سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خبر داد؛

کمبود لیموترش و زنجبیل در پاییز امسال نداریم

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به تشریح تمهیدات اندیشیده شده در میادین میوه و تره بار با توجه به استمرار کرونا پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سید سعید راد در پاسخ به سوالی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای بیماری کرونا در ماه‌های پاییز و زمستان برای جلوگیری از کمبود عرضه اقلامی همچون زنجبیل و لیموترش در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران پرداخت و گفت: در حال حاضر، زنجبیل ممتاز با قیمت هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان و لیموتُرش مینابی و سنگی با قیمت هر کیلوگرم ۱۲۵۰۰ تومان و ۸۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: با وجود استمرار بیماری کووید ۱۹، به نظر می‌رسد تقاضای بی‌سابقه‌ای که سال گذشته برای زنجبیل، لیموتُرش و البته لیموشیرین شاهد آن بودیم امسال تکرار نشود، هر چند برای عرضه متناسب و مستمر این دو محصول و سایر محصولات با توجه به هماهنگی‌هایی که به عمل آمده و توجهی که به بهره‌برداران داده‌ایم، در سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیاز شهروندان وجود دارد.

وی در خصوص سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اجباری شدن ماسک در همه اماکن شهری، میزان استفاده مردم از ماسک در میادین میوه و تره بار به چه صورتی است و آیا توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در میادین میوه و تره بار برای مردم انجام می‌شود، پاسخ داد و گفت: خوشبختانه استفاده از ماسک از سوی شهروندان در میادین میوه و تره بار جا افتاده و علاوه بر این، بخشی از شهروندان برای دستچین کردن محصولات مورد نظر خود از دستکش‌های یک‌بار مصرف نیز استفاده می‌کنند.

راد ادامه داد: ضمن اینکه لزوم استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله فیزیکی از جمله مواردی است که از طریق تبلیغات محیطی در قالب بنر و پوستر در میادین میوه و تره بار، اطلاع‌رسانی می‌شود و علاوه بر این، با استفاده از سیستم‌های صوتی این مراکز، نکات بهداشتی به صورت مستمر به شهروندان توصیه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مورد توزیع ماسک و اقلام بهداشتی نیز، این مهم به صورت منظم برای کارکنان میادین و کارگران غرفه‌ها انجام می‌شود.

راد به سوال دیگری در خصوص اینکه چه توصیه‌هایی برای مردم در استفاده از دستکش در هنگام مراجعه به میادین میوه و تره بار انجام شده است و احتمال اجباری شدن آن وجود دارد یا خیر، تصریح کرد:  همان‌طور که بیان شد، در حال حاضر بخشی از شهروندان از دستکش‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند و همکاران ما در غرفه‌ها از مشتریان می‌خواهند که برای دستچین کردن میوه از دستکش استفاده کنند و در صورتی که به هر علت دستکش به همراه ندارند، اجازه بدهند تا کارگران مستقر در غرفه‌ها نسبت به انتخاب محصول مورد نظر مشتریان، برای آن‌ها اقدام کنند تا جای ممکن از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد: واقعیت این است که پیشگیری از گسترش این بیماری، قبل از هر چیز نیازمند مشارکت شهروندان است.

راد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه چه تدابیری اندیشیده شده است تا مردم بتوانند به طور آنلاین و بدون مراجعه حضوری از میادین میوه و تره بار خرید کنند، اظهار کرد:  در حال حاضر، امکان سفارش محصول و خرید آنلاین در ۱۳ میدان میوه و تره بار پیش‌بینی شده که البته هر ۲۲ منطقه شهر تهران را تحت پوشش دارد و نسبت به ارسال محصولات مورد نظر شهروندان به درب منازل آن‌ها با همان نرخنامه میادین میوه و تره بار اقدام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان برای دسترسی به این امکان که باعث صرفه‌جویی در وقت آن‌ها می‌شود و در شرایط کرونا رفت و آمد آن‌ها را به حداقل می‌رساند، می‌توانند با استفاده از سامانه تهران من اقدام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید