جی پلاس؛

تمام واکنش ها به حکم فیفا در پرونده ویلموتس و جریمه سنگینی که فدراسیون باید پرداخت کند

روز گذشته شوک عجیبی به فوتبال ایران وارد شد آن حکم فیفا درباره پرداخت غرامت 165 میلیاردی فدراسیون فوتبال ایران در پرونده ویلموتس بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مارک ویلموتس ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بعد از ۵ ماه حضور در ایران و مربیگری تیم ملی در ۴ بازی رسمی که با دو شکست به عراق و بحرین همراه بود، به علت دریافت نکردن مطالباتش در فیفا و به علت نقض قرارداد شکایت کرد و روز گذشته فدراسیون جهانی فوتبال حکم این پرونده را اعلام و فدراسیون فوتبال ایران را موظف به پرداخت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو کرد و مهلت 30 روزه برای پرداخت این غرامت به فدراسیون فوتبال ایران داد. علاوه بر این فدراسیون فوتبال باید مبلغی در حدود ۵ هزار یورو نیز به عنوان هزینه دادرسی به کمیته تعیین نیز وضعیت واریز کند.

طبق یک حساب سرانگشتی یعنی فدراسیون فوتبال موظف به پرداخت ۱۶۵ میلیارد تومان به حساب سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی است.

در ادامه تمام واکنش های اهالی ورزش نسبت به این قضیه را می خوانید؛

صالحی امیری: راه حل رسیدن به فوتبال پاک شفاف سازی کلیه قراردادها و تبادلات مالی است

رییس کمیته ملی المپیک درباره حکم فیفا در پرونده ویلموتس گفت: در جریان پرونده فوتبال نیستم و به همین خاطر نمی‌توانم اظهار نظر کارشناسی انجام بدهم. سخن کلی من این است که ما برای رسیدن به ورزش پاک در فوتبال فقط یک راه داریم و آن نیز شفافیت است. شفافیت نسخه شفابخش فوتبال ایران است و لازمه حل همه چالش‌ها این است که کلیه قراردادها، تبادلات مالی و کلیه منابعی که وارد و خارج فوتبال می‌شود به صورت کامل و شفاف در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار بگیرد.

علی نژاد:  با مسببان موضوع پرونده ویلموتس برخورد شود/ پرونده ویلموتس ربطی به وزارت ورزش ندارد

معاون توسعه قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اتفاقی که افتاده باعث ناراحتی و تأسف همه است. توقعی که وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال دارد این است که با تقویت تیم حقوقی و وکلا با جدیت مسیر پرونده در دادگاه ‌CAS را پیگیری کنند و اگر لازم شد در دادگاه سوئیس هم این پرونده پیگیری شود تا حقی از ورزش ایران ضایع نشود.

وی درباره اینکه مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش را مسبب پرونده ویلموتس می داند، گفت: شاید دوستان روابط بین وزارت ورزش و فدراسیون‌ها را ندانند. هیچ نوع دخالتی از سوی وزارت ورزش در امور فدراسیون ها نمی تواند صورت گیرد، به ویژه در فدراسیون فوتبال، چون هم اساسنامه فدراسیون این اجازه را نمی‌دهد و هم فیفا محدودیت زیادی ایجاد کرده است. مسئولیت بستن قرارداد به عهده فدراسیون‌ها است و در پرونده ویلموتس هم دقیقاً همینطور بوده است.

علی نژاد در واکنش به این موضوع که آیا وزارت ورزش نظارتی به قرارداد ویلموتس در زمان عقد قرارداد داشته است یا خیر؟ گفت: الزامی هم برای این کار وجود ندارد. فدراسیون قرارداد اولیه را به وزارت ورزش فرستاده بودند و همانطور که مهدی تاج گفت با نظر وزیر بند غرامت سه ماه اضافه شد. بعد آن پرانتز بحث برانگیز (یا یک مبلغ مشخص پس از فسخ قرارداد) به قرارداد اضافه شده و پس از این اتفاق قرارداد برای وزارت ورزش ارسال نشد.

علی نژاد در پایان گفت که حتما باید با مسببان موضوع پرونده ویلموتس برخورد شود

قاضی زاده هاشمی: وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون را بازخواست می کنیم/عاملان این قرارداد احتمالا ممنوع الخروج ‌شوند و اموال آن ها توقیف می ‌شود

احسان قاضی زاده هاشمی گفت: موضوع قرارداد ویلموتس تبدیل به پرونده ویژه در تاریخ ورزش کشور شده است. بخش or a certain fee که در داخل پرانتز در قرارداد آمده باید بر اساس یک توافق انجام می‌شد. این لایحه در قرارداد‌های قبلی فدراسیون هم نوشته شده بود که وکلا باید به آن دقت می‌ کردند. این قرارداد 2 مشکل بزرگ دارد که بعد از رای قطعی پرونده آنها را بیان می ‌کنم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که این قرارداد بد بسته شده است. در پیش‌نویس این قرارداد نکات زیادی وجود داشته است. ویلموتس پذیرفته که حقوق خود را دریافت کرده و می‌ خواهد از ما غرامت بگیرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: علت غرامت می‌ تواند پرداخت نشدن حقوق در موعد مقرر باشد یا به قسمت or a certain fee اشاره کرده یا ترکیبی از این دو است. ویلموتس غرامت 3 ماه را نخواسته بلکه غرامت تمام مدت قرارداد را درخواست کرده است. 5 درصد هم به عنوان سود تاخیر در پرداخت مطالبات ویلموتس هم در نظر گرفته شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پرونده می ‌توانست 3 قاضی یا حتی یک قاضی غیر اروپایی داشته باشد که فدراسیون به این موضوع اعتراض نکرد. باید بگویم که رای دادگاه cas احتمالا 9 ماه تا یک سال آینده صادر می‌شود و هر هفته مبلغ 6500 تا 7 هزار یورو به این مبلغ اضافه خواهد شد و تیم حقوقی ما باید با چشمانی باز در دادگاه cas حضور پیدا کند. ما بر روی تیم جوان حقوقی فدراسیون که تحصیلکرده هم هستند نظارت داشتیم و می دانیم که  آنها در این مدت تحت فشار بودند.

وی افزود: باتوجه به شرایط پرونده بسیاری از وکلای برجسته این پرونده را قبول نکردند، چون فکر می ‌کردند ما بازنده می ‌شویم و سابقه بدی برای آنها ثبت می ‌شود و اعتبارشان به خطر می افتد. دادگاه cas و فدرال درباره مربی ‌ها بر اساس انصاف و عرف کشور سوئیس حکم را صادر می ‌کند. وقتی مربی در یک مدت کوتاه در ایران اقامت دارد و با یک تیم حقوقی قوی وارد کشور می ‌شود معلوم می ‌شود سوء نیت دارد و هدفش فوتبال نیست. او حتی پس از شکست تیم ملی ایران مقابل عراق ناراحت نبود و در هواپیما فیلم کمدی تماشا می‌کرد. نیت ویلموتس کار کردن در فوتبال ایران نبود.

وی عنوان کرد: ما به عنوان نماینده مردم، وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون را در مجلس شورای اسلامی بازخواست خواهیم کرد و قطعا باید یک اقدام پیشگیرانه قضایی در این خصوص صورت بگیرد. عاملان این قرارداد احتمالا ممنوع الخروج ‌شوند و اموال آنها توقیف می ‌شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: پرداخت غرامت پرونده ویلموتس در توان وزارت ورزش نیست و ردیف بودجه ‌ای برای آن در نظر گرفته نشده و وزارت ورزش نمی تواند خارج از ردیف بودجه اش پرداختی داشته باشد. کار شرکت پتروشیمی پرداخت مطالبات ویلموتس نیست. آقایان باید این مبلغ هنگفت را از جیب خود بدهند و تا اعلام رای نهایی دادگاه cas تمامی اموال آنها توقیف شود. مگر اینکه توفیقی نصیب آنها شود و ما برنده دادگاه cas شویم.

وی اضافه کرد: با یک حساب بلوکه شده در فیفا چطور یک قرارداد 8 و نیم میلیون یورویی بسته شده که طرف مقابل ما از یک یوروی آن هم نمی ‌گذرد؟ وزیر ورزش چه نظارتی در انعقاد این قرارداد داشته است؟ صحبت های من برگرفته از خواسته‌ های مردم است و ما برای جلب اعتماد مردم باید به این پرونده رسیدگی کنیم. وزارت ورزش حق دخالت در انعقاد قرارداد مربیان فدراسیون ها را ندارد، اما همیشه از این وزارتخانه نظرخواهی شده است، حتی در برهه ای  رئیس جمهور درباره بودن یا نبودن یک سرمربی نظر داده است. چنانچه وزارت ورزش نمی ‌خواست در این قرارداد دخالت کند چرا پیگیر وضعیت قرارداد و پرداخت بدهی ‌ها بوده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: مبلغ قرارداد ویلموتس مورد تایید وزارت ورزش بوده است. حمایت وزارت ورزش تا چه حدی بود؟ شرایط اقتصادی این روز‌های کشورمان خوب نیست و تامین ارز برای ویلموتس جزو اولویت‌های ما نبود. هر عدد و رقمی برای وزارت ورزش تکلیف ایجاد می‌کند؟ زمانی که رای دادگاه cas اعلام شود حدود یک سال دیگر دولت و وزیر و مسئولان فدراسیون تغییر کرده اند، حداقل بایداز الان اقدامات شان را انجام دهند. وزارت ورزش باید در بخش داخلی با فساد مبارزه کند. بیش از 10 بار به وزارت ورزش اعلام کرده ایم پرونده‌ های این چنینی را پیگیری کنید. وزارت ورزش در امور باشگاه‌های فوتبال هم دخالت می ‌کند. حتی چند وقت پیش مدیرعامل یکی از باشگاه‌ های بزرگ فوتبال به من مراجعه کرد و گفت به وزیر بگویید تا این حد در کارهای باشگاه ما دخالت نکند.

محمد بنا:‌ سال ها درباره این موضوع داد زدم/ عاشق فوتبالم اما بی تدبیری ها باعث هدر رفتن پول ها می شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: من سال‌ها در این موارد داد زدم. من عاشق فوتبالم اما این بی‌تدبیری‌ها باعث می‌شود که ما را به جایی برساند که پول‌هایی که به ویلموتس دادند حالا هیچ شود. نمی‌گویم این پول‌ها همه‌اش بیاید به کشتی. باید همه ورزش از این پول‌ها بهره ببرند.

هاشمی طبا: قطعا رئیس وقت فدراسیون فوتبال مقصر است/ قرارداد ویلموتس شائبه برانگیز است

مصطفی هاشمی طبا گفت: در انعقاد این قرارداد همه چیز اشتباه بوده است وقتی رئیس فدراسیون فوتبال ایران سریع به یک کشور دیگر می‌رود  و در آن جا با مربی قرارداد می‌بنند حتما اشکالی وجود دارد به نوعی آقای تاج مجبور بوده است که این قرارداد را ببند. تاج یا از طرف خودش یا از طرف دیگران تحت فشار بود که هر چه سریعتر این قرارداد را منعقد کند. بنابراین از ابتدای کار همه چیز اشتباه بود و اشتباه هم پیش رفت.

وی گفت: البته من نمی دانم آیا به راستی کسی برای انعقاد این قرارداد دستوری داده است یا نه. اما من فکر می‌کنم آقای تاج برای امضا کردن قرارداد ویلموتس یا انگیزه شخصی داشته است یا کسانی دستور دادند  این قرارداد امضا شود. اما سوال من از این دوستان این است مربی که به ایران نیامده و از امکانات ورزشی ما اطلاع ندارد چطور خیلی راحت با او قرارداد می‌بندید؟ روسای فدراسیون خیلی سریع به بلژیک رفتند و در سفارت ایران مذاکره کردند و بعد هم خارج از سفارت قرارداد بستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا انعقاد این قرارداد شائبه برانگیز نیست گفت: حتما شائبه برانگیز است چون این کار عاقلانه نیست. به راستی ما چقدر باید وامدار مربیان خارجی باشیم؟ چرا باید منتظر باشیم خارجی‌ها کاری برایمان بکند؟ مگر فوتبال چه هست که به خارجی‌ها باج می‌دهیم. پول این مربیان خارجی به جیب چه کسی می‌رود و چه کسانی تبانی می کنند؟ این رویه سال‌هاست ادامه دارد و کسی هم پاسخی به این سوال‌ها نمی‌دهد از یک طرف بی جهت مربی مثل شفر را اخراج می‌کنند و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار یورو خسارت به باشگاه وارد می‌کند از طرف دیگر قرارداد این چنینی امضا می‌کند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چه نقشی در انعقاد این قرارداد دارند گفت: آنها هم مسوول هستند و باید پاسخگو باشند. واقعا روش انعقاد قرارداد با ویلموتس بسیار عجیب است. اما به هر حال باید روش این انعقاد این قرارداد بررسی و همه زوایای آن مشخص شود. چه اتفاقی رخ داده و حالا پول زیادی از این مملکت باید خارج شود.

کربکندی: بی برنامگی و بی نظمی نتیجه‌اش جریمه و مرحومیت برای فوتبال شد

پیشکسوت فوتبال گفت: درباره محکومیت فدراسیون فوتبال به پرداخت شش میلیون و دویست هزار یورو به مارک ویلموتس و مقصران این قرارداد اظهار کرد: ما برعکس مربی هایی که می آوریم و وکیل دارند و با برنامه قرارداد می بندند، منطقی و اصولی قرارداد نمی بندیم. دو ماه یک مربی اینجا می آید و نتیجه ای هم نمی گیرد و اکنون هم مبلغ هنگفتی باید به او بدهیم. بی برنامگی و بی نظمی و در چارچوب کار نکردن، نتیجه اش هزینه سنگین و محرومیت برای فوتبال ما شده است.

او ادامه داد: برای انعقاد یک قرارداد باید در یک چارچوب حرفه ای عمل شود و اگر کسی منفعتی در این قراردادها می برد، نمی دانیم و مسئولان باید رسیدگی کنند. تصور من این بود که بعد از قراردادی که با کی‌روش بستیم و همه اختیارات را فدراسیون به کی‌روش داده بودند، برای قرارداد با ویلتموس همه مسائل رعایت می شود. مصاحبه هایی هم مسئولان فدراسیون انجام می دادند که قرار داد خیلی خوبی بسته شده است و حتی خود مازیار ناظمی گفته بود هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کند، فقط سه ماه باید جریمه بدهد.

این پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این که این مسائل نشان می دهد یک جای کار ایراد داد، گفت: به این مسائل باید رسیدگی کنند و ببیند چرا به این شکل رفتار می کنیم و قرارداد ها را با رعایت اصول و قانون نمی بندیم و در فدراسیون بزرگی مثل فدراسیون فوتبال یک قراردادهایی می بندیم که اینقدر حرف و حدیث پشتش است.

اولیایی: مراجع قضایی ورود کنند

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: فرصت خوبی است که یک بازنگری صورت بگیرد. اینها همه معلول یک علت بزرگ هستند. در فوتبال ما سلیقه‌ای رفتار می‌شود. فیفا اساسنامه ما را گرفته و گفته تعیین تکلیف کنید که شما خصوصی هستید، نیمه خصوصی یا دولتی؟ ما می‌خواهیم اختیار داشته باشیم اما مسئولیت قبول نکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مدیران ارشد ورزش کشور کجا هستند، خاطرنشان کرد: الان وظیفه مدیران دستور دادن و مسئولیت قبول نکردن است. رئیس‌جمهور سابق ما مربی تغییر می‌داد. الان باید مسئولان این کار مشخص شوند. مجمع و هیات رئیسه باید پاسخگو باشند. مشکل ما ساختاری است و تا ساختار اصلاح نشود، معلوم نیست کدام قرارداد درست است.

مدیرعامل اسبق استقلال در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا باید تاوان این اشتباه از جیب مردم برود، تصریح کرد: باید روی این موضوع دقت کنیم. باید روی عدد مطرح شده حساسیت نشان دهیم تا ببینیم مسئول چه کسی است؟ هیات رئیسه را چه کسی انتخاب کرده؟ مجمع. پس باید در قبال این اتفاقات آنها پاسخگو باشند.

اولیایی ادامه داد: نظر من این نیست مراجع قضایی ورود کنند چون فدراسیون حراست و بازرس دارد. قوه قضائیه اختیاراتی دارد که اگر تخلفی باشد، خودش ورود می‌کند، چه ما بخواهیم و چه نخواهیم.

وی درباره نقش مهدی تاج، گفت: اگر یک تیم می‌بازد آیا مسئولیت آن برعهده دروازه‌بان است؟  این را هم باید بگویم ما هنوز محکوم نشده‌ایم و باید از حقوق‌مان در دادگاه بین‌المللی ورزش دفاع کنیم. خواهش من این است که ساختار فدراسیون را بازنگری کنیم.

اولیایی همچنین در پاسخ به این سوال که وزیر ورزش چه زمانی باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: وزیر اگر به کار اصلی خود که نظارت و پشتیبانی بود می‌پرداخت الان باید خودش این سوال را می‌پرسید اما او وارد کار اجرایی شده است. مازیار ناظمی به عنوان مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در آن زمان اظهارنظرات مختلفی داشت. آقایان وارد کار اجرایی شده‌اند. الان باید ببینیم تصمیم‌گیرنده چه کسی است؟ در این صورت تاج هم باید بگوید خودش این تصمیم را به تنهایی گرفته یا خیر.

کفاشیان: * متهم پرونده ویلموتس است! /مسئولان فوتبال جوان هستند و کار می‌کنند تا پول ویلموتس را درآورند!

 علی کفاشیان در مورد اینکه تحلیلش از پرداخت 165 میلیارد تومان به ویلموتس توسط ایران چیست، ‌گفت: این مربی اگر خوب کار می‌کرد و می‌توانست ادامه دهد، الان مشکل نداشتیم. من کاری به مبلغ قرارداد ندارم. خیلی از مربیان در آمدن و رفتن از ایران مشکل ایجاد می‌کنند که ویلموتس یکی از آنها بود. بخشی از این مشکل پیش آمده هم دست فدراسیون نبود و به تحریم‌ها و پول‌های بلوکه شده ارتباط داشت. این‌ها را باید مدنظر قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که معتقدید که در قرارداد ویلموتس تدبیری صورت نگرفته، عنوان کرد:‌ کسانی که این قرارداد را بستند، شاید خیلی مسلط نبودند. قراردادهایی که به فارسی می‌بندیم یک بحث است و قراردادهای خارجی هم بحث دیگر. در مورد خارجی‌ها باید وکلایی باشند که به کارشان تسلط داشته باشند که اینطور نبود. مسئولان حقوقی فدراسیون اگر این مسائل را دیده بودند، باید بیایند و پاسخ دهند.

رئیس سابق فدراسیون گفت: اتفاق بدی افتاده و به فوتبال ما صدمه می‌زند. باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل حل شود.

وی در مورد اینکه همه معتقدند این پول باید توسط کسانی که قرارداد بسته‌اند پرداخت شود، نه از جیب بیت‌المال، گفت: من موافق نیستم چون پولی ندارند که پرداخت کنند. فدراسیون درآمد دارد و 5، 6 میلیون یورو هم بلوکه شده. آنها جوان هستند و کار می‌کنند و این پول را در می‌آورند!

وی در مورد اینکه در حساب فدراسیون تنها 5 میلیون تومان پول بوده است، گفت: ‌پول آنجا در گردش است و با آن کار می‌کنند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا فکر نمی‌کنید وزارت ورزش هم باید در قراردادها نظارت داشته باشد، گفت:‌ به وزارت ورزش ربطی ندارد. آنها زمان من هم می‌خواستند دخالت کنند اما این اجازه را ندادم؛ حتی گفتند کی‌روش برکنار شود اما گفتیم نه. حتی قرار بود پول کی‌روش را هم بدهند اما ندادند و خودمان تأمین کردیم. در مجموع فوتبال خودش پول دارد و اگر حق پخش را بدهند مشکلی ندارد.

وی در پایان در مورد اینکه متهمان اصلی این پرونده چه کسانی هستند گفت: ‌خود ویلموتس است که این پول را می‌خواهد از ما بگیرد. باید سفت جلوی او بایستیم.

مایلی کهن:‌مگر من فوتبالی ام که بخواهم در این باره حرف بزنم

محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی و پیشکسوت فوتبال درباره قرار داد نجومی ویلموتس و محکومیت فدراسیون فوتبال گفت:«من حرف نمی زنم،الان هم که کی روش شده بهترین مربی ایران،به من چه ربطی دارد درباره این مورد حرف بزنم.دیگر من چه چیزی بگویم حرف هایم را زده ام مگر من فوتبالی ام که بخواهم در این باره حرف بزنم.»

به گزارش جی پلاس،‌ محکومیت ۶ میلیون یورویی ایران در پرونده مارک ویلموتس به عنوان بزرگترین غرامت قرن به حساب می آید . حال باید امیدوار داشته باشیم با ورود قوه قضاییه به این موضوع اتفاقات خوبی در این راستا رخ دهد.

photo_2020-08-18_13-38-55

رییس فراکسیون ورزش: عاملان قراداد ویلموتس باید محاکمه شوند/ غرامت باید از جیب شان پرداخت شود

محمدمهدی فروردین گفت: باید مشخص شود که منبع این قرارداد پیش از انعقاد آن از چه محلی قرار بوده تامین شود و مسئولان فدراسیون با چه پشتوانه ای این قرارداد را منعقد کرده اند.

وی ادامه داد: افرادی که در تنظیم این قرارداد نقش داشته اند، توضیح دهند دستاورد این قرارداد به لحاظ فنی برای فوتبال کشور چه بوده است؟ این قرارداد هیچ دستاوردی برای ما نداشته است.

فروردین با یادآوری اینکه ارزش فنی مارک ویلموتس در اروپا فقط 600 هزار یورو بوده، افزود: به چه حقی با مربی ای که چنین مبلغی داشته قرارداد 2.5 میلیون یورویی منعقد می شود. مسئولان سابق و امروز فدراسیون فوتبال که در آن زمان در فدراسیون سمت داشته اند، باید نسبت به عقد این قرارداد پاسخ دهند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه نقش وزارت ورزش در انعقاد این قرارداد باید مشخص شود، گفت: در چنین قراردادهای حساسی ما باید نقش نظارتی وزارت ورزش را بیش از گذشته شاهد باشیم. آیا وزارت ورزش اقدامی برای نظارت و تامین اعتبار قرارداد فوق انجام داده است؟ طبق گفته معاون وزیر، وزارت ورزش در انعقاد این قرارداد نقش حمایتی داشته ، آیا این حمایت نباید در کنار نظارت باشد؟

وی یادآور شد: بخش نخست حقوق ویلموتس از اعتبارات شستا قرض و پرداخت شد که این سوال مطرح است این اقدام با چه پشتوانه ای صورت گرفته که اکنون فدراسیون مقروض شستا بوده و چک فدراسیون نیز به شستا برگشت خورده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور به هیچ عنوان در این پرونده گذشت نخواهند داشت و مجلس هم در جایگاه خود در حمایت از حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

فروردین اضافه کرد: آقایانی که ضعف این قرارداد را انکار می کردند، و در مصاحبه های متعدد از این قرارداد دفاع کردند، امروز باید پاسخگوی مردم باشند و باید توضیح دهند که مبلغ این قرارداد از چه محلی پرداخت خواهد شد. در شرایطی که کشور به لحاظ منابع ارزی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و نمی توان انتظاری از دستگاه های دولتی داشت، افرادی که در تنظیم این قرارداد دخیل بودند، امروز باید در دستگاه قضا پاسخگو باشند و نسبت به اقدام خود محاکمه شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: امروز در کشور اولویت هایی وجود دارد که پرداخت همچین غرامت هایی بر اثر ندانم کاری و احیای بی نقص بودن عده ای که در این قرارداد دست داشته اند! مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان را با توجه به اینکه یکی از وظایف وزارت ورزش توجه به مسائل جوانان است، با کمبود بودجه مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با چنین بودجه ای می توانستیم بسیاری از نقاط محروم کشور را از محرومیت نجات دهیم، ولی این پول را به راحتی به خارج از مرزها سوق دادیم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: خواسته مجلس به ویژه فراکسیون ورزش این است که در شرایط فعلی تا آنجا که جا دارد با بکارگیری وکلای قوی و توانمند با اعتراض به رأی فیفا به دادگاه CAS خواهان لغو این حکم شویم ، در غیر این صورت عاملین عقد این قرارداد باید با پرداخت مبلغ قرارداد ننگین از جیب خود، ضمن معذرت خواهی از مردم شریف ایران، برای همیشه از دنیای ورزش استعفا دهند و بیشتر از این به نظام و انقلاب و مردم خیانت نکنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید