قیمت مرغ در بازار کاهش یافت

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ نسبت به ایام قبل از تعطیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشته است.

حجت ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و کاهش میزان نذورات در ایام محرم پیش بینی می‌شود که تنش خاصی در بازار رخ ندهد.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت کنجاله سویا در بازار بیان کرد: در حال حاضر کنجاله سویا با نرخ ۱۰ هزار تومان  در بازار موجود نیست که این امر تولیدکنندگان را مجبور می‌کند قبل از اینکه مرغ به وزن واقعی خود برسد آن را به کشتارگاه بفرستند.

حجت با اشاره به اینکه مشکلی در جوجه ریزی نداریم، بیان کرد: عدم وزن گیری مرغ‌ها و ارسال مرغ قبل از رسیدن به وزن مناسب به کشتارگاه می‌تواند زمینه را برای کمبود مرغ طی ۱۵ روز آینده فراهم کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ مادر در بدترین شرایط قرار دارند، گفت: در حال حاضر تخم مرغ نطفه دار از قیمت جوجه بالاتر است که تداوم این کار صنعت طیور را دچار چالش می‌کند.

وی با تاکید بر بازنگری جدی بر نرخ فروش مرغ بیان کرد: بنابر آمار طی پنج ماه اخیر نرخ کنجاله سویا با رشد بیش از ۲ برابر از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار تومان رسیده، ضمن آنکه تغییر قیمت واکسن و دارو بسیار چشمگیر بوده است که نرخ مصوب فعلی جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در مواقعی که قیمت مرغ کاهش یا نرخ نهاده‌های تولید افزایش می‌یابد، مسئولان به داد مرغداران نمی‌رسند، در حالیکه ستاد تنظیم بازار با هماهنگی کمیسیون کشاورزی و تشکل‌ها بصورت ماهانه باید نرخ مرغ را اعلام کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید