۰ هزار درهمسان سازی اضافه شده الا ریه وکلیه رابه خطر سم ازدست داده ام ولی همکار من ازمن کم کار کرد دارد ۹۰۰تومان به او اضافه شده لطفا جواب دهید نتشکرم

  • سید عنایت الله موسوی ارسالی در

    یعنی از بازنشستگان آنچه که خواستند با تمامی قدرت از آنها کشیدند که آن بر کسی پوشیده نیست بعد دولت میاید پول باز نشستگان تامین اجتماعی مبرد ومسترد نمی کند وهنگام دادن حق آن عزیزان چشمشان تنگ است .گلوشان خشک میشود.بابا حق مردم زحمتکش و پیشکسوت این مملکت را از روی عدالت بدهید ازاین تبعیض بس است دیگر.

  • محمد تباری ارسالی در

    بنظر بنده اقلام مربوط به خوراک و پوشاک الله بختکی بالا نره اضافه حقوق هم سال به سال طبق تورم نرمال ولی مثل 5000 میره رو حقوق خریدنی 8000 اضافه میشه دو باره 3000 کم میاد حالا شما اضافه کنید فروشنده ها میبرن بالا بازم ممنون که این کار مردم پسند انجام میدهید خداوند یارتان.

  • ناشناس ارسالی در

    شنا برنامه مشخصی ندارید اگر یک برنامه حداقل نسبی داشتید ایتقدر متناقض حرف نمیزنیدید.شما نمی خواهید مشکل را حل کنید فقط دنبال سوزاندن زمان هستید.خدایا هست

  • ماشاالله ارسالی در

    نظرات جناب آقای حسن صادقی، بروشنی بیانگر نارساییهای جدول همسان سازی است و خود من که سالیان زیادی از عمر کاریم را بعنوان مدیر و با سطح حقوقی گذشته دریافت میکردام امروز بعد همه افزایشات نهایتا فقط 3300000تومان دریافتی ماهیانه دارم، انصاف بدهید این میلغ ناقص افزایش پیدا کرده با دریافتی کدام مدیر امروزی همسان است؟

  • ناشناس ارسالی در

    نه چندان بخور کز دهانت برآید نه چندان که از ضعف جانت درآید ما بند دوم هستیم ففاره چون بالا رود سر نگون شود جونهارو نابود کردید واگذارتون باخدا

  • ناشناس ارسالی در

    بخدا قسم تا ده روز می رسه گرونی لحظه ای شده خیار شده کیلویی هفت هزار تومن حقوق ما ثابت والا اینجوری ظلم نگاه به تقویم می کنیم وروز شماری کی سر ماه میشه 😔

  • محمد ارسالی در

    لعنت به کسی که میخواهد مردم (کارمند .بازنشستگان . مستمری بگیر .ازکارافتاده وغیره را )به آین نظام بدبین کند .

  • مجید ارسالی در

    سلام من ازکارافتاده ومستمری بگیر امسال هستم پس چرا متناسب سازی به ما تعلق نگرفته وحقوق من الان دومیلیون وصدپنجاه هزار تومان است لطفا به فکر ما هم باشید.

  • ناشناس ارسالی در

    مسئولان محترم این چه اضافه حقوق وچه همسانسازیه بخدا ظلمه من بازمانده هستم سه تا جوان بیکار دارم ماهی یه ملیون کرایه خونم شده که این موجر بد ذات تو این کرونا بهم رحم نکرد کل حقوق مستمریم با اضافه وهمسان سازی سده ۲۲۵۰ تومن وقتی یه نلیونش کرایه خونه ۳۵۰ تومنش آبو برقو گازه دیگه چی برا خوردو خوراکو دکترم که من یه زن مریضو بی کسم میمومونه چرا اینایی که حقوقشون ۷ یا ۸ یا بالاتره بازم حقوقشونو زیاد میکنید و میگید سنوات هنسان سازی و غیره اینا که دیگه با حقوق بالایی که دارن نیازی به اضافه حقوق ندارن به جای اضافه این حقوق بالاها به افراد بیچاره و حقوق پایین اضافه کنید با این تورم واین گرونی آیا دولت کریمه راضی میشه به خاطر بی پولی گدایی کنیم یا نعوذو بلله کار غیر اخلاقی مرتکب شویم ؟وزیر بی تدبیر آیا تو و بچا هات و خانمت که مانتوهای یه ملیون تومنی مبپوشن میتونی با حقوق یه زن باز مانده که دو ملیونو دویستو پنجاه تومن زندگی کنی ماهی یه بار میوه گندیده و گوشک بز هم نمیتونم بخرم مسئول بی تدبیر کنار بکش بذار بهتر از تو بیاد بداد ما زنان بی سرپرست برسه

  • ناشناس ارسالی در

    ما از مجلس از قوه قضائیه تقاضا داریم که در بحث همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی وارد شوند احیا حق کنند دیگر این نا عدالتیها قابل تامل نیست آقای شریعتمداری سالاری نوبخت در مورد مستمری بگیران تامین اجتماعی چه فکری کرد ه اند که اینجوری حقوق ما را ضایع میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    فقظ تجمع بازنشستگان ومستمربگیران ودست از کار کشیدن کارگرهای شاعل مشکل حل خواهد کردبقیه وقت تلف کردن واعصاب خردکردنه چون هیچک از مسولین از سالاری خ حیدری بیات دهقان کیا وصارقی نمی فهمند هیچکدومشون دررده ومشکلات این قشر حس نکردند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    فقظ تجمع بازنشستگان ومستمربگیران ودست از کار کشیدن کارگرهای شاعل مشکل حل خواهد کردبقیه وقت تلف کردن واعصاب خردکردنه چون هیچک از مسولین از سالاری خ حیدری بیات دهقان کیا وصارقی نمی فهمند هیچکدومشون دررده ومشکلات این قشر حس نکردند

دیدگاه تان را بنویسید