خودروهای جدید چینی که دنیا را متحیر کرد+ عکس

بی‌وای‌دی سدان جدید زیبای خود بنام هان را در چین عرضه کرده است. این خودرو لوکس با طراحی جذاب سازگار با محیط ‌زیست است که در دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی ارائه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
 

جی پلاس، نسخهٔ تمام الکتریکی هان خود در دو مدل دوربُرد و پرفورمنس بالا عرضه می‌شود که مدل دوربرد آن دارای دو تیپ استاندارد و پریمیوم به ترتیب با قیمت‌های پایهٔ ۲۲۹,۸۰۰ یوآن معادل ۳۲,۸۵۰ دلار و ۲۵۵,۸۰۰ یوآن معادل ۳۶,۵۶۰ دلار است.

هردو تیپ نسخهٔ دوربُرد هان تمام الکتریکی به پکیج باطری ۷۶.۹ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور در جلو مجهز هستند. این مدل ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا ۶۰۵ کیلومتر را طی کند. در مدل پرفورمنس بالا، به این ترکیب یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافه می‌شود که این موجب ارائهٔ سدانی چهارچرخ محرک با مجموع قدرت ۴۹۴ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر می‌شود.

خودرو

 این‌ها اعداد قابل‌توجهی هستند که موجب می‌شوند هان ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به سریع‌ترین خودروی الکتریکی چینی تبدیل شود. البته این پرفورمنس قابل‌توجه، روی بُرد خودرو تأثیر منفی داشته و آن‌را به ۵۵۰ کیلومتر کاهش می‌دهد. همچنین این هان الکتریکی قدرتمند قیمت بالایی هم دارد که از ۲۷۹,۵۰۰ یوآن معادل ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

طراحی جدید و مدرن خودروهای چینی میتواند زنگ خطری جدی برای خودروهای کره ای و ژاپنی باشد.

خودرو

 

دیدگاه تان را بنویسید