چهل پرسش درباره جنگ ایران و عراق-۱۴

هزینه های حضور یک رزمنده در ایام جنگ چقدر بود؟

از پرسشهایی که درباره ایام دفاع مقدس مطرح است، پرسش های اقتصادی است که یکی از آنها برمی گردد به هزینه‌های حضور یک رزمنده در جبهه که از کتاب پرسشها و پاسخها به آن پاسخ داده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، سالها از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی گذشته است اما همچنان پرسش هایی درباره علت و چرایی جنگ، تعویق پذیرش قطعنامه های بین المللی و... باقی مانده است که در این مجال به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سال دفاع مقدس برآنیم تا به برخی از این پرسش ها، پاسخی درخور دهیم. از پرسشهایی که درباره هزینه های ایام دفاع مقدس مطرح است، برآورد مخارج یک رزمنده است که پاسخ به این پرسش از کتاب پرسشها و پاسخها (جنگ ایران و عراق) داده شده است:

 

شورای عالی پشتیبانی جنگ در اواخر آبان 1366 خواستار مشارکت بیش از پیش مردم در جبهه‌ها و مشارکت عمومی در جهاد مالی شد. رئیس شورای عالی پشتیبانی جنگ در توضیحی درباره نحوه مشارکت مردم در جهاد مالی، اعلام کرد که شورای عالی پشتیبانی جنگ با در نظر گرفتن حقوق کم و ناچیز یک رزمنده و خوراک و پوشاک و برخی تجهیزات انفرادی آن، مخارج یک رزمنده را برای مدت 3 ماه مبلغ 20 هزار تومان برآورد کرده است.

 

در همین زمینه بخوانید:

چرا ایران پس از فتح خرمشهر به جنگ ادامه داد؟

تحولات جنگ پس از عملیات والفجر ۸/آیا بعد از فتح فاو نیاز به صلح بود؟/مروری بر مفاد قطعنامه ۵۸۲

چرا به جنگ عراق علیه ایران، جنگ تحمیلی گفته می شود؟

رفتار بعثی ها با اسرای ایرانی چگونه بود؟/چرا شهادت اسرا دردسری برای دولت بعث ایجاد نمی کرد؟

علت حمایت سوریه و لیبی از ایران در جنگ چه بود؟

 

برشی از کتاب پرسشها و پاسخها (جنگ ایران و عراق)؛ مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ؛ فرهاد درویشی؛ ص ۲۲۰-۲۲۱

دیدگاه تان را بنویسید